Schmiedmann Danmark Reviews 

554
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

They've charged me a shipping fee after placing a 350 Euro order citing changing policies (the free shipping police was changed couple days after my order). After I've paid the fee my order was s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Workshop: it is usually quite busy, but the service offered by Schmiedmann is superb, so all things considered worth the wait. They are very helpful in their Odense workshop with wide expertise of m... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have received reply for my order since month ago , where said that it was canceled. This is no professional way to do , for such a great named company. Upd. I have received enough explanations fr... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Ordered Euro spec tail lights for my E36 in the US on April 25th. Today, almost a month later, I get an email saying I need to pay more for shipping because their site is incomplete and didn't calcula... See more

Company replied

Company details

  1. Auto parts shop

Written by the company

Schmiedmann - Salg af autoudstyr og tilbehør. Specialist indenfor BMW & MINI og tilbyder reservedele, styling og tuning samt ophug. Schmiedmann tilbyder adgang til vores reservedelslager, som indeholder over 500.000 individuelle produkter. Vi har alt i BMW dele, lige fra klips til møtrikker til fælge og dæk, spoiler og lygter


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

554 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 93% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(554)

47 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Really helpful customer service

Really helpful customer service. Called with several questions about lugnut conversion kits and they answered my question in great detail. Definitely recommend them for being helpful and knowledge about the items they sell.

30 March 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

please think twice before buy from this website

after 10 days of ordering items, they finally replied to my Email and informed me the items is in back order and BMW do not know when/if the item will be in stock again????. extremely poor customer service & please think twice before buy from this website.

30 November 2021
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I've bought one part and saw a cheaper…

I've bought one part and saw a cheaper one online, I contacted with an email and they never reply!
This price guarantee on their web is false!
The UPS got my mailbox damaged, and the cover wheel was wet so team Schimedmann cleaned it before shipping.
This was nice and cheap.

1 November 2021
Unprompted review
Schmiedmann Danmark logo

Reply from Schmiedmann Danmark

Dear Francisco,

I am sorry that you didn´t get any reply from us - which e-mail address did you write to? please send it to me on martin@schmiedmann.com then I will have a look at it.

Best regards Martin Thorup Andresen / Schmiedmann Odense A/S

Rated 5 out of 5 stars

Professional and helpful service

Workshop: it is usually quite busy, but the service offered by Schmiedmann is superb, so all things considered worth the wait. They are very helpful in their Odense workshop with wide expertise of many BMW models. Big plus that the receipts are detailed to the very last screw.

Webshop: online stock is always up to date and delivery is extremely fast. I've had a problem once in the past, but the RMA process went smootly.

20 July 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

UNTRUSTWORTHY

Made several adjustments to my car without my consent. Did not deliver on time and forced me to pay crazy car-hire prices for another day of work because their mechanic was sick. I negotiated a small discount on the things that we had not agreed, but have since completely disregarded this. They do not reply to my emails at any time. 10/10 would not reccomend.

17 July 2021
Unprompted review
Schmiedmann Danmark logo

Reply from Schmiedmann Danmark

Kære Alexander,

Vi er kede af, at du ikke er tilfreds.
Men du har fået udført et godt arbejde til en lavere pris end du vil kunne få det lavet til, de fleste andre steder.
Du og vores værkfører har diskuteret sagen, og der er desværre ikke mere vi kan gøre, beklager.

Mvh. Martin Thorup Andresen / Schmiedmann Odense A/S

Rated 5 out of 5 stars

#1 Source for everything BMW

My brother recommended me Schmiedmann many years ago, and I've been ordering from there often. Delivery is lightning quick, parts are great.

10/10 every single time

1 July 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Shopping here since 2014

I have been shopping with schmiedmann.com since 2014 and can not recommend them enough. If I left a review for every single order I have placed with them, every one would be 5 stars so that would make it around 285 stars.

90% of the issues (which are few) I have had have been things on my end, nothing to do with them yet they were endlessly helpful with identifying the issue. The other 10% have had solutions found extremely quickly.

Out of stock parts typically take longer than the website estimates, but you can see exactly what they have received and are still waiting for. You can even split the order if you need something they have received quickly. On that note they use DHL for shipping which gets parts from Denmark to Western Australia faster than I can get parts delivered from Eastern Australia.

100% recommend getting parts from here, and typically do so at car shows/meets etc.
Thank you as always for your work. Talk to you on my next order!

28 April 2021
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Buyer beware

Ordered used rear wiper motor. Arrives. Leaks. Request refund. Back-and-forth emails with pictures. They stop replying. Open PayPal case. Submit documentation. Paypal grants refund but Schmiedmann wants the part back (presumably so they can sell it it again). USPS, FedEx, UPS, and DHL are all uneconomical to return to Norway. Finally try ParcelMonkey, spending $40 to get $95 back. 2 months wasted.

