Charlotte Mills Reviews 

112
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 57 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the stunning shoe and dress designs, incredible attention to detail, and exceptional overall product quality. People also mention the outstanding customer support, noting that staff members are exceptionally helpful, friendly, and quick to respond. Some reviewers were not happy with order sizing issues and experienced occasional communication delays regarding their deliveries. A few consumers found that certain items ran small and faced difficulties finding the right fit before their special events. Despite these initial setbacks, buyers appreciated when staff stepped in to resolve their exchange problems successfully.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight positive aspects of product, noting that the shoes and dresses are stunning, comfortable,... See more

Quality

People report high satisfaction with the quality, praising the stunning craftsmanship, attention to detail,... See more

Customer service

Clients share positive opinions on customer service, frequently praising the team for being extremely... See more

Staff

Customers had positive experiences with staff, frequently highlighting that representatives went above and... See more

Order

Consumers find order experiences to be a mixed bag, as some reviewers praised incredibly fast delivery and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Shoes posted out quickly, when they arrived they were more beautiful than the pictures online and better quality than expected. You can tell the care/attention to detail that goes into making each pai... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Had a lovely experience buying from CM. Ordered the beautiful Katie Pearl shoes, they were gorgeous, such attention to detail and packaged beautifully but felt small, requested an exchange but then de... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

First of all the shoes I bought were just beautiful and so comfortable! But what has really set Charlotte Mills apart is the excellent customer service I received. I lost a shoe strap and enquired abo... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

After worrying my shoes wouldn’t arrive on time for my wedding due to a mess up with Royal Mail not registering my next day delivery, Grace at Charlotte Mills went above and beyond to track my parcel... See more

Company replied


Company details

  1. #8 of 12 best companies in Bridal shop
  2. #113 of 212 best companies in Shoe shop
  3. #16 of 19 best companies in Wedding Shop

Written by the company

At Charlotte Mills, we craft more than bridal footwear and clothing; we create timeless treasures for all your 'I do' moments. Our designs blend heartfelt sentimentality with bold elegance, ensuring that from the aisle to anniversaries, every step you take has style and every moment that meaning. Because some moments in life deserve a perfect fit.


Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

112 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(112)

57 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Nevaeh Shoes

Great experience with Charlotte Mills. Customer service team are really helpful and the shoes are as beautiful as they look online!

26 August 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Robyn,
Thank you so much for taking the time to leave us a review. So pleased you love your wedding shoes. Wishing you all the best for the big day. With love Team CM x

Rated 5 out of 5 stars

Amazing!

My shoes are amazing quality and very comfy and I had a question and the customer service team came back to quickly and offered a solution. Thanks so much! I can’t wait to wear them on the day!

29 August 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for your lovely review! 💕 We’re so pleased to hear you found your shoes comfy and loved the quality, and that our customer service team could help quickly with your question. We can’t wait for you to wear them on your big day – wishing you the most magical wedding ✨

Rated 5 out of 5 stars

Beautifully made

Beautifully made, incredibly comfortable shoes — perfect for my wedding day. As a more mature bride, comfort was a top priority, and these tick every box. A small delivery hiccup was quickly resolved with excellent communication, even outside office hours. Highly recommended!

28 July 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for your kind words! 💕 We’re so happy to hear that your shoes were both beautiful and comfortable for your special day, especially as comfort was such an important factor for you. We’re also glad we could quickly resolve the delivery hiccup and that our communication helped put your mind at ease. Thank you for letting us be part of your wedding journey x

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional Service Every Time!

I’ve made several purchases from Charlotte Mills, and each experience has been nothing short of amazing. The customer service is consistently outstanding—friendly, attentive, and genuinely committed to making every bride feel special. Whether I had questions, needed help with sizing, or just wanted advice, the team went above and beyond to ensure everything was perfect.

The quality of the products is stunning, and the attention to detail makes each item feel truly unique. It’s rare to find a brand that combines beautiful craftsmanship with such heartfelt service. I’m a very happy customer and wouldn’t hesitate to recommend Charlotte Mills to anyone looking for that extra touch of magic for their big day. Thank you for making the journey so joyful!

