Banner for FTD

FTD Reviews 2,899

TrustScore 3 out of 5

3.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 1,451 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many customers appreciate the timely delivery of their orders and the beauty of the flower arrangements, often finding them to be exactly as expected or even exceeding their visual representation online. The ease of ordering and the freshness of the flowers are also frequently highlighted as positive aspects. However, some people were dissatisfied with the product and service. Several customers reported receiving arrangements that were in poor condition, much smaller than advertised, or did not resemble the pictures on the website. There were also instances of incorrect orders being delivered, missing messages, or significant delays in delivery, leading to frustration and a feeling of wasted money.

What people talk about most

Product

Users describe ambiguous interactions with product. Many customers express significant disappointment,... See more

Delivery service

Consumers find delivery services to be ambiguous, with many reporting significant issues such as... See more

Order

Customers had ambiguous experiences with order. Many reviewers reported issues such as receiving completely... See more

Quality

People report ambiguous experiences with quality. Many customers express disappointment, citing issues like... See more

Service

Reviewers highlight ambiguous aspects of service. Many customers express strong dissatisfaction, stating they... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

The Full Nest Bouquet was received in poor condition, since it was left on a 100⁰ porch in Florida...no door knock with personal delivery. Some of the fragile blooms were already moldy. I fear that... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I don't know if the arrangement I ordered to be delivered to her burial site was done. I received an email stating that it was delivered, but no visual confirmation. I tried to get the name of the f... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Ordered arrangement of 24 roses for Mother's Day. They were delivered in a box and in very poor condition. There wasn't 24 stems in total. FTD compensated by giving a small refund that didn't even... See more

Rated 2 out of 5 stars

They delivered the flowers to the location, but did not ensure the person received them as a result my wife did not get her flowers on our anniversary day. I did include her phone number for any ques... See more

Company replied


Company details

  1. Flower Delivery
  2. Florist
  3. Gift basket shop
  4. Gift shop

About FTD

Written by the company

For more than 110 years, FTD has been your partner in giving with care, ease, and heartfelt meaning. We understand that your gift goes beyond the physical; it’s an expression of love and thoughtfulness. That’s why we treat every delivery as if it were for our own family, friends, or business partners, ensuring your emotions are conveyed with the highest respect and sincerity.

Our mission is to provide the finest quality, unwavering reliability, and a personal touch in every bouquet and gift. FTD flowers and gifts are expertly crafted, locally created, and hand-delivered, making your special moments truly memorable and your connections even stronger.

FTD Freshness Guarantee

7-day freshness guarantee

Your perishable flowers and plants are guaranteed to last seven days. If, for any reason, you are not satisfied with your delivery, please contact us within that timeframe, and we will make it right.

Contact info

3.2

Average

TrustScore 3 out of 5

3K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Run fast and run far.

hould have looked at the reviews before I ordered from here. That’s in my. I would say this is a scam. After looking at the massive amounts of 1 star reviews, it’s clear that kind of “company” this is. I’ve contacted customer support for an order not being delivered (it was over $100 as they are not cheap) but I don’t have hope they will respond. When I filled out the form I was told they can reschedule on “the next scheduled delivery date”. What does that even mean? Don’t buy from here. Go to a real florist and support a local business instead of these pathetic people.

6 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your feedback regarding your experience. We sincerely apologize for the frustration caused by the delivery issue and for the confusion surrounding the rescheduling communication. We appreciate you bringing these concerns to our attention and for allowing us the opportunity to review what occurred and work toward improving our service moving forward.

Rated 1 out of 5 stars

Late and lost gifts

Ordered 2 gifts to arrive to 2 individuals BEFORE Mother's Day. One will now apparently be 2 days late. The other has a tracking number that's not available in the UPS system. I'm pretty outraged. When you provide a service that requires timeliness, a minimum of a late delivery notification is expected. I received no correspondence.

