Garden Timber Online Reviews 

179
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 31 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. People frequently mentioned severe delivery delays, constantly postponed dates, and prolonged waiting times that left them without their expected goods. Consumers also struggled with unhelpful responses from staff, ignored emails, and immense difficulties when requesting order cancellations or financial refunds. However, some customers also noted positive experiences, praising the solid construction and good quality of items received. A small group of reviewers additionally mentioned friendly communication and smooth interactions when placing their orders by phone. Reviewers occasionally pointed out fast shipping times when everything went according to plan.

What people talk about most

Delivery service

Reviewers highlight negative aspects of delivery service, frequently reporting extreme delays, missed dates,... See more

Order

Customers consistently note ambiguous experiences with order processes, frequently highlighting extended... See more

Product

Users describe ambiguous interactions with product quality, as reviewers appreciate items that are well made... See more

Customer service

Reviewers express mixed feelings regarding customer service experiences. While some consumers praise helpful... See more

Staff

Customers had ambiguous experiences with staff, as some reviewers praised friendly people on the phone and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I have had no trouble with my previous order. It's true the comunication could be better,but a quick phone call is all it takes to know how things are going.friendly people and no problems for me,i've... See more

Rated 4 out of 5 stars

Whilst the order didn't go to plan the customer service from Ruby was excellent and she tried to resolve issues proactively, with good communication.

Rated 1 out of 5 stars

Where do you start? From start to finish this has been one disaster after another..Broken promises re delivery dates, calls in sales answered by the rudest person ever, even put the phone down on you.... See more

Rated 1 out of 5 stars

Unbelievable poor experience. Ive order materials on behalf of my customer and it has taken nearly TWO MONTHS for them to deliver. Infact, I do not have the the product and they dont know when it wi... See more


Company details

  1. Timber merchant

Written by the company

All fine timber products for your perfect garden projects. Timber Fencing, trellis panels, landscaping timber, sheds and logcabins. Timber decking and cladding.


Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

179 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 4% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.6

All reviews

(179)

28 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Looking like a scam

Ordered 2 planters with trellis 2 days ago. We have recieved no confirmation email which is supposed to be automated, the money has been been taken from account. Have emailed for confirmation of order and delivery and had no response. We have screen shots of order confirmation.

20 April 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID AVOID
Not trustworthy. Keep putting delivery dates back, blatant lies on the phone to you. I have had to cancel the order, and now having a hard time getting my money back.
AVOID AVOID AVOID

20 March 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Service

Great customer service from ordering and delivery. Just placed another order.

15 April 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent value for money.

Really good quality product for the price.
Ordered while company was on Christmas shutdown, but still spoke to a real person who confirmed what I needed and warned me of delayed delivery due to Christmas and New Year closure.
Was delivered by a company owned vehicle (I think. It was sign written) by a friendly, helpful driver.

5 February 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unbelievable poor experience

Unbelievable poor experience. Ive order materials on behalf of my customer and it has taken nearly TWO MONTHS for them to deliver. Infact, I do not have the the product and they dont know when it will arrive. Every time I contact them they just tell me it will be another two weeks away.
They seem to be advertising products they do not have to sell. To say we are disappointed is an understatement.

3 February 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

‼️🛑❌ AVOID. Do Not Buy from here SCAMMERS

‼️🛑❌ Do Not Buy
‼️🛑❌ Do Not Buy – Poor Service, No Communication, SCAM ARTISTS❌‼️🛑

I placed an order for a planter with trellis privacy screen on 31/10/2025. They were responding to emails and spoke to me nice BEFORE I PAID! IT WENT DOWNHILL AFTER I PAID!

1. No confirmation email for order sent, plus delivery date went over by almost 2WEEKS! STILL NO DELIVERY.

NO DELIVERY, NO ORDER NUMBER, £251 STOLEN FROM MY ACCOUNT. TODAY IS 18th NOVEMBER!

IT HAS BECOME A FULL TIME JOB DEALING WITH THESE SCAMMERS

Despite repeated attempts to contact the company via email (ALMOST DAILY and phone calls, I never received a confirmation or reliable delivery date.

Today, during a recorded call with their representatives (R and J), (fyi I mentioned their first names and the scammers flagged &removed my reviews ), slammed the phone down on me, claiming she would follow up in the morning. This is the fifth time a representative has ended a call abruptly without resolving the issue.

The delivery date has long passed, and there has been no communication or accountability from this company.

Many other customers appear to be experiencing the same problem. I have now initiated a chargeback with my bank due to their unprofessionalism and failure to deliver.

‼️❌🛑Do not buy from this company. They take payment but are unable or unwilling to fulfill orders, and customer service is unresponsive and unprofessional.

Every call to them they either Yell at you R yelled the moment she picked up the phone ‘she’s having the worst day ever’ that had nothing to do with me but proceeded to yell and treat me terribly after taking the chance on them despite their numerous bad reviews (IM NOT A THERAPIST, you should NEVER EVER VENT to customers it’s unacceptable especially when you’re treating them very POORLY)!

‼️If you value your health and sanity do NOT SHOP HERE AS THEY STEAL YOUR MONEY‼️ and NEVER DELIVER, NEVER SPEAK TO YOU, DODGE ALL EMAILS AND PUT PHONE DOWN THE MOMENT YOU CALL.

