While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AVOID AVOID!!!! Terrible company I returned shoes I paid £25 and they have only issue me with a £13 refund after returning the shoes back as they did not fit. They said that there is a charge... See more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service and refund/credit note not processed More details: I received the item on 25 January 2023 in the wrong size and made a return the same day I received it. Footworld r... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional customer service! The shoes arrived promptly and were perfectly packaged too. We needed to exchange the size and it couldn’t have been easier. Great value and the customer service experi... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Sent wrong order before Christmas... no apology for taking my money. Did offer to refund once they received item back but all a bit late before Christmas and postal strikes. Disappointing.

Company replied

Company details

  1. Online marketplace
  2. Department store

Written by the company

We specialise in sourcing the most sought after brands and kicks for all age groups. Our aim is to provide you, our valued customers, only the best of the best. Our quality and service is what we pride ourselves on, ensuring you get your items on time and most importantly you are happy with your purchase. We have a great range from all the top brands around; Nike, Adidas, Reebok, Puma, Converse, Jordan, Lacoste, Timberland, Fila, New Balance, Ralph Lauren Polo and many more including everything you see in all your high street shops as well as those that you can no longer find.


Contact info

2.3

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

45 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AVOID AVOID!!!!

AVOID AVOID AVOID!!!!
Terrible company I returned shoes I paid £25 and they have only issue me with a £13 refund after returning the shoes back as they did not fit.
They said that there is a charge for the return label…Shocking!!!!

16 April 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Ordered football tops from Foot World…

Ordered football tops from Foot World with a great 3-for-2 deal, all under £70, and they arrived promptly in 10 days. I also had good experiences with fast delivery and exchanges on other items, though refund processing could improve in some situations. Overall, decent value and service.

13 March 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Adidas Harden Vol 1 basketball…

I ordered a harden Vol 1 basketball sneaker .
- Very responsive and friendly
- They showed me the different vol1 models they have
- Order was shipped in the same day and received quickly

16 June 2023
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you so much for your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service and…

Terrible customer service and refund/credit note not processed

More details:
I received the item on 25 January 2023 in the wrong size and made a return the same day I received it.

Footworld received the item within 22 days, within the 30 days return policy. However, FW would not offer me a refund but a credit note so I could exchange it for some other shoe. However, I never received a credit note and never received a response...

26 April 2023
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Hi Andrea,

Sorry to hear you had some trouble with your return/ exchange. We offer a 30 day window for returns from date of order, we see that in this situation that there was some hold up with delivery with the courier and led to some frustration on the return/ exchange timings. We do have confirmation that the exchange was successfully delivered to you at our cost to Belgium to resolve the matter. We were under the impression that this concluded that matter for you. If there is anything else we can help with, please do feel free to reach out and someone from the customer care team will be more than happy to assist you.

Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

I am extremely disappointed and disgusted!

I bought Nike MX-720-818 in June 2022. Shoes still have a manufacturer's warranty. Unfortunately, after a few months the sole of the left shoe has “deflated “, making the walk decidedly uncomfortable. I use it only for walking but they do not give good results due to the problem mentioned above. I Contacted Foot World Customer Support -message after three days " We do not provide any warranty on items that have been worn." And " If you want to take it directly to Nike to see if they would be willing to help you, then you are welcome to do so, however they themselves will not cover air bubble damage after 30 days."

I contacted Amazon Customer Service and I described my issue and received a return label. Unfortunately,the seller refused to repair it and informed me, "We do not accept unsolicited returns, each return needs to be authorized."  If you wish for the shoes to be returned, we would need you to arrange a collection, as we would not be covering the return for the reasons that they are not faulty and we have already covered the unsolicited return amount."
I understand and I've made £10 the postage payment directly to the seller's bank account.I wrote negative feedback about my experience with the seller and I posted on trustpilot.com.

On the next day, they responded:" Once you remove the product review you have left on our Trust Pilot page - which is for footworlduk.com customers only, we will get this shipped out for you and update you with a tracking number."Really?
The seller is still holding my item  and doesn't want to return it.

