Make Water Pure Reviews 

225
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I’ve had my water distiller for almost 7 years now - best personal health investment I’ve ever made. Couldn’t be without it. Would recommend this company if you are thinking of buying. Cheers guys

Rated 4 out of 5 stars

Update: **New base sent within a few days good communication. After less than 10 uses the machine turns off after a few seconds, sometimes it may run for 2 mins then stops. Have contacted customer... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Great website with lots of info & purchase options to make it easy to choose & make order. Friendly customer service, fast delivery & brilliant product. We drink much more water now we distill our own... See more

Rated 1 out of 5 stars

I asked support a question about their distillers prior to making a decision to buy and its been 4 workimg days so far and no reply even though they say they reply in two working days? Yes I have... See more

Company replied

Company details

  1. Appliance shop

Written by the company

We are proud to be the number one supplier of Water Distillers throughout the UK, Europe and the USA, helping people turn their ordinary household tap water into pure crystal clear distilled water for drinking. Join our many other customers and give your body the pure water it deserves.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

225 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(225)

3 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Do not buy from this company!

Update. Two weeks of not being able to distill any water and not a single email acknowledged by Make water pure. They've got time to write nonsense on Trust pilot though 🤡. They will continue to be ignored here. I will be reporting to trading standards tomorrow morning and contacting my bank for a full refund.

Edit in response: Once again disgustingly 'Make water pure' ignore both emails and live chat messages, but can reply here! Potential customers - read other very similar experiences - this is how corrupt scammers operate. £200+ wasted on a non functioning machine, endless frustration, lost time trying to get it resolved, we rely on distilled water due to ill health and have collectively lost months not being able to distill any. DO NOT SPEND A SINGLE PENNY WITH MAKE WATER PURE you will deeply regret it.

Having previously been messed around trying and to buy replacement glass nozzle due to the badly designed machine, they sent filters and no nozzle and didn't rectify it for over 4 months and only gave in with my repeated updated reviews on Trustpilot. Now the distiller won't stay on for more than 5 minutes and is utterly useless!! They've ignored my email and live chat message from 5 days ago. DO NOT BUY FROM THIS ABHORRENT COMPANY! I will be contacting trading standards.

21 October 2023
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello, thank you for sharing your review and sorry to hear you are having this issue. Can you please email info@makewaterpure.co.uk with your name and address of the order and any other details and I will escalate this to find out what exactly has happened and assist you further. Our normal email support reply to emails 7 days a week so you should not have been ignored. I await your contact so I can investigate for you.

UPDATE FOR ATTENTION OF THIS CUSTOMER - PLEASE CONTACT US VIA WHATSAPP SUPPORT VIA TEXT ON 07539 439981, EMAIL support@makewaterpure.co.uk SO WE CAN HELP YOU. YOU KEEP EDITING THIS REVIEW BUT TO DATE DO NOT APPEAR TO HAVE REACHED OUT TO US SINCE WE HAVE RESPONDED HER ASKING YOU TO CONTACT US, SINCE WE DO NOT KNOW WHO YOU ARE (no contact details). IF YOU REQUIRE HELP, OUR SUPPORT TEAM WILL RESPOND TO YOU WITHIN 24 HOURS. THANK YOU.

Rated 2 out of 5 stars

Incredibly rude customer (so called)…

Incredibly rude customer (so called) service from Hannah.
Product arrived and everything looked fine until I noticed, the glass nozzle was not included. I contacted the company, who asked me to check in the glass jar and the box. I had already but checked again. I let them know and heard nothing. Then I followed it up and received a sarcastic response of 'what are you using then?' No apology, no resolution to send out what was missing. I had to insist that they send out the part that I had paid for. When it was sent, the glass nozzle had a water mark on it. I contacted the customer service again & said that I thought I had been sent a 2nd hand glass nozzle and sent a couple of photo's (I took the photo's as soon as I noticed, which was straight away) of the glass nozzle, which clearly showed a water mark all around at the same height. It is most definitely a water mark. I received an e-mail back to say, they don't deal in 2nd hand nozzles. So again dis-believing the customer again. I have never left a bad review. This compamy takes no responsibility for their errors but tries to push the blame onto the customers. See other reviews, stating the same thing!