🛑🛑❌ABSOLUTE SCAMMERS DO.NOT.BUY.FROM.HERE 🛑🛑❌

31 October 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Chaotic, disorganised, unreliable

Chaotic, disorganised, unreliable. We ordered fence panels on 16th October. We sent an e-mail on 2nd November expressing disappointment that the panels had not yet been dispatched. Reply stated that the panels would be delivered “over next week”. They weren’t. Then on 4th November we received an e-mail promising delivery by 15th November, even though the website by then stated delivery would be between 5th and 11th November. By 15th November, the website said that delivery would be on 17th November whilst an e-mail informed us that delivery was scheduled for 20th November. During a period of a month, Garden Timber’s website stated six different delivery dates. Latterly the website stated that the order had been dispatched on 17th November and was scheduled for delivery the same day. Eventually, the panels were dumped in our garden in the snow late at night on 19th November. Good quality product but dreadful service.

20 November 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company – possible scam.


Avoid this company – possible scam.
After weeks of excuses about why our order couldn’t be delivered, we were finally promised a refund. It’s now been over a month, and we still haven’t received a single penny — only more lies and empty promises.

They ignore emails, make endless excuses, and waste your time. It’s been an exhausting and frustrating experience just trying to get our own money back.

Do not trust them.

3 November 2025
Unprompted review
Garden Timber Online logo

Reply from Garden Timber Online

Hi Dan,

Thank you for taking the time to leave your review.

We can confirm that the refund was processed on our end at your request. Confirmation of this was provided to you on multiple occasions, along with a detailed explanation of our refund process.

As advised, once a refund has been successfully processed by us, the remaining timeframe for funds to appear in your account is managed by your bank, and we recommended contacting them directly for further updates.

For context, all other refunds we have processed have reached customers’ accounts within 1–10 working days. We also explained that, once the refund has been completed on our end, we do not have further visibility into bank processing times.

Despite having received confirmation and supporting documentation, you chose to leave a public review.

We hope this clarification helps provide context for other readers.

Rated 1 out of 5 stars

Lies lies lies fence panels…

Ordered and paid for some fence panels on 8th Aug 2025, received nothing cancelled order by phone and email 20th Aug, received order ready for dispatch email 28th Aug, called and cancelled order again, by phone and email.
Received delivery email on 4th Sept 25, for 6th September.
Called again to confirm cancellation told there is a cancellation fee of nearly 50%, told if we took delivery the sale director will call on arrange credit and discount.
Heard nothing got nothing. Do not use this company they lie at every stage of the transaction.
Expect long wait, no discount, and lies every time you contact them.
Poor customer service
-1 for quality

8 August 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible delivery delay

I ordered some trellis 2nd August and was told would be delivered 5 to 7 working days.
Phoned to cancel order to be told to put it in writing. Which I did twice. Neither cancellation was acknowledged. So I phoned again to say I no longer want the trellis. Next thing I get an email to say delivery was due whilst I was away on holiday.
When I returned from holiday the order was incomplete. Again I emailed to say the order had been cancelled twice and they should arrange collection and that I wanted a refund ASAP. I was then emailed to say I would be charged for collection and thst the order could not be cancelled!
The order was finally fulfilled on 15th September. Delivery time was given 3 to 5pm. It was only the next day the trellis was discovered on a neighbours driveway.
From start to finish absolutely 0 customer service. They just take your money and make you wait and wait. Absolutely fuming I cancelled twice in writing and still ended up with the trellis. The manager was too busy on 4 occasions to take my call and never bothered phoning me back.
DO NOT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY!

15 September 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful customer service

Awful customer service. Trellis planter ordered on 3/8/25, delivery 'within 7 days'. Finally arrived today 7 weeks later! I emailed many times, and called, was brushed off with hardly any apology, offered a voucher which still hasn't arrived. Decent quality product but is basically just a fence panel screwed to a large planter and I could have made it myself in a day or 2. WILL NOT BE BUYING FROM HERE AGAIN!

3 August 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very good customer service

Very good customer service. After receiving confirmation that my order was ready for delivery, I was then informed the required items had gone out of stock. This could have caused major issues with our landscaping project, but fortunately the problem was efficiently sorted out by Ruby, with some assistance from her colleague Jasmine. I have now received the items, which are of good quality.

6 August 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Need it within a reasonable time buy elsewhere

Don’t use this company . Ordered and waited weeks for delivery. After 24 hours I got an email to say my order was ready for dispatch . Three weeks later it was still waiting for dispatch. I eventually got an email giving me a delivery date and two hour time slot . Guess what it didn’t arrive . No message or email . Asked to speak to manager who openly admits they put in too many deliveries for the driver the last one never gets delivered . It came next day. Rubbish had to ask for someone to come to house and wait for it arrive but it didn’t come.
I asked for a discount as compo it was refused offered me a £40 voucher off anything. To be honest won’t use it as they don’t deserve custom .

6 July 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

AVOID purchased 3 x 7ft high trellis…

AVOID purchased 3 x 7ft high trellis with planters at premium price however..... On delivery they were 6ft high trellis simply lifted halfway up the planter and re screwed in giving a poor look to the finished item . when i called ion to discussed was told that's what they do so i asked why do they charge a higher price for 7ft then , told would get back to me after several calls i have had no response at all, and no refund .

17 June 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Easy to use website

Easy to use website. The trellis I ordered was just what I had been looking for. I was informed when my delivery would be, just a few days after ordering, and it arrived between the times I was told. Very nice trellis, good wood, well made and exactly the measurements as stated on the website. I would use this company again.

8 July 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look