25 July 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for your lovely review! 💕 It means a lot to hear that each of your experiences with us has been so positive. We always want our brides to feel supported and special, so your feedback about our service and craftsmanship truly makes our day. We’re so grateful for your kind words and recommendations, and we wish you all the happiness for your wedding day and beyond ✨ x

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant customer service

Brilliant customer service! And unbelievably beautiful shoes so well made and look even nicer in person xx

25 July 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for your lovely review! 💕 We’re so happy to hear you had such a great experience and that you love your shoes even more in person – that’s exactly what we hope for! Wishing you the most amazing wedding day ✨ xx

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service & returns

Bought a lovely dress from them. The dress was clearly well made with good quality, just didn't suit what I was looking for.
However their customer service was very responsive and quickly expedited the returns process!

8 July 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Sheryl,

We are so glad to hear you had a great experience shopping with us! We strive to provide great customer service for all of our lovely customers. Thank you so much for taking your time to write us a review and your kind words.

Best wishes,
Team CM

Rated 5 out of 5 stars

Amazing customer service and gorgeous shoes!

Love my shoes excellent customer service when part of my order wasn’t sent customer services couldn’t have been helpful enough! I’m so in love with them I’ll never take them off!

30 June 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for your lovely review! We’re thrilled to hear you love your shoes. We're also glad our customer service team could quickly resolve the issue with your order. Your kind words mean the world to us, and we hope you enjoy wearing your shoes as much as we enjoyed creating them for you!

Best wishes,
Team CM

Rated 5 out of 5 stars

The shoes are a dream

The shoes are a dream! There couldn’t be more beautiful wedding shoes. Very comfortable and well- finished. The customer service was excellent and shipping fast!

25 June 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Grazia,

We are so glad to hear that you love your Charlotte Mills shoes and are happy with the service you received.
Thank you so much for taking the time to write a review xx

Rated 1 out of 5 stars

Not happy how my order was packaged.

Not happy how my order was packaged.

26 June 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Louise,

I am sorry to hear that you were not completely happy with the packaging of your order. We pride ourself on the care taken when packaging all our lovely pieces so this is disappointing to hear.
Your comment will be taken seriously and looked into. Please do get in contact if you would like us to replace any packaging, we can certainly arrange this for you.

Rated 4 out of 5 stars

I really like the unique idea of having…

I really like the unique idea of having all of the something old, something new etc all in one shoe.

I ordered pre-loved Mia heels with markings on the sole, I didn't really mind it. Shoe still feels well-made, and sturdy and comfortable.

I was just a little bit disappointed I didn't get my something borrowed with it as it didn't come with the envelope with the return address but not a big deal at all. x

27 May 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Nira,

Thank you so much for your lovely review and for choosing to shop with us in our Pre-Loved Outlet, we're so pleased to hear you love the design of the Mia heels and found them comfortable and well-made.

We’re really sorry that your ‘something borrowed’ envelope was missed from your order. That absolutely should have been included, and we understand your disappointment. We've popped one in the post to you today, so it should be with you very soon.

We're also truly grateful you chose to shop in our Pre-Loved Outlet. By giving these beautiful shoes a second life, you're helping to reduce waste and prevent perfectly good footwear from going to landfill, a small choice with a big environmental impact, and one we’re so passionate about.

Thank you again for your support it means the world to us.

Best wishes, Team CM x

Rated 5 out of 5 stars

An Absolutely Amazing Experience

An Absolutely Amazing Experience

As an older bride, I still wanted to feel glamorous on my wedding day—and Charlotte Mills made that dream come true. I purchased a stunning sequin dress that fit beautifully and was crafted with such quality and care. I truly felt like a million dollars and received so many compliments throughout the day. Thank you, Charlotte Mills, for helping me feel so special!

17 May 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Kim,

Thank you so much for your lovely words, we're absolutely thrilled to hear that you felt so special and glamorous on your wedding day! It means the world to us that your sequin dress made you feel like a million dollars – that’s exactly how every bride deserves to feel.

We're so proud to be a part of your love story and are honoured that you chose Charlotte Mills for such an unforgettable moment. Thank you for your kind words and for allowing us to play a small part in your special day.