30 June 2023
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello Ruth, thank you for taking the time to leave a review. I am the manager here and I have checked through all of the previous correspondence.

Regarding the glass insert piece, this part is located inside the glass jug and we do find some customers overlook this area when setting up the machine, so we do always initially ask customers to double check it is not in there or been misplaced during unpacking. This is to save having to wait for a replacement piece to be sent if it is indeed not missing. Thank you for double checking and confirming it was not present, to which we send a replacement immediately.

Regarding the water marks / second hand, I can see our response to this was slightly different than what you have written above, we advised “ We do not send out second hand items other than our refurbished boiling chamber and fan unit which is also only sent out if chosen by the customer.”. We were not trying to be difficult here, but wanted to assure you that it is not possible for us to have sent out a previously used piece to you.

I have checked the images you supplied, thank you for taking the time to provide them. It is hard to tell from your images but it looks like the glass piece has rough marks / scratches on it. I don’t think they are water marks although that is also possible as they are pre washed during production so that would be an explanation, but it does look scratched from what I can see.

We will send you another glass insert piece asap and I will ensure it is double checked although it is rare for these pieces to have any damage prior to sending.

I can also understand your comments regarding Hannah our new support member, although she did act promptly to assist and resolve your queries, I can definitely see how she came across none apologetic. I will feed this back to her to help her improve her communication skills for the future.

Thank you once again for taking the time to leave a review and if you need anything further, feel free to reach out to us.

Rated 5 out of 5 stars

Been using this company for years now

Been using this company for years now, I've brought 4 distillers over the years for myself and 1 for my daughter, my distiller is constantly operating but provided you clean them on a regular basis they really are great, next day delivery every time I've ordered from them, I have not had to contact them for any issues so I can't comment on their customer service but I would definitely recommend them for quality and efficiency.

14 June 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor product, poor service, poor communication....

The distiller worked for a month and since we've been trying out different ones, neither work, no one responds to emails.... Abysmal customer service. I asked for the company's registration number and address, all I was given Jamie's email address. Apparently he's senior there....still waiting for the rest of the information and distiller that works....

No you haven't received the faulty machine and haven't initiated anything. Unless you are talking about another unfortunate soul who is having the same experience as me. Instead of lying on here, why don't you put that effort in improving customer care and product quality?

28 April 2023
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello, thank you for getting in touch. I can see you have already been contacted earlier today and this is being dealt with, we have initiated the return process so we can receive your machine back and check it over.

Rated 1 out of 5 stars

Bought a stainless steel water…

Bought a stainless steel water distiller from this company (make water pure) and within a year it was only producing half the water it should have been. Raised the complaint via their customer service email, I had to send pictures etc and the response was to clean the gasket on the fan unit which I did making no difference at all, I even replaced the gasket with a new one, again with no difference in water produced, I was eventually referred to their tech dept who took months to respond with a list of things to check which I did but could not find anything obvious that was wrong, haven't heard anything since and have tried emailing them and texting their tech department again, avoid this company at all costs, I hope they go out of business soon.

20 December 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello Steve, thank you for sharing your review and sorry to see you are dealing with an issue. From what you have described, the usually steps to rectify would be as we have advised in cleaning the fan unit seal or replacing it as they will require maintenance and replacement throughout the life of the water distiller as they are a consumable part of the machine.

I can see you have followed that advice which did not resolve.

There are some of other possible causes which we can assist with further. Please message the technical department directly via their whatsapp on 07539439981

We will assist further to get you back up and running.

Regards
Make Water Pure

Rated 1 out of 5 stars

Poor customer service, warrenty real?