9 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Money down the drain

I ordered two identical bouquets for a special occasion. I have no complaints regarding the delivery itself; although they were delivered by two different couriers, they both arrived on time. One of the bouquets bore a *somewhat* passable resemblance to what I had ordered (though, even so, it fell far short of what they advertised). The second bouquet, however, was simply a disaster—it looked as if the flowers had been plucked right outside my house and handed to me. My festive mood has been completely ruined. They have no intention of issuing a refund. A truly terrible experience. If you want to waste your money and pay for nothing but a ruined mood, then this is the place for you.

9 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

In the span of seven days

In the span of seven days, FTD has failed me twice. I would highly recommend using another service.

2 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We sincerely apologize for the repeated issues you experienced within such a short time frame and understand how frustrating this must have been. We appreciate you bringing this to our attention and for allowing us the opportunity to review these concerns and work toward improving our service moving forward.

Rated 1 out of 5 stars

Worst flower service

I gave them multiple chances and they screw it up every time. Promise same day shipping and change it to 3 days later without even telling me.
Send flowers that look nothing like the photo.
Will never use the service again.

9 May 2026
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Hard Pass

Ordered arrangement of 24 roses for Mother's Day. They were delivered in a box and in very poor condition. There wasn't 24 stems in total. FTD compensated by giving a small refund that didn't even cover the delivery fee. I will never order from them again!

8 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible

Horrible! Called 4 times about my order being delayed and couldn't understand a single person. Paid $30 for shipping for it to be delivered next day, and now they tell me it will be 3 more days. Will never use this company again. Didn't know I was getting scammed.

8 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your feedback regarding your experience. We sincerely apologize for the delayed delivery despite the expedited shipping charge and for the frustration caused by the communication challenges you encountered when contacting customer support. We appreciate you bringing these concerns to our attention, as it allows us the opportunity to review what occurred and work toward improving our service moving forward.

Rated 1 out of 5 stars

I paid $120 and a tiny bouquet with a…

I paid $120 and a tiny bouquet with a balloon was delivered instead of the classy one they advertised. Called customer and what was obviously AI offered me a $.24 partial refund. Scam

9 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your experience with us. We sincerely apologize that the arrangement you received did not meet your expectations or reflect what was advertised. We understand how disappointing this must have been, especially after investing in what should have been a premium product. We are also sorry for any frustration caused during your interaction with customer support and the initial resolution offered. We appreciate you bringing this matter to our attention and thank you for working with us toward a resolution.

Rated 1 out of 5 stars

False advertisement

I had ordered a beautiful bouquet that had roses, lilies, and other flowers, with a black ceramic vase spent about $120 on it. What was delivered was about about nine half dead roses in the plastic vase. I could’ve picked up better looking flowers from the grocery store for fraction of the price

9 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for your feedback. We sincerely apologize that the arrangement you received did not match the quality, style, or value of what was ordered. We understand how disappointing this must have been, especially after selecting a premium bouquet. While our substitution policy allows florists to make adjustments based on availability, the delivered arrangement should always reflect the overall design and value chosen. We regret that this expectation was not met in your case. A supervisor has reviewed your experience and ensured your concerns were addressed.

Rated 1 out of 5 stars

Crappy flowers

1. Flowers are nothing like what I ordered. They were suppose to come in a yellow smiley cup. Delivered on a mason jar.
2. Flowers were wilted and discolored like they were old.
3. Supposed to receive free delivery but was charged a delivery/service fee.
4. Customer service rep couldn't tell me how much the delivery fee would have been if it wasn't free. So essentially they charged me a service fee although it delivery was "free."
5. Customer service reps are hard to understand and sound like robots or AI.

8 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Profits mean more than customer service

They promised to deliver on a certain date at a business. I requested a cancellation and refund. They completely ignored and delivered on the weekend, while business was closed, flowers sitting in the sun. This was a $60+ lesson for me. Anyone considering this, think twice. I don't believe anyone should experience frustration while purchasing flowers for a loved one.

