Banner for AUTODOC - Deutschland

AUTODOC - Deutschland Reviews 

81,945
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I bought a car part, and at first, I was disappointed because the return shipping would have been at my own expense. However, the customer service team reached out to me, handled the situation perfect... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Delivery is fast but the problem of returning atrocities is complicated and on your own account. Some things to cut off a car that's not matching up Thanks!

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I ordered 4 tyres including fitting for a great price and at a convenient Euromaster garage. Everything ran really smoothly. The only slight downside was having to pay an extra charge for the disposal... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Charged oversized shipping fee TWICE for a single order, and customer service is ignoring my emails! Updated review: Excellent problem-solving and fair customer service in the end! I initially... See more

Company replied

Company details

  1. Auto parts shop

About AUTODOC - Deutschland

Written by the company

AUTODOC ist die Nr. 1 der Autoteile-Onlineshops in Europa. Wir teilen Ihre Leidenschaft für Autos und helfen Ihnen, bei der Autoreparatur Geld zu sparen.

AUTODOC-APP AUTODOC-WEBSEITE AUTODOC CLUB YouTube

Dafür sind wir bekannt:

- Kundenorientierung: Unser Serviceteam besteht aus qualifizierten Fachleuten, die zusammen genommen 23 Sprachen sprechen und immer bereit sind, in jeder Hinsicht zu helfen.

- Größe und Umfang des Marktes: In den 12 Jahren, in denen wir auf dem Markt sind, haben wir 13 Millionen zufriedene Kunden in 27 europäischen Ländern gewonnen. Wir versenden über 35 000 Bestellungen pro Tag.

- Unser Sortiment: Wir führen über 4 Millionen Produkte für mehr als 166 Automarken von weltbekannten Herstellern.

- Bezahlbarkeit und gutes Preis-Leistungs-Verhältnis: AUTODOC ist eine Onlineplattform mit fairen Preisen und einer Vielzahl von Sonderangeboten und Verkaufsaktionen.

- Services auf mehreren Plattformen: Kunden können sowohl über die Webseite als auch über die App schnell und einfach nach Autoteilen suchen. Überzeugen Sie sich selbst, wie kostengünstig und einfach der Kauf von Autoteilen sein kann.

- Kompetenz bei Autoreparaturen: Auf unseren YouTube-Kanälen finden Sie mehr als 3000 Tutorials zum Austausch von Autoteilen. Diese Tutorials helfen Ihnen, einfache Reparaturen selbst durchzuführen und Geld für Reparaturen in Autowerkstätten zu sparen.

Kontakt Häufige Fragen

Günstiger Versand für Deutschland!

Kostenfreie Lieferung ab einem Mindestbestellwert von 120,00 € innerhalb Deutschlands

Kostenfreie Lieferung ab einem Mindestbestellwert von 120,00 € innerhalb Deutschlands
Ab einem Warenwert von 120,00 € (ausgenommen Versand in das Ausland und Sonderversand — Sperrgut und Pfand) entfallen die Versandkosten.

Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

82k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(81,945)

14,069 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Alles ok Danke

29 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Zsolt Klezli🕊️!
Thank you for your positive feedback!

Best regards,
AUTODOC Team🔧✨

Rated 5 out of 5 stars

I found the Autodoc from instagram and…

I found the Autodoc from instagram and ı tried 2 times. All of is good

25 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Kaya Ahmet!😊
Thank you very much for the kind words. Please, feel free to contact us if you have any questions.
Our specialists are always ready to provide professional advice.
Best regards,
AUTODOC Team🚗

Rated 1 out of 5 stars

Missing piece and no help getting it



I ordered a steering rack for my 2009 Audi A4 B8 2.0l TDI (143hp) 2 weeks ago. The delivery was fast, it arrived in only a few days, which i liked. Yet it turns out a part was missing in the delivery: The metal plug. Instead, it was delivered with a plastic one to keep the dust from entering. According to my local mechanic, without the right plug / lock, the plastic one wouldn't keep up with the oil pressure and it would just explode.

I have tried to contact AUTODOC in multiple ways.

-The AI assistant on their app told me I'd get an e-mail in 24-48 hours, 4 days later I haven't received anything.

-I have called their numbers in hope of reaching an actual human instead of an AI, but guess what. Dan the virtual assistant picked up and he was no help at all. I could repeat a sentence 3 times and he wouldn't understand a thing I said, so after some time he gave up and said "We're happy we could solve your problem!"

Next I wanted to see if it's possible to atleast return the steering rack, but no, "Unfortunately, this product is not eligible for a refund."

I spent a total of 480 bucks on this thing, and for someone at the age of 19, I simply cannot afford this waste of money.

And even if this so called "plug" isn't actually included in the product, then at least help me find the missing piece I need.

I might not be experienced in cars and I could also be wrong about what I said in the beginning, it might just be called something else or it might just be an entirely other piece that I'm talking about. My main point is that there is literally no way for me to reach out to AUTODOC because of their awfully designed AI assistant.