Distiller suddenly stopped working about a week ago, it's still in the warrenty period. Emailed the company, not a great response to solve my problem, just a never ending series of requests to photograph things, then emails making statements about what could have caused the fault. No offer to have it repaired or replaced under the 2 year warrenty, they have now gone quiet and stopped replying to my emails, will wait a few more days before instructing Bank to refund monies under consumer rights.

22 November 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello, thank you for contacting. You can contact the technical department via their WhatsApp message (text only) and they can help diagnose your issue. If it is a manufacture fault a repair will be offered, but this must first be determined (which is likely why you have been asked for images) to determine possible cause. WhatsApp number for text: 07539 439981

Rated 1 out of 5 stars

Purchased my water distiller 3 months…

Purchased my water distiller 3 months ago, 2 weeks ago it went with a bang and stopped working.
Having gone back to the website to find contact details, you find no phone number, just an email address, to which you get reply but no answers to the problem.
After many emails and whatsapp messages sent i have given up, binned the unit (£200) and looking for an alternative.

15 November 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello Jack, sorry to hear of your issue. You can contact our general support team via support@makewaterpure.co.uk and you can contact the engineers / technical department directly via WhatsApp message (message only) on 07539 439981. They can assist you with steps to diagnose and will resolve however necessary.

Rated 5 out of 5 stars

High-quality products

High-quality products, rapid and efficient service form the online shop. Okay sure the website could look a bit better but these guys know what they're doing. Highly recommend.

14 November 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Faulty 6 Litre Water Distillet

Faulty 6 Litre Water Distiller
Order no 106448754 delivered 7th November 2022 IRELAND
We are very disappounted at the lack of customer service. Our 6litre water distiller arrived FAULTY. We followed the instructions and it did not work. The green light did not come on and it did not distill any water. We have sent numerous emails WITH PHOTOS - last night and today and have had no response wiith regards to returning the faulty goods. This is not good enough and all purchasers be wary of this companies lack of customer service and accountability. Its a disgrace.

1st December 2022 company repeatedly stated will be dispatching a replacement todate we have received nothing. We have requested a full refund as per consmumer Act 2015 and their terms and conditions.

3rd December received email from MWP requesting i contact their techniacal team via whatsapp.. Which we have already done so on 3 occassions. I sent them two vdeos on the 25th November which they did not acknowkedge or open. I have now resent them again today quoting their ticket ref 1X5MBD.

BUYER BEWARE I WOULD NOT PURCASE ANYTHING FROM THIS COMPANY AS THEY DONOT HONOUR THEIR TERMS AND CONDITIONS.

UPDATE We are happy to state that iin this instance the company honoured their t&c and sent us a new distiller as well as a substantial amount of filters as an apology for their delay and inconsistamt communications.

7 November 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello Maria. Thank you for your feedback. I have checked into this and I can see a replacement boiling chamber is scheduled to be sent out to you, however we have been awaiting a stock delivery which has been delayed. We can dispatch the replacement part to you on Monday direct from our warehouse.

Rated 1 out of 5 stars

Threatened them with legal action

Threatened them with legal action
Still no returns label sent. I told them I am willing to pay for the return postage but they are terrified of giving me the return address.
I got my new distiller from purity instead, this company sent me one that was damaged and used, they do not have a direct phone number and a direct email to speak to customer service,
I opened a dispute with my bank and sent them the evidence that the make water pure company is not sending me my money or giving me a return label and my bank refunded me and are awaiting for the company to collect their faulty item.
I spoke to legal advice and I know under the consumer rights act of 2015 every customer is entitled to a refund or a replacement of electrical goods.
This company failed to give me a replacement or refund and the last minute they tried to offer me a replacement after my bank already refunded the money.
Everyone has 120 to claim back their money under the bank policy but in exceptions like mine I got one year to claim it back and even if that doesn't go through I can request my bank to refund me the money within 3 years. Under contract law.

27 April 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Dear customer. In response to the above comments, we offered to replace the fan unit of your water distiller in which you advised had a crack on the plastic casing. We offered this in 3 separate emails in which you did not accept. We are unsure as to what your complaint is, as we agreed to replace the part you reported had a crack, even though you had used the item. This is a misleading and dishonest review. For the forth time, if you would like to receive a replacement fan unit, please do contact us.