9 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for your feedback. We sincerely apologize for not processing your cancellation request, and for the delivery being made to a closed business. We understand how disappointing and frustrating this experience must have been. This situation does not reflect the level of service we strive to provide. A supervisor has reviewed your case and reached out to ensure your concerns were addressed and that an appropriate resolution was provided.

Rated 1 out of 5 stars

Wrong vase, wrong arrangement.

Ordered an arrangement for Mother’s Day . Delivered the day before. Wrong vase, wrong arrangement. When I let the delivery driver know this he said to take it up with FTD. I did. They are resending the correct arrangement and vase from a different florist but now they will arrive after Mother’s Day. These look like they were stolen from someone’s wedding days ago. Water in vase is dirty, roses are wilted, and green leaves are bug eaten. Did you think I wouldn’t notice?

9 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for your feedback. We sincerely apologize that the arrangement delivered was incorrect and not in acceptable condition, as this does not reflect the quality we strive to provide especially for an important occasion like Mother’s Day. While our substitution policy allows florists to make adjustments based on availability, the arrangement should always maintain the overall value and style selected. We regret that this expectation was not met in your case. A supervisor has reviewed your experience and reached out to ensure your concerns were addressed and a resolution was provided.

Rated 1 out of 5 stars

My husband ordered me an orchid for…

My husband ordered an orchid for Mother's Day to be delivered 5/7. He asked that the order be sent to my daughter's florist. It wasn't sent to her business or delivered that day. When my husband called FTD to report this, they told him it was delivered, basically calling him a liar. He requested a refund after much discussion. Yesterday I received a delivery from UPS. On the box it indicated package was "damaged". The box had been opened and retaped. The orchid was broken in half and the blooms were dying. There was no pot, but one broken piece was stuck in the plant. I have never seen anything so unprofessional. I have been a business owner for many years and would never treat a customer like we were treated.

6 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

We sincerely apologize that your orchid order was not delivered as requested and for the poor condition it arrived in, including the damaged box and broken plant. We understand how frustrating and disappointing this experience must have been.
A supervisor has reached out and left both a voicemail and an email to personally assist and work toward resolving this matter. We truly appreciate your feedback and the opportunity to make this right.

Rated 1 out of 5 stars

Do not order!!!!

My husband bought tulips and iris for Mother's Day ....the tulips leaves were wilted and yellow...$100.00!
It is a pitiful arrangement....we asked for a refund...but that was only $20.00!
Will NEVER order again...

8 May 2026
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Mother's Day Malfunction

Full Disclosure: FTD after their chat person fully refunded me, another FTD dept. caught sight of this review, called next day and offered me a 50% refund! LOL! I had to remind them with snapshot proof of the earlier chat conversation. Clearly FTD needs an overhaul. I've upgraded review from 1 Star to 2 Star because refund or not, they and the public are incredibly disconnected because of FTD's processes.

Ah, Mother's Day. Probably the most important, annual hour for flowers on the national scale. First, I looked for the local florist. Found the most artistic, capable one. Little pricey but rarely a 2nd thought. Yet, gas prices right? So I noticed FTD had same arrangement for $10-$15 less. Pulled trigger for Friday delivery because I was sending them to a school for mom/teacher. The school closed on weekend. So on Friday I'm watching clock for notifications as you know, school is out by 3pm, teachers there maybe til 4:30 or 5. Whole day goes by, no "than you" comes so I go online, UPS (what? I thought local florist making it?), and shows as delayed. No Bueno. So I call. Per AMERICAN corporate fallacy, they've got a guy so foreign I cannot understand him nor does polite asking him to repeat himself get us further so I hang up and move to FTD's chat. First agent takes up case and acknowledged my refund request, then lied to say my order was out for delivery, long, long pause and when asking for her to confirm refund, she slapped some scripted rescheduling reply up and ran. Not cool. I get a 2nd agent next. Smoother, issued refund, but had to ask him 4 times about registering a complaint against prior agent. To his credit he transfered chat to a Supervisor Chat, that guy put me through ALL of the same questions and told me to hold on while he looked into it. 10 minutes go by, nothing, and eventually he's gone. The End. Worst customer service I've ever seen.

