My-Furniture 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I've placed an order numerous bulbs not working, I've tried to ask for a refund it's saying my order no is wrong, I've tried to ring the number belongs to a recruitment agency. Can you reply urgently... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have purchased a bed & 2 bar stools, & I'm extremely happy with the quality & service. They look exactly as the advertised images, well made, were both delivered quickly & well packaged (all durin... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant, responsive and prompt service. Bed we ordered was beautiful and reasonably priced - compared to the rest of the market in the current climate. They were also able to delay delivery... See more

Rated 5 out of 5 stars

These guys have a fantastic range of eye candy furniture not displayed anywhere else. The prices are great and the delivery service is well resourced and prompt! If you're like me wanting something di... See more

Company details

  1. Home Furniture Shop
  2. also in
  3. Bedroom furniture shop
  4. Living room shop

Written by the company

Looking for high quality online furniture across Australia? Select stylish furniture online from My Furniture and save time and money on branded and durable furniture. Great value on quality Mirrored, French Provincial and Industrial furniture. My-Furniture.com.au has spent the better part of a decade in the furniture industry with direct experience from the factory floor to high street retail. You get the benefit. How? We sell exclusive product ranges, these items are designed, developed and imported by us directly. You will not find these items on any other website (you may find replicas – "Imitation is the sincerest form of flattery” we aim to be positive). We have successfully circumnavigated the ‘idea to finished product’ timeline which means you get the benefit of having access to the latest designs, trends and materials. We have removed so many middle men that we are able to put more emphasis on the quality of the product, bringing the product construction up to meet the design and not the other way around. All of our furniture is manufactured to the highest standards in our own factories. We do not share facilities with other retailers or suppliers, we ensure that we have complete control over all production techniques and we have stringent quality control procedures in place. All of our designs are exclusive and unique to My-Furniture. We lead from the front and we use some of the world's leading designers. As an online retailer we offer you the benefits of low overheads in our prices. Our mission is to supply our customers with the highest quality furniture products at the lowest possible prices, delivered directly to your door. Our main warehouse is currently located in Melbourne, but we offer shipping to most areas of Australia. We are constantly looking for new and improved ways of supplying our customers, and our promise is this: GREAT products to choose from, in the comfort of your home, coupled with FANTASTIC personal service, and delivered on time and when you want it. Call us on 1800 756 416 or email: sales@my-furniture.com.au We are based in Melbourne but we ship to most areas of Australia. Just add your product(s) to the shopping cart to calculate your freight Buy mirrored furniture, mirrors for bedroom and downstairs, exclusive dining table and chair sets, mirrors, coffee tables, beds, ottomans, stools, chairs, dressing tables, consoles, bedside tables, chests, tallboys and buffets. DESIGN – SOURCE – SERVICE – SUPPLY – for the future – NO COMPROMISE !


Contact info

All reviews

(753)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Awesome

These days how quickly something arrives is what makes the experience easy and effortless. Thank you for your quick response and turnaround. Loved the table and the website made it easy to visualise what it would be like.

20 June 2022
Rated 3 out of 5 stars

It was disappointing to see marks of…

It was disappointing to see marks of wear on my new vanity table. It was obvious that it has been used as a display table or else as there were marks of it being assembled and disassembled, dust on the bottom (where it would have stood on the ground) and some superficial scratches. I would have preferred that it was clearly stated on the website that I'm not purchasing a new product but one that has been previously used. It made me feel fooled.

15 June 2022
My-Furniture logo

Reply from My-Furniture

Dear Darja,

Thank you for your review, however there are some inaccuracies in your comments.

In terms off this being an ex display unit, we do not have a showroom or store, as such it cannot have been displayed, and was most definitely not displayed.

The unit you received, was shipped to us directly from the factory/manufacturer in the same boxes that you received.

As you are a WA customer, our warehouse team did inspect the unit prior to dispatch, to ensure that the unit was not damaged in any way. We do this to ensure the goods are in perfect condition when they leave us, as the cost of sending replacement items to WA is prohibitive.

In terms of dust, the frames for these units are made in advance and stored at the factory, as such it is more than plausible that dust could have accumulated in the frame at the factory. This could also have been residual dust from the manufacturing process.

In terms of a few finger marks, it is possible that these were not fully cleaned off at the factory, or these could have been from when your unit was inspected prior to dispatch.

If there are marks of assembly/disassembly, this will be from where the unit has been assembled at the factory during production to check quality etc (Unit is supplied in 3 parts so it will be assembled to ensure all parts fit correctly) These would be internal marks where the bolts are fitted, and would be at most very minor. If there are small marks in these fixing point areas, then they cannot be seen once the unit is fully assembled.

So, just to clarify, we do not sell ex display goods, and all units are sold as new and boxed, as was your unit.