Rated 1 out of 5 stars

A water filter that does not do what it says on the tin - because you have to put your fingers into the jug to decant it!

To be constructive these water filters are about clean pure drinking water - however since the product has no pouring spout - one is left having to decant with a jug one fills by dipping it and your fingers into the filtered water - WHICH defeats the objective of pure drinking water. Would you drink water that your host has served you from a jug they have dipped their fingers in _NO NO NO NO. Now to the calculated cost of 2 litres of drinking water - this works out at around 62 pence per litre bottle - SO THE END RESULT OF THIS DEVIC IS TO PRODUCE UNCLEAN DRINKING WATER DUE TO IT NOT BEING POURABLE and at the price of purchasing bottled water from the shops which if you went to the likes of LIDL would cost less! A good idea but badly designed product!

21 September 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service recovery from Lucy 😁

I recently purchased a distiller and have been having a few issues including a noisy fan, which was promptly replaced after I sent over a video of my machine. I also experienced a few other issues including the filter funnel falling out when the lid was opened (causing the glass funnel to smash) and also leaking due to distilled water not going into the jug correctly.
I contacted the company via Whatapp and was helped by Lucy who promptly responded to all my questions and queries (at 9.30pm). She was so patient and solved all my issues. I explained to her that the manual that comes with the machine is not detailed enough in setting the machine up correctly.
Lucy sent me some videos from YouTube which showed how to insert the filter funnel correctly and how to fit the lid to glass jug correctly.
Had these instructions been included in the manual I expect there would be fewer disgruntled customers on this site.
Overall even though I’ve had a few issues I can not fault the service I have received to date, especially the lovely Lucy who is a real credit to this company.

30 September 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Read the other 1 star reviews they tell…

Read the other 1 star reviews they tell the same storys about this company. Machine was broken out of the box..no customer service no after care.Eventually got a return slip from their WhatsApp.Sent it back only to hear nothing from them..I've contacted PayPal which I use for transactions with companies like this one off items they are in th process of recovery the money.i go get another from someone who's got better reviews

6 September 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The worst company ever had dealings…

The worst company ever had dealings with my distiller broke down didn’t even last a year emailed them for help and advice 7- 10 days for reply via email as you cannot call them ! Finally got a reply 1st had to explain the issue which I did wait for reply put back on a list then they wanted photos then I was told I was at fault not the distiller I have had distiller for years bought this one as a bit more updated they told me I needed a new seal which I bought fitted it worked do a while then broke down again sent another email 7-10 days …then they said send it back to them they would look at it they will email postage slip I sent another email to ask where it was and not at all happy with how I have been treated accusing customers and stalling so that the guarantee runs out I have no response from them at all since beginning of July now it’s nearly September what a terrible non existent customer service so I have £240 distiller non working distiller in my garage so disgusted with this company WARNING YOU to never buy anything from them !!!

31 August 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Substandard Distillers with NO customer service

Was given as a gift and used it 4 times and now small black granules pouring out of Fan Unit. It is now over 2 weeks trying to get a reply from their website but nothing except automatic email reply. They say' Very Busy' which means either very substandard product or one man business to reply to so many customer's problems.
Just DO NOT buy from company directly.(Buy from Amazon etc...) which at least you can send it back.

PS to company - Please DO NOT reply to this with your standard reply OR asking me to phone
07539 439981. I have tried all BUT NO ANSWER.

Update: Whatever you say in your reply simply
IS NOT Correct as I have not received anything from you. Pull another one ?! as your company is master of these sort of replies.
Update : On 27/8/22 you replied that you have dispatched filters. Today is 5/9/22 (10 days) which still I have NOT received anything from you ??!!

5/9/22 : Get in touch with what? your only contact is 07539 439981 (text only) which takes you about 2 weeks to reply. Why don't you just say' you have not posted the filters' ( 10 days uk post) ?!
Don't worry I just bin my 6 Lt distiller where it belongs.

