MEATER Reviews 

6,227
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 81 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers find the wireless device very helpful for daily cooking routines and appreciate the initial performance when preparing meals. Many users mention that the physical design is appealing and the equipment works nicely when grilling various types of meat. Some reviewers were not happy with the poor connection stability and the frustratingly short battery life experienced during longer cooking sessions. People also noted that customer support can be extremely difficult to reach and often unhelpful when hardware or software issues unexpectedly arise. A few individuals additionally stated that the expensive items failed prematurely after just a couple of years of very occasional use.

What people talk about most

Quality

Reviewers highlight ambiguous aspects of quality, noting that while some consumers praise the accurate... See more

Customer service

Reviewers express profound dissatisfaction regarding customer service, highlighting ignored emails, unhelpful... See more

Price

Customers had severe disappointment with the price, highlighting that the expensive equipment is not worth... See more

User experience

Clients share negative opinions on user experience, frequently reporting significant frustration with... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Marriage Saver, I no longer burn everything that I cook. These probes are fantastic. Please add new types of meat such as sausage, (beef, pork, chicken, etc) and also Boudin, (made in Louisiana wit... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

It just takes way too long to give an accurate estimated cooking time then when it gives an estimated time its way off like over am hour off and only accurately adjusts in the last 30 minutes.You wou... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Generally, this product is fine. But it has two flaws. Firstly, the Bluetooth range is massively overstated. I have an Aga. The charging unit has to sit next to the Aga. If I move to my sitting r... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I purchased a MEATER 2 Plus Bundle in December 2023 for £238 — the premium Pro-tier model specifically for its 550°C BBQ rating. After 2.5 years of normal use, the probe stopped connecting to th... See more

Company replied


Company details

  1. Electronics & Technology

Written by the company

The First Truly Wireless Smart Meat Thermometer


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

6k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(6,227)

115 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Nice design and look poor execution

Nice design and look

Very poor reliability thermometers continual dropping off during cook despite having fresh batteries and the firmware updated. Any cooks over an hour long and the device fails. I have multiple meaters and they all fail. Save your money by a more cost-effective one that’s wireless and just replace it if it fails. You can probably buy four for the price of one meater

15 July 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Thanks for sharing your feedback. We appreciate your comments about the design, and we'd like to learn more about the connection behavior you're experiencing. Since you've already updated the firmware and replaced the batteries, we recommend checking where the disconnect is occurring by removing the probe from the charger, observing the LED color, and comparing it with the connection status in the MEATER app. This helps determine whether the disconnect is between the probe and charger or the charger and your phone. If the behavior continues, please contact us so our team can review your setup and help identify the cause. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Do yourself a favour and NEVER buy a Meater probe.

My Meater 2 plus worked fine for the first two or three uses, then came the connection issues, went through countless AAA batteries, cleaned it well with a soft cloth. It became sporadic as to when it would decide to connect properly or not. Now it just doesn’t connect at all anymore. Tried sending it to customer service when it was within the two year warranty period and they simply said it was working fine and posted it back. Tried it out straight away and of course it still wasn’t connecting. Tried different phones, deleting the app, forgetting the device. Replacing the battery half an hour before expected use, nothing works. How ridiculous to pay a premium price for a product so sub-par it’s not even funny. Their product and customer service are equally as bad. The probe is in the bin and I’ll be telling everyone I can to avoid this product like the plague. Why can I not give zero stars?!

14 July 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Daniel, we appreciate you taking the time to share your experience. This is certainly not what we want for our customers. Since you already reached out while your warranty was active and completed the recommended steps, we would like the opportunity to review your case again. Please send us a private message with your previous case number or the email address you used to contact our Support team so we can take a closer look and see how we can help. MEATER

Rated 3 out of 5 stars

Good product, disappointing after-sales support on a statutory rights claim

I purchased a MEATER 2 Plus Bundle in December 2023 for £238 — the premium Pro-tier model specifically for its 550°C BBQ rating. After 2.5 years of normal use, the probe stopped connecting to the charger entirely. The extender works fine; the probe itself has a hardware fault.