Wishing you all the happiness in this new chapter 💖

With love, Team CM x

Rated 1 out of 5 stars

Sent wrong sleeves I waited quite a…

Sent the wrong sleeves completely different style and material I waited quite a while for them as well!
Can’t get through to customer service at all just go around and around in an automated loop then it cuts off.
Not good enough to be honest I am really disappointed and frustrated with this company!
Also there is apparently a £5.99 charge to return something I mean this is insane 😂😂😂
I am literally sick of crap customer service and people’s error with parcel and they won’t and do not want to take accountability for their error

21 May 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Andrea,

Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re truly sorry to hear about your experience.

We completely understand your frustration, especially after waiting for your order and then receiving the wrong item. As a small team, we do our very best to ensure every order is sent out accurately and on time, but during particularly busy periods, mistakes can unfortunately happen. That said, this shouldn’t have been your experience, and we sincerely apologise for the inconvenience caused.

It looks like your order has now been refunded, and we hope this has at least brought some resolution. We also want to acknowledge your frustration around the returns fee. This has been introduced due to a growing number of customers ordering multiple items to try on at home, which we fully understand is part of the online shopping process, we want everyone to find their perfect fit! However, with the rising cost of postage and the manual time involved in processing returns, we, like many other retailers such as H&M and Zara, have had to implement a small fee when items are returned for a refund.

We’re genuinely sorry again for the inconvenience you’ve experienced and appreciate your feedback. We wish you all the very best on your wedding journey and hope your special day is everything you dreamed of.

Best wishes, Team CM x

Rated 5 out of 5 stars

Wedding shoes

I ordered my wedding shoes they arrived and are absolutely beautiful, unfortunately they were too big however exchanged for the smaller size and they arrived with 24hr delivery.

The detail on the shoes are stunning I cannot wait to wear them on my wedding day.

Now too look for a second dress! 😍

16 May 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Dear Paige,
Thank you so much for your lovely review! We’re so happy to hear that you love your wedding shoes and that the exchange process was smooth and speedy. It means so much to us to know you’re happy with both the quality and service.

The detail is something we pour so much love into, so it’s wonderful to hear it’s been noticed and appreciated! We can’t wait for you to wear them on your big day — you’re going to look amazing 💕

Good luck with finding your dream second dress! If there's a CM one that's taken your fancy, I'd love for you to check your emails. We've sent you a little thank you for leaving such a wonderful review.

With love,
The Charlotte Mills Team

Rated 2 out of 5 stars

Pearl straps are massive & came broken

Pearl straps are massive so makes the overall shoe size too big, one also turned up broken. Awaiting a response from customer service one week later.

28 April 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Lauren,

Thank you for your feedback, and we’re really sorry to hear about the issues with your shoes. We completely understand how disappointing this must have been — especially when you're counting on everything being perfect.

We're glad to see you've now been in touch with our customer service team, and we’re so sorry for the delay in responding. As a small team, we always do our best to reply promptly, but on this occasion, your original message was unfortunately missed — and for that, we sincerely apologise.

Please rest assured we’re now looking into this for you and will do everything we can to make things right. Thank you so much for your patience and understanding.

Best wishes,
Charlotte and Team x

Rated 5 out of 5 stars

Perfect dresses, amazing quality and fit. Thank you for existing!!

I tried on so many other short wedding dresses from other more well known retailers and I am so, so happy I found Charlotte Mills! Delivery was perfect, quality of everything is perfect and I even ended up buying my wedding shoes from them too after seeing how they looked, (also super comfortable!). I messaged the team a couple times and they were so helpful and quick to respond! I will now forever reccomend CM to anyone!

28 April 2025
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Dear Kimberley,

Wow! Thank you so much for your wonderful review! We're absolutely thrilled to hear how happy you are with your dress and your shoes, it means the world to us to be a part of your special day in such a meaningful way.

It’s so lovely to hear that you found “the one” after trying on so many other styles, and we’re over the moon that both the quality and comfort lived up to your expectations. Our team were so happy to help with your messages, and your kind words have truly made our day!

Wishing you the most magical wedding day and beyond, and thank you for recommending us, it honestly means everything to our small team 💕

With love,
The Charlotte Mills Team

Rated 1 out of 5 stars

Sent wrong dress, poor customer service!

Ordered a dress from Charlotte Mills for my Hen Do as they looked amazing. Unfortunately, they sent completely the wrong style of dress. I didn't have the time to exchange the dress for the one I wanted so returned it. I understand having to pay a fee for postage/packaging but having to wait 10 days for a refund, especially after an error from the company is extremely frustrating. Still awaiting for my money to be returned and received no apology or recognition from the company for them messing up my order.