22 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello !
We’re very sorry to read about your experience and understand how frustrating this situation must be, especially given the importance and cost of the part. Regarding your case, we would like to clarify that we have attempted to contact you, however the phone number and email address provided with the order appear to be invalid, which prevents our team from reaching you directly. To properly investigate the missing metal plug, check the product specifications, and offer you the correct solution (replacement part, clarification, or return options), we kindly ask you to contact us directly by email at trust@autodoc.de. Please include clear photos of the received steering rack, and the area where the plug should be installed. Once we receive your email, our support team will review the case manually and assist you as quickly as possible. We truly regret the inconvenience and appreciate your patience.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 4 out of 5 stars

Refund Processed after 1 month . Thank you

Edit:
After my review, one member reached out and assured me to fix the issue asap. Today Dec 23, I got confirmation that refund has been processed. I wish it was not that big of a mess to start with, but really appriciate the support of Mr. An. Thank you!

Biggest Scammers - Stole my Funds
My return was received 5 weeks ago and I ordered replacment product and paid for both. Now its been 6 weeks I am asking for refund and they are making excuses about we did not get confirmaiton from supplier. Its not my problem if their supplier is stupid.

17 November 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello HALI!
Thank you for sharing the outcome. We’re glad to hear that the refund has now been processed and our support was able to bring the case to a resolution. We truly regret the inconvenience and the time it took to sort this out, as this is not the experience we want for our customers. Your feedback is appreciated and will help us improve our processes going forward.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 1 out of 5 stars

Have been waiting 2 weeks for an item…

Have been waiting 2 weeks for an item and haven't received it. Autodoc have done nothing to help except say please be patient. Infuriating!

19 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hi Nick!
Order processing usually takes 1-2 business days, and delivery to the UK — 3-4 business days. Sometimes delays occur due to overloaded couriers or international logistics, but we do everything possible to speed up the process.
We're glad to let you know that your issue has been resolved.
If you have a minute, we would love to hear your feedback on your order - your input helps us improve for you!
All the best,
AUTODOC team

Rated 2 out of 5 stars

Not a good experience with autodoc.

Not a good experience with autodoc.
Had to buy2 wishbones and 2 bushings for my Dodge. I put in the VIN number. The Aui (Arrtificial UnIntelligence) robot kept bringing up the totally wrong product for the wishbone (despite I put in the right spare part number ... checked with other websites who got it right). Then I had a hard time finding the right bushings, again it came up with bushings that did not fit my car. Finally I found some and paid. The following day I got an email with an extra charge for the shipping, as the robot could not even calculate the right shipping cost. Never again. Their website and search function and customer service is truly pathetic

17 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Carsten Møller!
We’re very sorry to hear about your frustrating experience. We understand how difficult it must have been to find the correct wishbones and bushings for your Dodge, and the issues with the website, search function, and unexpected shipping charges are certainly not the service we aim to provide.
Please be assured that our Quality Control Manager will be contacting you shortly to review your case in detail and assist you further, ensuring that your concerns are addressed and any issues are resolved properly.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 5 out of 5 stars

Very good online parts store

Very easy to buy online as website is very organized and gives you a lot of options.

15 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Joseph Fenech!
We are very pleased to read sincere reviews.
Thank you for choosing our company. We are glad that you were satisfied with everything.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 1 out of 5 stars

When a car battery dies you need a swift delivery

When a car battery dies you need a replacement quickly, and thats what I thought I would get,.....but not with these people. I ordered a new battery on Thursday 11th Dec, in good time for a Christmas getaway. In formation suggested delivery on Monday 15th, but of course no delivery. Now I have no inforamtion about when it will arrive only that it has been collected by the carrier. We are due to leave Sunday, but I have little faith. I shall NEVER use Autodoc again, and I will also make a point of telling all my motoring friends about this dreadful service.....or lack of service!

17 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello John!
We are sorry for such situation.
Our quality control manager contacted you concerning this issue and we hope that solution was found.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 1 out of 5 stars

I received a faulty air pump which I…

I received a faulty air pump which I had a replacement for , when the replacement arrived that was also faulty so I contacted autodoc and one of their agents said I could get a refund if second one is faulty and specifically that there is no need to return the item. Fast forward , then they have said I cannot get a refund until I return both items and have to spend my own money on printing the customs form and label pages to get the refund of £1.85. I have spent over £100 with AUTODOC and even placed another order a few days before this all occurred . The agents are unhelpful and rude. I would never order from here again after this occasion , still have not even received a refund or even a decent replacement air pump which has left me without .. I do not care for the £1.85 refund but the service has disgusted me and how unhelpful they are to returning customers .

Please stay clear .

10 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello MK!
Thank you for sharing your experience, and we’re truly sorry for the inconvenience caused. Receiving two faulty items and then facing conflicting information about the return process is unacceptable, and we fully understand your frustration. This is not the level of service we aim to provide, especially to a loyal customer.
Please contact us at trust@autodoc.de so we can review your case in detail, arrange the correct solution, and ensure your refund or replacement is handled properly without any additional hassle. We’re here to help and want to make this right for you.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 3 out of 5 stars

Warranty claim dragged out endlessly- Not impressed

2 out of t: I ordered a set of headlights for my Polo in May after someone smashed them backing into me. I had them fitted with my annual service in October (I am self-employed and didn’t wanna lose an extra day of work and income). Upon fitting the garage realises one of the lights is broken so I issue a warranty claim. They send me a replacement part very quickly- so far, so good.