I exhausted every troubleshooting step recommended by MEATER before contacting JDM Products, the UK distributor. While the team responded quickly and professionally, they declined a warranty replacement as I was just outside the 2-year window. When I raised the UK Consumer Rights Act 2015 — which provides statutory protection for up to 6 years where goods fail to meet reasonable durability standards — my argument was not engaged with substantively across multiple emails.

JDM ultimately offered a 20% goodwill discount towards a replacement, which I accepted.

The product itself is excellent. However, a premium probe failing its core function at 2.5 years, and a refusal to properly address a legitimate CRA claim, is worth noting for other UK buyers.

13 July 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. It's great to hear you've been happy with the product. We're sorry to hear about the frustration you experienced when your probe developed a fault, but we are glad you were able to arrive at a solution with our partner, JDM. Thank you again for your support and for recommending the product itself. We appreciate you taking the time to share your experience with the MEATER community.

Rated 1 out of 5 stars

The product is good albeit a little…

The product is good albeit a little over priced for what it is. Once you are out of warranty you might as well bin it. The company has zero interest in providing spares stating we do not sell the spares. We do not sell individual probes etc. They did offer a 20% discount on new one as a goodwill gesture but i chose to use this platform to warn everyone instead. This is planned obsolescence! 2 yrs buy a new one. I won’t be buying any more. Please Meater don’t reply we already exchange 5 emails today and i said i would rather leave an honest review.

So you did respond even though we exchanged emails all day yesterday from jdmproducts Who your support referred me to yesterday didn’t say anything of the sort if fact their response was “ As previously advised, we do not stock or sell individual replacement probes, and therefore we're unable to supply them.” Having asked several times this was the answer. If you can supply replacements
Miraculously after negative reviews tell me how, doubt i will hear from you again now you done you damage limitation reply

30 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Peter, thanks for taking the time to share your experience. We understand your concerns and appreciate your feedback. Since we don't know which MEATER model you own, it's worth noting that we do offer individual replacement probes for certain models, while availability depends on the specific product. Our warranty is not designed around replacing products after two years, and many customers continue using the same MEATER for well beyond that with proper care and maintenance. We appreciate you sharing your perspective. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Disappointing

I was given the Meater Pro just over two years ago for a present. I loved this item to begin with. However, unfortunately it is no longer working and the company have confirmed that it has a faulty batter pack. They did offer a discount if I wanted to buy a new one, but based on my experience and the price of the product I wont be doing that. Very disappointing, for something that is marketed as a premium product it certainly doesn't feel very premium, nor did the customer support. As well as this the connectivity was very poor, often taking 20-30 minutes to recognise the temperature when inserted into the meat, by which point the cook could have been ruined.

30 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hey Richard, we appreciate you taking the time to share your feedback. Based on the information provided, it's difficult for us to determine the root cause. Regarding the connectivity concerns, Bluetooth performance can vary depending on the cooking environment, and some cooking appliances can affect the connection. Cooking appliances such as metal ovens, grills, smokers, foil, and other enclosed cooking setups can create what's known as a Faraday cage effect, which can reduce or block the Bluetooth signal between the probe and the charging dock. It could also be related to the probe itself needing a thorough cleaning. For the best performance, we also recommend keeping the charging dock as close to the cooker as safely as possible, as the probe communicates with the dock over Bluetooth before the dock relays the signal to your mobile device. Remember that we are always here for you. Since we do not have access to your cook data here, we are unable to review the full picture, but these additional checks can help us to determine the cause. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

I was a loyal customer of MEATER…

I’ve been a loyal customer of MEATER since 2021. Initially, I bought their meter probes, and later, I upgraded to the meter block, which included four probes. The product seemed well-constructed and lasted over four years in 2024.

However, I recently purchased the meter pro and the meter pro duo, and I’m disappointed to say that their durability is lacking. After working with Moises and customer service for over an hour, providing all the necessary information, they simply informed me that I would have to pay for replacements. I wish they had started by acknowledging that and saving us an hour of back-and-forth.

I understand that troubleshooting is necessary, but the process was incredibly frustrating. I use my probes sporadically because I don’t barbecue every day, and considering the price of these units, I expected them to last more than two years. In fact, I use them 8 to 10 times in that timeframe.

In my opinion, the quality of meter probes used to be top-notch, but I feel like it has declined, and it’s simply not worth purchasing again. I’m considering trying a different manufacturer because I believe there are companies that offer comparable or even better probes at a lower price.