19 April 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Rebecca,

Thank you for taking the time to share your feedback, and we're so sorry to hear about your experience, especially as we know how important every detail is in the lead-up to your Hen Do.

We completely understand how frustrating it must have been to receive the wrong dress and not have time to exchange it. Please accept our sincere apologies for the error and the inconvenience caused.

Regarding the delay in your refund, we're truly sorry for any added frustration this has caused. Our returns and refund process is automated, and once we process the return on our end, the speed of the refund reaching your account is largely dependent on your bank’s processing times. That said, we absolutely understand that this delay, especially following a mistake on our part, has been disappointing.

We’re grateful you brought this to our attention, and your feedback has been shared with the team so we can ensure better communication and service moving forward.

Thank you again, and we hope we’ll have the chance to offer you a better experience in the future.

With love, Charlotte and Team x

Rated 1 out of 5 stars

Beautiful shoes but poor customer service

Beautiful shoes but poor customer service. We ordered my wedding shoes in February when they were showing as in stock. After a week with no contact, we got in touch for an update and were told that the shoes weren’t actually in stock so we would have to wait for them to be made in Spain, and we were given a delivery date of early April.

As that date passed with no contact, we got in touch again to be told there had been a delay and we were given another date 1 week later. That date passed, so we got in touch AGAIN and were given yet another date 1 week later. The shoes then finally were shipped and delivered.

Throughout the whole process, we were NEVER contacted first by the company to inform us of a delay and we had to chase them.

When we tried to complain we were told there were only 4 members of staff in the company so a complaint wouldn’t make a difference.

If the company reached out to us and apologised when they knew the shoes wouldn’t be reaching us on time, we would have been completely understanding but this never happened.

The shoes are beautiful (albeit a little too wide for my feet but I have solved this with an insole) but purely on the poor customer service, I wouldn’t recommend Charlotte Mills to future brides.

21 April 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Thank you so much for taking the time to share your feedback and we're so pleased that despite your experience, you do love your CM shoes. We're truly sorry to hear that your experience didn’t meet expectations and want to assure you that your concerns have been taken seriously by Charlotte..

As a small, independent business, we pride ourselves on offering a personal and thoughtful service, and it’s always difficult to hear when we haven’t quite got things right.

In this case, the delay you experienced was due to unforeseen production and transport issues that were unfortunately outside of our control. The team tirelessly chased the order with DHL, multiple times a day, for updates, and unfortunately we weren't updated by the shipping company. Meaning that we didn't have any information to update our brides. That said, we completely understand how frustrating it must have been, and we’re genuinely sorry for any inconvenience caused.

Please know that your feedback has been taken on board and will be used to help us improve moving forward. We really appreciate your patience and understanding, and we hope we’ll have the opportunity to provide you with a better experience in the future.

Wishing you all the best for your wedding day.

With love, Charlotte and Team x

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

I have been looking for the perfect evening wedding dress and found the Bimba by Charlotte Mills. As it was no longer being sold online, I contacted Charlotte Mills customer service and received a response instantly! Siobhan has been so helpful from start to finish, including helping me exchange the original dress for a different size! The dress itself is absolutely stunning too! Can’t recommend Charlotte Mills enough!

22 April 2025
Unprompted review
Charlotte Mills logo

Reply from Charlotte Mills

Hi Jenny,

Thank you so much for your kind words, we’re absolutely delighted to hear you found your perfect evening wedding dress with us! The Bimba is such a beautiful piece, and we’re so glad it could be part of your special day.

We’ll be sure to pass your lovely feedback on to Siobhan, she’ll be thrilled to know she made the experience so smooth and enjoyable for you.

Wishing you the most magical wedding day and thank you again for your recommendation, it truly means the world to our small team! 💕

With love,
The Charlotte Mills Team

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely stunning

Absolutely stunning. I saw the Natalia shoes on Google and fell in love with them straight away but was unsure due to the price. My fiancé bought them for me and I am so pleased he did. The package received is such a lovely experience. Beautiful packaging materials and so many nice little touches. As for the shoes, you really get what you pay for. Such beautiful shoes. Would highly recommend to any future brides.

12 April 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look