However, the part I was sent is for brakes. So, I send it back using their return label. It arrives on the 24th of Nov (I have proof of tracking). And I wait. But no light. All I get is emails that details are missing. At first it’s my address. Then they say the returned parts haven’t been received. Last week their customer service assures me the case will be escalated and prioritised. Today they email me that they are closing it. More assurances that the warranty department will take care of it. Nobody can tell me what details are missing. There is no contact for the warranty department or an email address to contact them. I’m at a point where I just want a refund for the headlight I paid for.

Summary: If nothing goes wrong they are a decent provider of parts. As soon as something goes wrong, it’s shambles and unnerving and either ineptitude or stalling tactics. At the moment, would absolutely not recommend.

Update 19/12/2025: Going up from 2 Stars to 3.5

After posting my initial review they contacted me and settled he issue swiftly. All resolved but it's still not impressive that it needs a Trustpilot review to get proper help. Will use them again but cautiously. They have to win back full trust. Once that's achieved I'll happily review again.

10 December 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Corny Alba Sibirica!
We are sorry that you have faced inconveniences and we are sorry for the mixed up with your warranty replacement.
Our quality control manager will check your case and contact you in the nearest time to resolve the issue.
If you have any questions, please contact us at help@autodoc.de
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 5 out of 5 stars

aless ok ok ok

aless ok ok ok

5 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello!🌟
Thank you for your feedback.
Have a nice day!
Best regards,
AUTODOC Team🚙💨

Rated 4 out of 5 stars

The speed of delivery is really good

The speed of delivery is really good
Buying is easy
But
Its better to have all parts of vehicle

2 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Sabzehparvar Amirhossein!
Thank you for your feedback! We’re glad to hear you’re satisfied with the delivery speed and the smooth purchasing process. We continuously work on expanding our catalogue to offer even more parts for every vehicle. Your suggestion is greatly appreciated and helps us improve further. If you ever need assistance, we’re here to help!
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 5 out of 5 stars
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Horanlliu Milirjan!
Thank you for your feedback. We are very happy to know that we were able to surprise and please you✨!
Best regards,
AUTODOC Team🚗

Rated 5 out of 5 stars

Very good and very good

Very good and very good

1 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Agha Ahmad! 🙌
Thank you so much for your wonderful rating! We truly appreciate your support and are thrilled to have met your expectations.
Best regards,
AUTODOC Team🚗

Rated 5 out of 5 stars

Toppp

Perfect, top

2 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Aleksandar Vulović!⭐
We want to thank you for your time and positive feedback!
Best regards,
AUTODOC Team🚙

Rated 5 out of 5 stars

Simple to order

Simple to order, delivery was fast, and parts were correct...

1 December 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Tosic Boris!
Thank you very much for your kind words🌟.
We will continue to delight you with high-quality service.
Best regards,
AUTODOC Team🚗💨

Rated 1 out of 5 stars

I have loved Autodoc for years and…

I have loved Autodoc for years and after six or more orders, including the left driveshaft, i now get a popup saying they don't deliver to me (any more, they have up to now). What's really annoying is they keep sending me emails not to forget my basket and please come back... but they no longer deliver to me. I don't want coupons and apologies, i want them to send me the right hand driveshaft as they would have done routinely two months ago.

28 November 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Greg French!
Thank you for sharing your experience, and we’re truly sorry for the frustration this situation has caused. We understand how disappointing it is to suddenly receive a notification that delivery is no longer available to your address, especially after many successful orders in the past. The automated reminder emails certainly don’t help, and we apologise for the confusion.
Our Quality Control Manager will be contacting you shortly to review your case and assist you further.
Thank you for your patience, and we hope to resolve this for you as quickly as possible.
Best regards,
AUTODOC Team

Rated 5 out of 5 stars

Perfect parts for car

Exelent,all stuff was good

26 November 2025
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello Aleksic Jovan! 🙌
Thank you so much for your wonderful rating! We truly appreciate your support and are thrilled to have met your expectations.
Best regards,
AUTODOC Team🚗

Rated 1 out of 5 stars

ordered a headlight still waiting 20+…

ordered a headlight still waiting 20+ days later ,they have given some BS the courier because its an unusual size,its not a frigging tank its a headlight in a box!!!they have said it could take several weeks now ,waht a shower of SH...T wont be buying off them again!!!!! it should b no stars not 1

3 November 2025
Unprompted review
AUTODOC - Deutschland logo

Reply from AUTODOC - Deutschland

Hello George Dzus!
Thank you for your review and we regret your disappointment due to the delivery delay. We understand how important is to receive your parts on time, and your feedback helps us improve.
Our quality control manager will check your case and contact you shortly to resolve the issue.
If you would like to share additional information with us or have any questions, write to trust@autodoc.co.uk.
Best regards,
AUTODOC Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look