On a positive note, when the probes do work, they were great! I’m disappointed that MEATER doesn’t do a better job of standing behind their products.

**Update**
MEATER responds and suggests another troubleshooting method. However, if this doesn’t resolve the issue, what’s the solution? I can assure you that I won’t be purchasing another set of MEATER devices. MEATER will never regain my trust and business.

27 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hey Daniel, thanks for sharing your thoughts. It means a lot that you have been with MEATER since 2021, and we never want your experience to leave you feeling that we are not standing behind our products. Since you have already worked with our team, we will not ask you to repeat those same steps. If you still have the probes, we recommend confirming they are completely clean and dry before charging, ensuring the charging contacts on both the probes and charger are free of any residue, and leaving them in the charger for a full uninterrupted charge before testing them again. If the replacement options shared by our team were outside of warranty coverage, they would have been based on the warranty status or evaluation of the product. We truly value your continued support and appreciate your honest feedback, as it helps us continue improving both our products and the experience we provide. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Expensive garbage works when it wants…

Expensive garbage works when it wants and now not at all. Adds more stress than enjoyment when cooking. Real shame as when its good its fantastic. I would avoid

26 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Steve, thanks for commenting. We are sorry to hear this has not been the experience you expected. Could you let us know what exactly is not working so we can better understand what is happening and help point you in the right direction? Our team is also available at +1 888 407 0303 if you would like additional assistance. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

I really enjoyed my product but the…

I really enjoyed my product but the glue gave out all the device and it separated. I reached out for a replacement expecting it to be a simple thing because I don't need it for 15 months but they told me it was out of warranty and could not replace it. Crazy to think that expensive of a thermometer could break in under 2 years and they won't give you a replacement. Back to an old school thermometer for me

22 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Spencer, thanks for sharing your experience. We are glad to hear you enjoyed using your MEATER. What you described is not the experience we want for our customers, and we would appreciate the opportunity to take another look at your case. Please reach back out to our team so we can review the details and explore possible options with you. MEATER

Rated 3 out of 5 stars

Meter.com made an error

Meter.com made an error and shipped too many items to me. I did the right thing by returning the extra item and requesting a refund. Since then, I have been promised twice that my money would be refunded, but to this day, I have received absolutely nothing.
​Shipping errors can happen, but misleading a customer twice with empty promises about a refund is completely unacceptable service. I am still waiting for my money and would advise others to think twice before ordering from this company."

As requested, here is my case number: 58629344. Please review the correspondence and process the refund immediately.

After 12 phone calls and updating this review, MEATER finally processed the refund. It took way too much effort, but the financial part is now finally resolved."

22 November 2025
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hey Dave, thanks for sharing your experience. This is certainly not the kind of service we want you to have, and we would like to take a closer look at what happened with your refund. Unfortunately, we cannot access your account details through this platform, so please reach out to us directly with your order information and any relevant correspondence regarding the refund so our team can review everything and work toward a resolution as quickly as possible. We appreciate your patience and the opportunity to make this right. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Product seemed great and start then…

Product seemed great and start then failed. Once advised Meater I was advised they won't help even though product failed in the warranty period.

17 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Simon, thanks for taking the time to leave a review. We would like to better understand what happened, as your comment does not mention what specifically failed or what response you received regarding the warranty evaluation. The more details you can share about the behavior you experienced and the outcome of your interaction with our team, the better we can understand your feedback. Our goal is always to provide clear support and fair warranty assessments based on the information available, and we would welcome additional context from you. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

I purchased two MEATER wireless…

I purchased two MEATER wireless thermometers, including the MEATER Plus, expecting the more expensive model to perform even better than the standard version. Unfortunately, both units were a major disappointment.

When they worked, they were fantastic. The problem is they only worked for a short time. After a week or two, both units began having connection issues and eventually would not connect reliably at all. I spent more time trying to get them paired than actually cooking.

For the amount of money these thermometers cost, I expected much better reliability. A premium product should work consistently, not become a frustrating troubleshooting project after a few uses.

After my experience, I’ve gone back to using my Weber thermometer and other brands that simply work. I know I’m not the only customer who has experienced these connection problems.

MEATER has a great idea and a great product concept, but reliability needs serious attention. Until the connectivity issues are fixed, I cannot recommend spending your hard-earned money on these thermometers.