I am extremely disappointed and disgusted with the behavior of the seller. I have never met such a rude seller. Personally, it was one of the worst experiences in my life.
Sincerely, I would not recommend this seller.

15 January 2023
Rated 5 out of 5 stars

I never write reviews but the customer…

I never write reviews but the customer service from Footworld has been 5 star. In mid December I ordered a pair of Nike Jordan size 5.5 for my daughter. Next day Footworld contacted me by phonecall, email and text to ensure they got a hold of me to apologise profusely that the last 5.5 had been sold but they could send the 5 or the 6. I decided to take the larger size which they posted that day with a free insole. Nice touch. Sadly the trainers didn’t fit and I emailed them to say I’d have to return them. They promptly emailed me photographs of what they had in stock in my daughters size and when none suited they explained I could opt to receive a text when the trainers were re stocked. I have now received a refund, promptly again, and await the trainers restocking. The service felt very personal and helpful at the busiest time of the year. I would not hesitate using this company again. Well done Footworld.

12 December 2022
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you so much for your kind words, we really appriciate you taking the time to share your experince. Hopefully we get them back in soon. Happy New Year. :-)

Rated 1 out of 5 stars

Sent wrong order before Christmas..

Sent wrong order before Christmas... no apology for taking my money. Did offer to refund once they received item back but all a bit late before Christmas and postal strikes. Disappointing.

7 December 2022
Foot World logo

Reply from Foot World

Hi Victoria,

We wrote to you directly via email as we have no email correspondance about this order. As you did not respond or return the item since the 4th of December, we cannot refund you until you take these steps. We give 30 days to do this and provided a free returns label to you on our online live chat. We have proof that the day you spoke to our online help, the first thing stated was as follows:

"We’re sorry about this. We can try to source another pair if possible or replace for another pair of air forces that you may prefer that is in stock currently? Please have a look on the sight and we can remove them from the system if you want anything else? We are sorry about this"

We provided a free returns label for you to send back the incorrect item and appologised multiple times, however as you chose to keep them and not make any contact, one would assume you accepted the black pair over the white? You are outside the 30 day window now, however if you still want a refund and the item has not been worn, please feel free to return them and a refund will be issued right away. Thanks.

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery

Fast delivery, delivered when it's said it would, item as described, son is very very happy. Will 100% be shopping here again, the quality of the shoe aswell matched the price of shoe 😊

11 December 2022
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you so much for your kind words, we really appriciate you taking the time to share your experince. Your welcome back anytime. :-)

Rated 5 out of 5 stars

Missing delivery

I originally placed my order on 2nd December and by 16th still hadn’t received my parcel due to Royal Mail strikes. The cooperation and customer service was fantastic even went to send out another parcel with another courier as it was a Christmas present. I would definitely use your company again and recommend you to family and friends.

16 December 2022
Foot World logo

Reply from Foot World

Have a wonderful Christmas!

Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Advertising stock on eBay they don't have. Refund not processed. Still waiting for my money back.

A few more details for anyone who's interested.
Ordered 16/12/22 at 9:48am
Received order confirmation same day.
Received dispatch notification same day (unscrupulous companies do this to improve their delivery metrics).
Received an email confirming item sent to their "authenticator", advised another confirmation would be sent when the "authenticator" had finished the inspection.
3 days passed, then Received an email advising the item never existed and had been listed by "the system in error". 3 wildly different alternatives were offered and rejected. A refund was requested. As of 20/12/22 still waiting for refund.
Also worth noting; the item in question is still being advertised on their Google Shopping feed. They have messaged me asking to remove this review.

19 December 2022
Foot World logo

Reply from Foot World

*EBAY CUSTOMER* - not a genuine experience on FOOTWORLDUK.COM - which is why you were asked to remove this.

Conditions of being an eBay member - do not contact seller outside of eBay.

David,

The refund/cancellation was processed on "19 Dec 2022 15:41:31" showing the refund to have been processed from our end. You will see that this was actioned within minutes of receiving your message (15.13). You have all the screenshots sent to you directly where you did not respond.