6 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We sincerely apologize for the delays, miscommunication, and the overall service experience you encountered. We understand how important timely delivery and clear, consistent support are especially for occasions like Mother’s Day, and we regret that we fell short. A supervisor has reviewed your case and reached out to ensure your concerns were addressed and that a proper resolution was provided.

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a bouquet that cost $125 and…

I ordered a bouquet that cost $125 and chocolates that cost $25, not including the service fees. The total was $195, which was ordered for Mother's day. When we received the order, the chocolates were melted and most of the flowers were dead. It was so bad that the leaves were moldy. I called FTD and they only offered a 30% refund OF THE BASE PRICE, so $125. But somehow they only gave me back $33. Not sure how that came out to 30%, their math is obviously different than mine. They also offered a redelivery, which I wasn't happy about, but that's all they were offering. Why would I want flowers from the same place that sent dead flowers to my mom? When my mom didn't receive the redelivery the following day, which I was told they would be there, I called to find out where the flowers were????? I was told they wouldn't be delivered until the 12th, which is 2 days after Mother's day and 5 days after I ordered. I WILL NEVER ORDER FROM THEM AGAIN!!!”

7 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the condition of your order and the frustration this situation caused, especially for such an important occasion. Receiving damaged chocolates and flowers that did not meet quality standards is unacceptable, and we regret that your expectations were not met. We also apologize for the confusion around the refund and the delay with the replacement delivery. This does not reflect the level of service we aim to provide. A supervisor has reviewed your case and reached out to ensure your concerns were fully addressed and that a resolution was provided.

Rated 1 out of 5 stars

HUGE disappointment!

Pure waste of money! I could not be more disappointed in the flowers my sister received for Mother's Day. The arrangement was more greenery than flowers. The flowers in the arrangement were mostly carnations and a few old/wilting roses. What's even worse, they came from the local Albertson's grocery store. The $5 friday Alberston's arrangements have more flowers and look much better than this arrangement did. I guess Albertson's found a new way to get rid of old flowers. I called FTD, their solution was 20% off a future order. I'll NEVER order from FTD again!

7 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Half flowers broke or dead

Ordered an arrangement specifically because it had anemones in it. It arrived and all but 2 were broken so high up on the stems they could not be salvaged. And the 2 that were not broken were missing petals and half dead. Also the filler was replaced with something else that falls over and isnt very sturdy while in the photo it was to be something that sticks up. The few roses and carnations that were usable were not worth the price I paid for this arrangenent. Reached out amd was basically told well since most of it was good we can give you a 25 percent refund. What good is a half a floral arrangement? Never ordering again from this company.

6 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

First time using FTD

First time using FTD. I ordered an exquisite One and Only Bouquet to be delivered to a Miami address. When I saw the bouquet, I couldn’t believe what they delivered. The “note” was typed up on Microsoft Word and printed out. It was so embarrassing on my end. How can I pay $98 and the florist even consider this is top notch. Needless to say, my first and last time ever ordering from them. I called customer service and demanded a full refund and finally got the okay. I wish it allowed us to post pictures with our review. I highly recommend staying far away and never use FTD.

7 May 2026
Unprompted review
FTD logo

Reply from FTD

Thank you for taking the time to share your feedback regarding your first experience with FTD. We sincerely apologize that the arrangement did not meet the expectations associated with the bouquet selected or the price paid, and that this caused embarrassment for such an important occasion. We appreciate you bringing this to our attention and for allowing us the opportunity to review the situation and address the concerns raised.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look