Very disappointing.

13 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Dennis, thanks for sharing your experience. We are glad to hear the probes delivered the results you were looking for when connected, but this is not the experience we want for our customers. Since the connection worked initially and changed over time, we recommend checking that the probes are fully seated in their chargers between cooks and that the dock, probe, and mobile device remain within range with minimal interference from walls or large metal surfaces. We appreciate your feedback and would like the opportunity to help get the consistent performance you expected from your MEATER products. MEATER

Rated 2 out of 5 stars

Second one not working now

My last pro just stopped working and it took days of convo with the company to get to a point where they replaced it. Very slow to do the right thing. Now the replacement isn’t working. Loses connection and even after new batteries it saying batteries are low. Fed up recharging it . There’s definitely a problem with the products battery and connectivity and reading reviews here it’s clear that it’s widespread. The shame is that it’s a great product when it works but there are some serious design problems in my opinion. I’m looking to get a better engineered alternative.

7 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Johnny, thanks for sharing your experience. We understand how frustrating it can be when you are seeing repeated connectivity drops and unexpected low battery readings, especially after already going through a replacement process. In cases like this, we recommend making sure the probe is fully seated in the charger so the contacts are clean and properly aligned, as well as confirming the MEATER app is fully updated and that the probe is placed within a stable Bluetooth range during use, since both power readings and connection stability can be affected by charge contact and signal environment. If you can share more details about when the connection starts to drop during your cooks, we can help take a closer look and work with you on the next steps. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Second very bad experience

Second very bad experience!
Cooked chicken breast and it gave me time 4.5 h!!! Then went to 50…40 min.
After about 25 min I took the meet out of the oven and even though the meet was out for 5 minutes the temperature was still RISING!!

The meet was dead- as dry as can be!

6 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi Ren, thanks for sharing your experience. We understand how unexpected cook times and temperature behavior during a cook can be frustrating, especially with lean cuts like chicken breast. What you are seeing with changing estimates and ambient readings can often be influenced by factors like the initial cool air around the meat, moisture evaporating during the cook, or probe placement within the thickest part of the meat, as these can all temporarily affect how the MEATER calculates both ambient and time remaining. We also recommend checking that the probe is centered correctly, with the ambient end not touching the meat, as this can impact readings during the cook. If you are able to share more details about the cook setup and when the readings first became inconsistent, we can help take a closer look. MEATER

Rated 2 out of 5 stars

Worked well for approx 14 Months

Worked well for approx 14 Months, now wont hold charge for more than about 20 mins which makes using it with joints of beef etc useless. Changed batteries countless times, have tried removing it from its charger and charging it an hour before I need it, still issues with battery life. Out of warranty now. I wanted to buy 3 more but not willing to risk it.

5 June 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hi David, thanks for sharing your feedback. We understand how important reliable battery performance is, especially when you are cooking larger joints like beef. Since you have already tried different charging approaches and battery changes, we recommend also making sure the charger contacts are clean and that the probe is fully seated in the charger until the LED indicates a proper charge cycle, as inconsistent contact can sometimes affect charging performance over time. If the device is now outside of warranty, we can still help take a closer look at what is happening in your case and confirm whether there are any additional options available. MEATER

Rated 5 out of 5 stars

5-Star Review

5-Star Review: Outstanding Product, Even Better Customer Support

The MEATER Pro Duo has become my first and immediate go-to kitchen device for cooking anything that requires accurate temperature readings. I absolutely love this product, without question. Whether I am cooking meat, smoking on the grill, preparing a roast, or trying to hit the perfect internal temperature, this device gives me confidence every time. I recommend it to all my friends who love to cook, and especially to people I know who work in restaurants or take food seriously.

But that is not the main reason I am writing this review.

Today, I am writing because of the excellent customer support I received from MEATER.

I purchased my MEATER Pro Duo from Amazon about a year ago. For most of that time, I mainly used one probe, so I did not immediately realize how important the second charging port would become. As I became more reliant on the probes and started using both of them more often, I discovered that one of the charging ports on the docking station had never worked properly.

I first contacted Amazon to see if they could help or at least connect me with MEATER support. Unfortunately, Amazon was no help at all. So I went directly to MEATER through their website and used their chat support portal.