Update 6/15/2021. Two months from when I wrote this, and 4 months from the original order, I received a PayPal refund for the full amount. I did however have to pay about $40 to return the item. My PayPal refund request was rejected because they did not recognize ParcelMoney's tracking information. When Schmiedmann received the package, they did not refund my money until I contacted them. And then it took two more reminders to actually get the PayPal refund processed. YMMV

It was a long road.

15 April 2021
Unprompted review
Schmiedmann Danmark logo

Reply from Schmiedmann Danmark

Hello Mr Chadwick
I am sorry to hear that you have had problems with a used part delivered from us.
My collegue Dennis has answered all your emails.
After you have opened Paypal case we has been waiting for the part to return.
Dennis has sent you an email, which you can respond on so that we can solve the matter.
Best Regards
Christian Jacobsen / Schmiedmann Nordborg A/S
Christian@schmiedmann.com

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

I ordered a engine hood for my BMW F32 and as soon as I opened the shipment I saw that the hood had severe damage. Now this might sound bad in the first place but, as soon as I contacted the manufacturer I was surprised with an excellent service. I sent the manufacturer pictures of the packaging and the damaged hood.
So they sent me a completely new hood on the same day I contacted them !
Communication to the seller was always there and I can only say that they did a great job with everything. Like i said I couldn't be happier with the service.
Regarding the product,
it is very well made and im satisfied with the product.
If you are planning to buy at Schmiedmann I can 100% advice you to do it.

13 October 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very disappointing

Make absolutely sure the items you select will work for your application (check online boards and other's prior experiences) because the Schmiedmann staff will not focus on what you ask, and then will not stand behind their recommendations. The parts are fine, and the pricing is OK, and everything arrives quickly. But sometimes what you get is inappropriate, and they don't really care.
-------------------------
UPDATE
-------------------------
Thank you Martin, for your reply.

I am very glad to see you were able to finally locate my correspondence after an initial poor review was posted. It is curious your staff was unable to do so prior to that.

To the contrary, there was zero notice from you of risk of incompatibility with a four pole US setup; actually I was consistently assured both by email and telephone this was exactly the part I needed. And I am unsure of your point that I contacted you for technical support "now over 2.5 years later". I bought the harness knowing in advance that it would be needed, it was installed, and I first tried to use it two plus years later which was when I first learned it was unsatisfactory and I was misinformed. Would that result have differed had I needed to use it earlier?

It is also misleading to suggest I was seeking a refund. Instead I wanted the trailer harness to function and sought technical guidance.

If your staff was a little less zealous about selling products they could have told me three years ago "gee, we're sorry, but we don't have anything that will work for you" and then we would not be having this correspondence today. As it is, if there was an option for no stars that is what I would post. You should be ashamed.

13 May 2020
Unprompted review
Schmiedmann Danmark logo

Reply from Schmiedmann Danmark

Dear Lawrence,

many thanks for your comments,
We of course are sad to hear that you feel you had an poor experience regarding our service.

After looking into the matter carefully we can see the item (a towing hitch cable set) was purchased back in October 2017, and that we also informed at that time, the risk of an incompatibility due to the item ( Euro / pin trailer cable set from Westfalia) being used for the US set up.

I have also understood we were not aware until your contact to us now over 2,5years later. About the 4 pin plug, opposed to the 7 or 13 pin we informed you that these are used in Europe / ECE as mentioned we do not have knowledge of the US system as much as we do the ECE – despite that you chose to buy the cable set.

Since you did already install the towing hitch cable set we can´t take it back and offer you a refund - beside that as mentioned before you bought the cable set 2,5years ago.

We have also looked into an adapter solution for you, but we can see from your correspondence to us, that you already have such an item.
Therefore we do not expect the functionality of our adapter to be different , unless your adapter is faulty ?

We cannot confirm the installation is correct but we are willing to assist if you need any help, as I can see you have also been offered from the previous mails between you and our department.

We understand your frustration but above circumstances taken into consideration we don´t feel that your 1 star review is being fair to us and we hope you will consider to change it into a more fair evaluation.

Best regards Martin Thorup Andresen / CEO Schmiedmann Odense A/S

Rated 1 out of 5 stars

Schmiedmann; or how NOT to restore a classic BMW E30 M3 Evo 2

My E30 M3 Evo 2 was "restored" by these amateurs. I curse the day I encountered their parts manager who convinced me this company can restore a classic BMW. They are nothing more than a professionally marketed after market bolt on garage. These amateurs do not deserve even the 1 star I had to choose in order to leave a review; they deserve contempt.
I ended up with a bill of €87k, plus €3700 in legal fees to FORCE these scammers to provide a detailed justification for the work charged. 2 examples of how they hugely inflate their labour charges; I was charged 3 days labour to install a Z3 steering rack, 1 week to re-install a 7 speaker boot mounted amp and cd auto-changer. These and other labour charges can be viewed at the FB group named at the end of this review.
According to 3 independent BMW E30 M3 professional restorers who have read Schmiedmann's labour cost breakdown and one restorer who has since remedied most of the faults, the total restoration charges should NOT have exceeded €40k.

