Coolblue Reviews 

158,975
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

There were 20 sales staff and three customers in the store—I was the third one. Yet, I ended up waiting 30 minutes; the whole process, from entering the store to leaving with the item, took 50 minute... See more

Rated 5 out of 5 stars

The person at the front directed me to the technical people after checking the product was in stock. The technical person gave good advice and was polite and pleasant. I walked out with what I needed... See more

Rated 5 out of 5 stars

Duncan, the salesperson in Almere Centrum, was excellent! He understood our issue, worked to resolve it, and found a solution we liked. The delivery arrived during the timeframe he promised it would.

Rated 5 out of 5 stars

Coolblue offers a fast, trustworthy and easy platform for electronics Over the years I have bought a lot of things from Coolblue, they have the latest products, next day delivery and warranty... See more

Company details

  1. Electronics store
  2. also in
  3. Mobile Phone Accessory Shop
  4. Mobile Phone Shop

Written by the company

Coolblue is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland, België en Duitsland. We hebben een eigen infrastructuur met eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie én eigen fysieke winkels.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

159k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(158,975)

10,355 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

SCAMMERS!!

SCAMMERS!!! DO NOT DEAL WITH THEM UNDER ANY CIRCUMSTANCES!!!
I never received the phone I paid for, and I never received any compensation. At first, they replied to my emails, in which I thoroughly described the whole situation. After that, they asked me to fill out a form, which I did. However, after I submitted the form, I never received another reply, even though I contacted them multiple times by email and tried to reach them by phone.
What is even stranger is that the option to contact them via chat simply disappeared, and they never answer the phone. It seems they were just creating an illusion of helping. Horrible!

Ivan Maev, OnePlus 15R 512GB Black 5G, Customer number 33656395, Order number 97534756, Order date 28 May 2026, Delivery date 29 May 2026

28 May 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi Ivan,

Thank you for taking the time to share your experience.

We’re sorry to hear that you feel you haven’t received the support you needed. We have checked your case, but we cannot find that we received or processed the signed form you mention.

Could you please send the completed form to us again? As soon as we receive it, we can continue handling your case and arrange either a refund or send you a replacement product.

Regarding our chat availability: our chat can temporarily be switched off when our phone lines are very busy. This is done to avoid customers having to wait too long for a response by phone.

We apologize for the inconvenience and hope to resolve this for you as soon as possible once we have received the document.

Kind regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

no longer a reliable company

Used be a reliable company- not anymore.
I ordered a washing machine in January. It was not delivered on day indicated on teh mail. No information from the company. After many hours in queue with customer service and several phone calls, they eventually admitted they didn't have one in stock. I ordered a new (more expensive) model and this correctly delivered.
This week I ordered a laptop, pick up in store. This was delayed, but ok, that can happen. Days go by and there is no information. To avoid the klantenservice queue (min 45 min wait), I went to the store. It's "on the road" their computer system said. That evening I get a mail that it can be collected. Next day at the store, they say they don't have the laptop, and they don't know where it is. Clerk in teh store declined to process a complaint when I requested it. No longer a reliable company

1 July 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi,

We are sorry to hear that in your situation, communication regarding both orders was insufficient and unclear.

Additionally, we regret that you felt your complaint was not accepted in the store. Naturally, that is not the experience we want to offer our customers.
We will inform the store involved about this so that it can be discussed internally. This will allow us to review how we can further improve our communication and service.

Kind regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

Worst experience ever

Worst experience ever. Ordered a washing machine 2 years ago. When moving out of my apartment I schedule the return 4 days in advance before my contract ending. On the day of the pick up, they cancel it and they also cancel all available upcoming dates because of a heat wave, and my rental contract already ended, so I had 0 access to the house where the washing machine was left standing. After spending more than 2.5 hours on the phone trying to find a solution, they tell me that the only solution is picking up the washing machine on the next available date (already out of my rental contract) and in a time lot of 4 hours. On the meantime, I ask them to switch to the correct address details 3 times, and they assure me will be changed, but the pick up is scheduled on the wrong one still. Overall a mess in communication and 0 proactive to help or understand a situation I did not caused and ended up being my problem. They just sticked to their system, without showing an alternative way of helping. 3 days stressing over this because for the landlord and the new tenants this was an inconvenience and I needed to be coordinating the pick up by myself. Horrible honestly, never had to do the job of someone else while also doing mine on the side.

1 July 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi,

We are sorry to hear that the collection of the washing machine caused so much stress and inconvenience. Although we naturally try our best to honor our agreements, unforeseen circumstances can unfortunately sometimes lead to changes in our schedule.

We understand that this has put you in a difficult situation with the landlord and the new tenants. That is why we always recommend not scheduling a collection until the very last moment, so that there is some flexibility in case something changes unexpectedly.

Nevertheless, we regret that you felt you were on your own and that the communication did not meet your expectations. Fortunately, we see that the collection was ultimately successful. We hope you are well settled at your new address by now.

Kind regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

Disgusting return service

I scheduled the return of a dryer two weeks in advance. On the day of the return I call them since I had not heard from them since the scheduling. On the call they say oh we can't come today and it's only possible to pick it up two days later. I'm living in a rental home to which I wouldn't have access to two days later. I explain this to them, their response without any apologies or understanding of the situation was that we can only pickup on the 1st and if they can't I'll have to pay. Such disgusting service I wouldn't even want to give a star, they make a mistake and forget about a return they scheduled and then tell me that I've to pay if they can't pick it up. Disgusting company with a disgusting culture.

29 June 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi ritik,

Thank you for taking the time to share your experience with us.

We sincerely apologize for the way the return collection was handled. We understand how frustrating it is when an appointment has been scheduled in advance and, on the day itself, it turns out that the collection cannot take place as agreed.