Payment delay on eBay - you should be calling/emailing them to help look into the delay or ask us to check with them if you needed our help, you did not try to contact us directly about this delay, had you done this, one of our customer support team would be more than happy to explain or chase this up with eBay. We ask you to take up your complaint with them directly as you stated:

'However, because I'm unable to leave a review on eBay (which is something I
think we should be able to do after a cancelled order'

Cancelled orders mean you cannot leave a review as you did not complete a transaction.

No transaction between you and footworlduk.com, which is what this page is for.

Lets clear up your defamatory comments:

‘Unscrupulous companies’ - we have been trading for over 11 years and do not appreciate your allegations based on an item being out of stock and the automations set up in Ebay.

'wildly different alternatives' - We sent the same size and style that you ordered in alternative colour-ways to help give you other options during the Christmas rush.

Item advertised on Google feeds - An item can remain in a feed if it has recently gone out of stock - irrelevant as you did not buy from our website and the item is clearly showing out of stock, as per our email to you with the link.

We apologise for the technical error for the item being out of stock on eBay, not intentionally done, occasionally there are real time lags in stock updates taking place. We gather you did not respond to our emails as your refund has processed successfully.

Rated 5 out of 5 stars

Great service and communication

Ordered Air Jordan’s and within three days the items were with me excellent communication throughout about delivery and timings

16 December 2022
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you for your lovely review.

Rated 5 out of 5 stars

Ordered Air Jordan 1 black/blue racer…

Ordered Air Jordan 1 black/blue racer for my daughter, ahead of Christmas as a gift. Placed order on Sunday and received them on Wed. Excellent service, and prompt delivery! Also cost less and were in stock compared to other retailers.

10 December 2021
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you so much for your kind words, we really appriciate you taking the time to share your experince wih us.

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional customer service

Exceptional customer service! The shoes arrived promptly and were perfectly packaged too. We needed to exchange the size and it couldn’t have been easier. Great value and the customer service experience provided by Rupal was truly first class!

I’d highly recommend using this seller!

17 November 2021
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you so much for your kind words, we really appriciate you taking the time to share your experince wih us.

Rated 5 out of 5 stars

Got my new trainers yesterday Air max 3s

Got my new trainers yesterday! Very happy with them!! They didn’t have this colour left anywhere! Thank you so much foot world! Will use again.

2 July 2021
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Hi Bulgal! Thank you for the feedback. We are really happy to have been able to help, if you want to show us what they look like on foot just DM us on IG for a chance to feature on our page!

Rated 5 out of 5 stars

Order shoes

Great customer service!!

18 March 2019
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Please, can you kindly reply to the email we have sent you regarding your order? We do not have a contact number to return your call.

If there has been a mistake, we are here to resolve the matter. You have 30 days to return your item if you are not happy with your purchase.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service

Terrible customer service. Sent emails, never recieved a response. And I kept getting charges after my initial payment.

10 April 2018
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Hello Jahnique,

We looked into 'I kept getting charges after my initial payment'.

Please let us clarify, we do not have any authority to take a payment after you have confirmed a purchase on the website. The only way there may be a slight discrepancy between the US price displayed and the amount actually taken from your account would be down to a currency rate and bank charge. This we unfortuneatley have no control over and apologise if this caused you to have a negative experience buying from Foot World.

We have one customer contact form from you, to which we have responded about the situation and have yet to receive any further communication.

We are more than happy to discuss this with you and help resolve the matter.

Kind regards

Foot World Customer Support

Rated 4 out of 5 stars

Happy with the service

They have contacted me explaining the situation have been very attentive so I thank you and patiently wait for my refund

31 December 2017
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you for your custom.

Rated 5 out of 5 stars

Nike air max 1 BR

Nike air max 1 BR
I loved the trainers i got.
Great price
fast dilvery.

Thank you very much

8 December 2017
Unprompted review
Foot World logo

Reply from Foot World

Thank you for your feedback, glad you were happy with your purchase. :-)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look