The list of faults after 1458 miles since collecting the car are now coming to light. The car broke down in Germany 158 miles after leaving their premises. Fuel was leaking from the tank. They are shameless marketing junkies, posting numerous highly edited slick videos in youtube of a "perfect" car and a happy customer. I requested they remove these videos because they are merely untrue, but my requests are ignored.
Their name in the BMW FB E30 community is now a byword for 3rd rate work and excessive labour charges.
I feel it is my duty and responsibility to other BMW car owners to share my experience.
Please save yourself your hard earned money and stress; CONSIDER ELSEWHERE!!!!!!!!!
Hand on heart; with the benefit of hindsight, I would not trust this outfit with restoring a wheelbarrow.

Schmiedmann have complained on numerous occasions to Trustpilot to have my review removed. The latest complaint being I included a link to a group in a well known "face" page showing evidence of their work.

Schmiedmann; or how NOT to restore a classic BMW E30 M3 Evo 2
See you there facefriend

24 April 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

First shopping experience was ok and that's where the relatively good experience ended…

This review will be revised pending the outcome of the prompt follow up of Schmiedmann, based on their response to my below review.

---

First shopping experience was ok however, they also sent me someone else's order (came to Australia, due for Netherlands). I could easily have kept it but I did the right thing and reported it, they had a courier collect it promptly - this saved them ~150EUR! My order however, did not arrive with the promotional free mug or t-shirt.

Second purchase experience was quite the opposite, I used their webchat to verify part numbers I was going to order. In addition, when I placed the order, I supplied my VIN and again asked them to double check fitment. During the webchat, they told me to put the 'free' t-shirt in the notes section because it was adding more than the value of the shirt, in shipping costs when added to the cart - so I did.

Parts arrived, do not fit. No t-shirt either. Jumped on webchat and asked what to do from here as the URL on the orange instructional page for RMAs inside the shipment, does not actually exist. Logged an RMA and listed all the part numbers. Was told they no longer had t-shirts in my size, yet this was never mentioned during the order process, did they ask if I wanted a mug instead? No.

No response for 4 days so I chase up. Danny apologised for the late response and followed up by asking what parts I was talking about, though I'd already listed them all in the RMA (which is a mandatory process)? He also asked for the VIN which was clearly already provided.

No reponse for 6 days so I chase up, again. Another apology from Danny for the late response. He provided the return address and asked me to send them back. At this point, I asked why they weren't sending courier at their cost because they clearly sent the wrong parts.

No response for 4 days so I chase up, again. Another apology from Danny for the late response. Now I'm asked which part doesn't fit along with some photos... really, after 17 days? Photos were provided on the same day and videos 2 days later.

No response after 5 days and I've just chased up again. Tedious.

I saved these guys by sending back an order that was incorrectly shipped to me and this is how I'm thanked in return? In the case of someone from Schmiedmann actually reading this review and wanting to take some action (I will cross my fingers) - check out:

RMA - 299829
Acc - B70510
Inv - 299829

18 December 2019
Unprompted review
Schmiedmann Danmark logo

Reply from Schmiedmann Danmark

Dear Scott,

Thanks for the honest and frank review.
Previous to me writing this, we have spoken together quite a few times today with the intention of getting this matter resolved ASAP.

I could also sense that we had a good talk and even though its clear we could have dealt with the matter better, there was no malice intended from either side.
The delay in completion of your case was a combination of quite a few factors. All of which we do apologies for without hesitation !

We have taken the comments above to good use and have straightened out the following :

1) The RMA link now corrected , as this is obviously a very important requirement in our claims process.

2) The RMA system will undergo a review of how we utilise data so we can have a more effective claim process,

3) The collection of the unrequired parts is arranged with DHL for tomorrow, and a driver will be past to collect as soon as possible, at no cost to yourself. there is an Email sent to you with the label and instructions on preparation of the package for collection.

4) the revised trim order is processed awaiting delivery from BMW as informed earlier , and will be shipped immediately upon arrival, freight costs free.
We also added a goodwill package, and these items we mentioned are ready to ship along with the order as soon as.

Scott, I hope that the above shows we do only want the best for our customers and we hope the experience you have had is seen in a different light now,

Our kindest regards
Schmiedmann Odense

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look