At first, I was speaking with an AI support agent, but once the system understood my issue, I was quickly transferred to a real human support technician. I wish I remembered his name, because he deserves credit. He was knowledgeable, patient, professional, and genuinely helpful.

I explained when and where I purchased the unit, and I described the problem with one charging port not charging the probes. He walked me through a few resets and reboot steps to see if the issue could be fixed. After a few minutes, it became clear that the docking station had a hardware problem that could not be repaired through troubleshooting.

Then came the part that impressed me the most.

He did not say, “Sorry, we cannot help you.”
He did not tell me I would have to pay to send the unit back.
He did not try to make the process difficult.
He did not make me feel like I was bothering them.

Instead, he simply said they would send me a replacement unit free of charge.

No hassle. No runaround. No nonsense. Just a sincere effort to take care of a customer.

That tells me everything I need to know about MEATER as a company. They do not just make a great product, they stand behind it. Their employees understand customer service, and they make you feel appreciated as a customer.

The MEATER Pro Duo is already one of my favorite kitchen tools, but this support experience made me respect the company even more. In a time when customer service often feels like an afterthought, MEATER proved that they still care about doing things the right way.

I highly recommend the MEATER Pro Duo to anyone who loves to cook, grill, smoke, roast, or prepare food with precision.

Buy a MEATER today. You will love the product, and you can feel confident knowing the company stands behind it.

26 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Good day, Ed. Thank you so much for taking the time to share this incredible review. We're honored to hear that the MEATER Pro Duo has become such an important part of your cooking routine and that you've recommended it to friends, fellow food enthusiasts, and professionals alike.

What means even more to us is hearing about your support experience. We’re delighted that our team was able to quickly understand the issue, walk through the necessary troubleshooting steps, and provide a resolution that met your expectations. Delivering helpful, knowledgeable, and respectful support is something we strive for every day.

Your kind words about both the product and our customer service truly mean a great deal to us. Thank you for your trust, your patience throughout the process, and for being part of the MEATER community. We wish you many more successful cooks ahead and look forward to being part of them.

Happy cooking.

Rated 2 out of 5 stars

Connection issues

Connection issues, particularly on long cooks.... awful. Estimated times... never go by. To be frank... my regular thermometer is far more reliable. The app will say the cook is done. It's not. My wife needs food cooked. I can eat rare. Love rare. Wife doesnt.. she will do medium. Prefers microwave wellness. The probes will say medium well. I reality its mid rare. Estimated time will say 30 mins... in reality it's 2 more hours low and slow. Its a temu product with temu quality. Sucks because it's a great app and concept... just doesn't work as advertised. I have the pro 4 probe block. The best of their best. It simply doesn't work as advertised. Will see how their warranty works soon because mine never works.

31 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

John, thanks for taking the time to share such detailed feedback. We’d certainly expect more consistent performance than what you've described. For longer cooks, connection interruptions can affect temperature tracking and estimated completion times, so a helpful step is to keep the charger in a clear location near the cooker and minimize any large metal barriers between the charger and your mobile device. Since you're also seeing doneness readings that don't match the final result, we'd be interested in confirming whether this behavior is consistent across all four probes or only certain ones, as that can help narrow down the cause. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

Terrible support

Terrible support. Terrible connectivity of the meater pro duo. I tried to get support three times. All three times were difficult, lengthy, and pointless, and the agents closed the chat window as soon as they got the chance. The last one asked me for information (that the others had already asked for). By the time I'd gone to get my Meater from the kitchen and returned to my computer (barely two minutes), the agent had closed the conversation. It's completely ridiculous to treat customers like this when you sell such an expensive product. Stay away from Meater probes; that's my best advice.

27 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Pascal, we can understand how surprising this experience has been. Having multiple support conversations that feel repetitive and unresolved, especially while dealing with ongoing connectivity concerns.
The behavior you described with the repeated requests for information and the chat ending before you had the opportunity to respond, is definitely not the experience we want customers to have. In many live chat systems, sessions can automatically close after short periods of inactivity, but we completely recognize how frustrating that can feel when you’re actively trying to gather the requested information during the conversation.