We hope this clarifies.

Thank you for your purchase.

Kind regards

MF



Rated 1 out of 5 stars

Uncomfortable experience. Bed delivered without screws

Bed delivered without screws for assembly.
Intermittent communication.
I had to pay extra for the construction of the bed. Including buying nuts and bolts and screws.
No offer of compensation for the inconvenience.

11 June 2022
My-Furniture logo

Reply from My-Furniture

Good Afternoon,
All of our products are packaged with a “Tag Indicator” system that is checked before dispatch – this indicates that the whole bolt pack is present on dispatch. Unfortunately, on occasion, bolt packs can be discarded accidentally with the packaging, but in these instances, we will send out replacement packs. Despite our quick actions and responses, you have continued to complain as per the below:
Firstly – When you complained to us about the bed, you vaguely reported ”most” of the screws were missing. We responded immediately by asking which ones so that we could rectify this, but you never responded. When you did later respond, you complained again, saying that “everything” was missing but that the bed had been assembled by a “person/builder/handyman” who had purchased the screws etc from Bunnings. You then gave us “Until the end of the week to sort it out or collect the bed”. With respect, you were very harsh in your emails, and we are mystified why this is, but nevertheless, we strived to solve this. Our communication has been excellent and timely, and certainly not intermittent as you have stated,
Secondly - We asked again what was missing according to the assembly list, and you did not respond. We tried to help, but without the facts how could we? Instead, you focused your efforts into making demands on us, such as collecting the bed, although by your own admission it had already been assembled? You then asked us to also pay for your handyman.
To resolve this for you immediately we offered to send a complete pack of screws/bolts to you, and you insisted they be posted to a specific address, with tracking. We acted immediately and sent this via post, to the address as requested, with a signature on delivery – so that we could rest assured that you received them, thus resolving this as soon as possible for you.
BUT you then complained yet again to us, stating that you would not be home to receive them, despite us sending them at your request, to the address you requested. You will have to forgive our confusion, but we have done everything that you asked,
Why tell us that screws are missing but not specify which ones?
Why tell us that the problem was solved, and the bed assembled, to then say that we should collect the bed and pay for your handyman?
Why ask us to post a bolt pack to an address but then complain that you are not going to be there?
To resolve this, we have contacted Australia Post, and organised for this pack to now be left as a “Safe Drop”. We trust that this will work for you. Many Thanks,

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service!

Fantastic service!
Ordered on Monday night and delivered on Wednesday.
Only thing no phone number at all to ring.
I thought the driver was going to the wrong address and had to e-mail, I would have preferred to call and speak to a person.

31 May 2022
Rated 5 out of 5 stars

Best service ever!!

Best service ever!!! Received my new bed in three days, could not believe the service. Thank you so much.
(Just letting you know, on the same day I ordered from another site and am still waiting for that, 27days later)

25 May 2022
Rated 5 out of 5 stars

Mirrored Furniture

My first set of mirrored drawers came shattered but the warehouse rang me that day and organised someone to take the broken ones and replace with new ones the very next day. Awesome customer service I was worried when I saw them broken that the issue wouldn't be resolved but they reached out to me and handled everything sooo quickly! I've purchased from my furniture twice now and will continue to do so!! A+++

20 May 2022
Rated 5 out of 5 stars

Exceptional Service

Exceptional Service! I am naturally very cautious with online shopping but was pleasantly impressed. My order arrived exactly when they stated and packaged well. Even though I had a small issue with one Bar Chair, they responded the next morning and arranged for collection and the new Bar Chair arrived that day- 24 hour turn around was amazing. Everyone comments on how stunning my Bar Chairs look. With such a competitive market and consumer caution, it is refreshing to see customer service still exists - it means everything.

12 May 2022
Rated 1 out of 5 stars

The delivery was not in time had to…

The delivery was not in time had to chase and the delivery driver didn’t even tell they are on the way after paying so much for freight and box was left in rain

2 May 2022
My-Furniture logo

Reply from My-Furniture

Dear Customer,

Thank you for your feedback. We are sorry to see you rated us as 1 star. We looked into your review, and we would like to address the points raised for clarity.

We dispatched the goods on 06.04.22. The advertised delivery time frame to your area was 10-14 business days.

Delivery was made on 13.04.22.

As such, we delivered within 5 business days.

You emailed us on the 12.04.22 stating "you were not happy as you had not heard from our freight people" This, just 4 days after dispatch. However, as you were aware, the delivery time frame advertised was 10-14 business days.

As there was no-one at the address to receive the goods, they were left in a safe, dry place. We have the photos from the carrier of the delivery that show the boxes were dry and safe.

Thank you for ordering from us, and we hope you enjoy your furniture for years to come.

Regards

MF



The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look