11/09/2022 Update
DO NOT NEED TO CONRACT YOU, JUST SEND THE FILLTERS PREFEBLEY BEFORE XMAS 2023 AS YOU ARE VERY BUSY COMPANY ??!!

24 August 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hi Reza. We replied to you to advised it sounds like the filter has split, in which case you need to replace it with a new one. We have since dispatched a new pack of filters to you as a courtesy. Many thanks


EDIT: Hi again Reza. We are following up to your second reply on here in which you have said you haven't received the filters. We said in our message above that we have dispatched them, not that they have been delivered to you. You have replied less than 24 hours later to say you haven't received anything? Please note that they have been dispatched via Royal Mail so please wait until they have arrive. We have spoken to you promptly so we do not understand why you are communicating via this review. Please speak to us directly as I can see we are already in an open dialogue with you to replace the packet of filters. Thank you.

UPDATE - 5/9/22. Reza, please contact us regarding your filters as we do not use trust pilot review to resolve delivery queries. You must contact us and we will chase this up for you. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

I have had so many issues with this…

I have had so many issues with this company. The customer service is absolutely shocking but looking at these comments it seems to be a regular issue.

I think people would rather the time was taken to respond to their emails instead of responding to poor ratings.

My distiller like many others also leaks and has been cleaned. I am left with an inch of water after a cycle. I've also emailed regarding the refer a friend and still waiting for a response to my two emails sent weeks ago. I am absolutely regretting refering a friend. My distiller isn't even a year old and unusable. I don't have the money you charge to replace it either.

I always buy the accessories from you but will be shopping elsewhere. I can't imagine my issue will be resolved but it would be nice if it could be.

My advise would be to buy yours from ebay for a fraction of the price. I know people who have, have had issues and had a replacement sent. I am so disappointed in your company.

21 August 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service

Terrible customer service, ignore emails and all messages.
The item arrived damaged, in fact it’s looks like a “second”
I can not use the item correctly.
My emails are being ignored, and the phone number they supply never gets answered.
It’s like no a nightmare.

16 August 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling

Appalling. Water pouring down the side of brand new unit. Part of order missing and no reply on phone or via email.
I wish I'd never ordered from this company. Please before you even think of ordering from them head over to facebook and check out their dreadfull reviews. They ignore all emails and correspondence. Having now found their business address I look forward to dragging them through court. If anyone else needs help or advice in regards to doing the same them please get in touch with me.
I will not be leaving this here and further action to follow. I'd advise anyone else with similar issues with this company to do the same.
Please do yourself a favour and order from one of the more reputable and honest companies out there and avoid make water pure at all costs!

12 August 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello. Thank you for contacting, I have checked our email system for an email from
You under this name and I cannot locate anything. Regarding what you have reported “leaking” this suggests either the seal on your fan unit is not fitted or not fitted well. Please contact our technical support department via their WhatsApp (text only) or text message on 07539 439981 and they will assist you further.

Rated 4 out of 5 stars

Zero response from customer support

UPDATE: They did sort the problem out in the end and since then I've bought products from them again and they have been excellent.

My water distiller kept turning itself off. I was very happy with the product but not with customer service. I emailed them and got an automated reply saying they're busy and I would hear in about 7 days. I waited and emailed them again 6 days ago, still no reply. A business stands and falls on how it behaves when a customer has a problem. They fix it and we love them, they don't even reply and we lose all faith that they give a damn about us. After a very long wait they finally repaired it. Great product, big hassle if it goes wrong.

11 August 2022
Unprompted review
Make Water Pure logo

Reply from Make Water Pure

Hello Kathy. Apologies for your wait, you can contact our technical team directly and they will assist you in diagnosing the problem and assisting further. Their WhatsApp (text only) is 07539 439981

- edit : I am glad to see after contacting our technical department via their WhatsApp things moved swiftly and your repair was a success.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look