Regarding the connectivity concerns with the MEATER Pro Duo, intermittent connection performance can sometimes be influenced by Bluetooth range limitations, charger battery levels, app permissions, or environmental interference between the charger and mobile device. However, we understand that after multiple support attempts, the bigger concern here is the overall experience and confidence in the product.

We would genuinely like the opportunity to continue assisting you and review your case more thoroughly. Please reach out to our support team again through the official MEATER support page so we can review your previous interactions, avoid repeating unnecessary steps, and work toward a more effective resolution for your situation.

Rated 1 out of 5 stars

Review of Meater Pro 2 Plus

I’ve had the original MEATER Block for a few years now, and I genuinely wouldn’t be without it. It gets used regularly in a kamado for low-and-slow cooks as well as in the oven. It’s brilliant: convenient, simple, and reliable. My FireBoard has been consigned to the back of the cupboard.

Because of that experience, I didn’t hesitate to buy the MEATER Pro so I could use Meater for more applications. What a disappointment. Had this been my first Meater product, it would also have been my last.

The issues described in other reviews are exactly the ones I’m experiencing too: terrible connectivity and charging performance. The connectivity, charging time and battery drain make the device effectively unusable.

The Pro is so poor that I rarely use it now. It’s simply too unreliable.

I should have trusted my instincts and returned it, but instead I kept retrying all the advice Meater has posted in reviews and on their website. The bottom line is that none of it fixes the problem. The product appears to be fundamentally flawed.

I wouldn’t hesitate to buy the original again, but the Pro has been a complete letdown.

25 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hey Caroline, thanks for taking the time to share such detailed feedback and we are glad to hear your original MEATER Block has worked so well for your cooks over the years. What you are describing with the charging and connectivity is definitely not the experience we want with MEATER Pro. A good next step is to check the dock LED behavior when removing the probe. The LED should light solid green for 3 seconds first, then continue blinking either green or red depending on where the disconnect is happening. It is also very important to fully clean and dry the probe, especially around the ceramic ring and charging contacts, since even a thin layer of grease can prevent proper charging and communication with the dock. After cleaning, leave the probe docked for at least 15 minutes and confirm the dock recognizes it with the green LED response when inserted. MEATER

Rated 2 out of 5 stars

I have had my Meater for 4 years and…

I have had my Meater for 4 years and used it about 20 times. The App is intuitive and easy to use so seemed like a good product .

BUT after being used only 20 times the product has literally fallen apart with the middle become separated from the outer she’ll. As a result it has stopped working.

Because the product is out of warranty the Support team offered me a 20% discount on a new Meater.

But here’s the question: on a product that cost me ~£100 it means it cost me roughly £5 per use. Honestly I bought it as an investment pieces. I can’t justify the cost at that rate.

If it’s supposed to be a disposable product then better to buy one of the cheaper alternatives.

25 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Hey Ed, thanks for sharing your experience and we are glad to hear the app and cooking experience worked well for you over the years. After 4 years of ownership the probe is well outside of the warranty coverage period, which is why the available option from our support team was the discount offer instead of a replacement. We definitely do not expect the probe to separate in normal use, however warranty coverage applies within the stated coverage period regardless of frequency of use. The 20% discount was provided as a courtesy option to help you continue cooking with MEATER. MEATER

Rated 1 out of 5 stars

I'm very concerned that the response to…

I'm very concerned that the response to my review below (I can't add a link here) is a total lie. They are still not responding, they are not doing anything, so do not take any responses from the business on this site at face value.

I remain shocked that they can just stop responding rather than addressing the issue - I can't state enough how impossible it is to deal with these people, which makes the whole proposition redundant. The many complaints on here suggest that excellent customer service IS needed, rather than ignore very valid customer concerns.

21 May 2026
Unprompted review
MEATER logo

Reply from MEATER

Mike, we truly value you taking the time to share these thoughts with us, and we can understand how discouraging this experience must feel after continuing to seek updates and expecting a more active conversation. Feeling unheard after making repeated efforts to communicate can be surprising, especially when you are looking for clarity and meaningful support.

We would genuinely like to better understand the path your case has taken so far. If you are open to it, could you share any previous communication outcomes with us? We would also love to know whether you have been working directly with MEATER or through one of our distributors or regional support partners, as this can help us better understand the situation. We would be glad to continue the conversation with you and learn more about your experience.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look