We can see that the appliance has since been collected after all. However, this does not change the fact that the communication and follow-up should have been handled better. We apologize for the inconvenience this has caused you.

We will take your feedback into account to further improve our service.

Kind regards,

The Coolblue Team

Rated 1 out of 5 stars

This is how a customer of almost 5 years on subscription gets treated.

After years of having a white goods subscription with them and being really happy with their service they ended up being a complete dissapointment. I am trying now for days to cancel my subscription and for the machine to be picked up. I am moving house and I purchased my own machines from then (which I now regret).
At first I tried calling for several days and times but their waiting time is ALWAYS 30 min plus. No matter which day or time of day I call. I decided to go to their store in Almere to have this sorted in person. To my dissapointment the stuff is completely untrained and clueless. The employee simply did not know how to do this, he watsed 50 minutes of our time going back and forth inside a backoffice to ask someone else. He gave us false information telling us the machine needs to be disconnected by us from the plumbing and carried to the front door as the Coolblue employees will not pick it up from inside. We insisted this is not true as they are the ones that installed it and the subscription agreement states they take care of it, as they took care of it when we moved houses in the past.
In the end he told us we will receive an email to choose the date we want it to be picked up, which was false and never happened.
I then emailed their customer service but again received no reply. Finally I decided to try one more time via phone and had to wait 30 minutes, only for an employee to come to the phone, told me she will look into it, put me on hold and never returned. I waiting on hold a total of 50 minutes to be scammed.
I am left with no solution, with handing over the keys to my apartment soon and Coolblue's machine not being picked up.

And to include also, I tried cancelling a month ago to make sure eveything was in order. They told me I need to cancel 2 weeks before as they can only pick a date for 2 weeks ahead.
I waited then and tried to cancel again at 2 weeks. This is when this horror story started.
I will never buy from them again. They are more interested in forcing you to put Coolblue energy than solving your problems.

27 June 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi Marianna,

Thank you for taking the time to share your experience.

We sincerely apologize for the way the cancellation of your subscription and the collection of your appliance were handled. We understand how frustrating it is to have to contact us multiple times, experience long waiting times, and receive conflicting information.

We can see that your appliance was ultimately collected on July 5. We realize that this should not have required so much effort on your part, and we sincerely apologize for the inconvenience.

We hope your move went smoothly and would like to thank you for being a valued customer over the past years. Your feedback helps us improve our service.

Kind regards,

The Coolblue Team

Rated 1 out of 5 stars

Worst service delivery ever

We ordered from Cool Blue and they are by far the worst company I have ever dealt with. They have no concept of service delivery and their claims of next day free delivery in our situation is false. We ordered a washing machine and other items, as we are new to the Netherlands, and we went to the shop to buy the items and paid for installation to take place within two business days from purchase. The order was not delivered due to extreme whether conditions and no one called us to reschedule the delivery. We then called them and after the call was answered in 41min, they informed us that delivery will take place within 4 days. Today, no delivery took place and when we called the service department, they again informed us that the delivery would take place within next 5 days. We literally have no clean clothes left anymore! Their answer to our complaint is "We can decide to cancel the order", which is the easiest way out for them to avoid any responsibility. I utterly disgusted as a new client and will never buy from this company again.

27 June 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi Morné,

Thank you for your review. What an unfortunate situation; we understand that this has caused inconvenience.

To be able to look into this more specifically with you, we previously asked you for more information; we have not received a response from you regarding this.

If you can provide us more information, we would be happy to look into it.

Kind Regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

DIRE SERVICE

DIRE SERVICE - PROMISES BROKEN , WOEFUL CUSTOMER SERVICE , LOGISTICS TRACING NOT ACCUARATE .LEADERSHIP HIDE BEHIND TELEPHONE ANSWERING SERVICE THAT TAKES 45 MINUTES !!!!!!!!

26 June 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi Richard,

Thank you for your review.

We're sorry that your order took longer than expected to arrive. We understand how frustrating that can be. We can see that your order was ultimately delivered on June 30.

We hope you're happy with your purchase despite the delay and that you're enjoying your product. If you have any questions, we're always happy to help.

Kind regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

I have ordered desk which is partially delivered

Hello,

I ordered a desk, but I have only received the tabletop. The legs have not been delivered yet. It has already been three days, and I am still waiting for the rest of my order. However, the order status on the Coolblue website shows as “Delivered.”

Could you please check the status of the missing items and let me know when I can expect the desk legs to arrive?

Thank you.

26 June 2026
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hi Tina,

Thank you for your review. We are sincerely sorry to hear that you have only received the tabletop and that your order is wrongly marked as completely delivered. We completely understand that you want the desk legs as soon as possible to complete your desk, and waiting for three days without updates is very frustrating.

Because we need your personal details to look into this for you, we kindly request that you contact our customer service directly. Please send an email to klantenservice@coolblue.nl with your order number.

Kind regards,
Coolblue

Rated 1 out of 5 stars

My package is missing and NO proper communication from Coolblue

I ordered a pan exactly one week ago which is advertised as, it will be delivered the next day. Until now, NOTHING.

It’s always been ok with Coolblue but recently, they’re not as efficient as before.

I tried calling, the waiting time is 25min. Who’s got the time?

My track and trace didn’t have any update. I’m getting stressed because I will need it on Monday! I should have ordered it elsewhere.

25 June 2026
Unprompted review
Coolblue logo

Reply from Coolblue

Hello,

We’re sorry to hear that your package has been in transit for much longer than expected. We sincerely apologize for the inconvenience.

We requested your order number or email address but haven’t received a response. Please feel free to contact us if your package still hasn’t arrived.

Best regards, Coolblue

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look