iD Mobile Reviews 

71,691
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 22,388 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently mention that monthly plans are very affordable, offering unbeatable overall value alongside great prices for data and calls. People also appreciate the reliable network connection and the simple, stress-free process when switching providers or setting up an account. Some reviewers were not happy with customer support, noting that it can be difficult to reach helpful agents or resolve technical issues quickly. Consumers also mentioned experiencing occasional weak reception, dropped calls, or patchy coverage in certain areas. Additionally, a few people felt that transferring numbers or swapping devices caused unexpected problems.

What people talk about most

Service

Clients share satisfaction on service, frequently highlighting reliable connections, fast speeds, and great... See more

Price

People report positive experiences with price, frequently highlighting unbeatable and very affordable deals... See more

Value for money

Customers consistently note positive experiences with value for money, highlighting very affordable phones... See more

Customer service

Users describe ambiguous interactions with customer service, reflecting a high level of disagreement... See more

User experience

Reviewers mention positive feedback about user experience, noting that everything is easy to do and very... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Service itself is reliable and works well, seen above gigabit speeds with it. Customer support isn't very knowledgeable but their sales team gives quite good offers. On Unlimited Loyalty for £10 p/m w... See more

Rated 4 out of 5 stars

It is good price £6 a month sometimes the signal is slow when calling on whatsapp however videos load quick on Youtube. Enough data for me a month just need to improve the signal when sending media

Rated 4 out of 5 stars

I have been with ID for a few years and sometimes coverage is good sometimes bad so a mixed bag. Overall very good. The only gripe is getting through to a human on customer service. My screen smashed... See more

Rated 4 out of 5 stars

Since I joined this company, I am happy with their service and the cost. I’ve been with T Mobile who became EE, for years and years but I don’t remember receiving advantage to thank me for being a goo... See more


Company details

  1. #27 of 34 best companies in Mobile network operator

Written by the company

We're iD Mobile, the multi-award-winning network brought to you by Currys. Join over 2.5 million subscribers enjoying great value on Pay Monthly Phones and Fixed Price Sim Only Deals from £6 a month. Now that's mobile done right! You'll get free Data Rollover, Inclusive Roaming in 50 destinations (that's more than any other UK network), plus, fast and reliable 4G/5G coverage across the UK. But that's not all! Take the savings further by unlocking epic discounts with iD Perks to save money on big-name brands, plus pocket some extra cash by referring a friend to iD Mobile. With over 35,000 5-star reviews on Trustpilot, you can rest assured you're making a good choice. Switch to iD Mobile today by texting PAC to 65075 to keep your number.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

72k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(71,691)

22,256 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great help

Liyema was really helpful and resolved the problem

18 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi James,

Thanks for your kind feedback. We are pleased to hear that our team was able to assist you and resolve your issue.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 2 out of 5 stars

My 5g signal is hopeless

My 5g signal is hopeless. It’s constantly telling me I’m offline.

11 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Caroline,

Thank you for taking the time to share your experience with us on Trustpilot. We're genuinely sorry to hear that your 5G service hasn't been working as expected, and we apologise for the frustration and inconvenience this has caused.

We've reviewed your comments and would welcome the opportunity to understand your experience in more detail, investigate the coverage and service you're receiving, and work towards a resolution.

We did attempt to contact you however, the email address provided didn't match any records on our system. To allow us to locate your account securely and investigate this further, please send us an email with your account details.

In the meantime, we'd recommend trying the following troubleshooting steps:
- Restart your handset and allow a few minutes for it to reconnect to the network.
- Turn Airplane Mode on for around 30 seconds, then switch it off to refresh the network connection.
- Make sure your handset is running the latest available software.
- Check that 5G is enabled in your handset's network settings.
- If you're using a physical SIM, switch your handset off, remove and reinsert the SIM, then restart the device.
- Try setting your handset to 4G/LTE only to see whether this provides a more stable connection.
- If possible, test your SIM in another compatible, unlocked handset to help determine whether the issue is related to the handset or SIM.

Once we have your details, we'll be able to carry out further checks and provide more specific assistance based on your location and the issues you're experiencing.

We look forward to hearing from you and hope we can help resolve this for you.

Thanks,

Taufeeq

iD Mobile Social Media Team

Rated 5 out of 5 stars

It is affordable for me

It is affordable for me, great deals on data and roaming in EU

18 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Mr Jiri,

Thanks for taking the time to share your feedback. We're really happy to hear that you find our deals affordable and appreciate the EU roaming.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 1 out of 5 stars

Repeatedly told to use to the chatbot

After my mother's phone went missing, I took measures to remotely secure her phone and lock the number. Attempts to transfer the old number to the new sim failed by the chatbot (it requested I make the request using the old (missing) handset. She currently has no other means of making or receiving calls, until I get her set up with a new sim.
The chatbot went round in circles, providing no answer to resolve the situation. My call to the helpline for vulnerable customers hit no resolve. 30 odd mins wasted on a guy who initially tried to help, just referred me to the chatbot, and did not request security information. it was as though he refused to carry out the request. I AM FURIOUS!!! I have since advised my mother she should cancel the contract. I asked the agent to use the call recording to be sent to customer service training department, to prove how completely frustrated I became without becoming abusive, and illustrate their own incompetence. Looking at the rating on here, around 20% of those who thought the service was awful is something a CEO should be very concerned about.

[ Update 23 September 2026 ]
On Saturday I took my mother to our local branch of Currys hoping their mobile department would be able to obtain help. The woman there was very unhelpful, which left me feeling furious.
On Monday evening however I visited the idMobile website once again (during working hours), with the chatbot session now being attended to by a human unlike before. As requested by the assistant my mother and I provided all the required information (I took the photos because she struggles doing selfies) and were eventually provided with the PAC code. The agent I typed to was the most helpful person I have dealt with over the last week. My mother and I were delighted this saga has concluded, but still felt annoyed that we could not speak to anyone, and sent round in circles. The chatbot has replaced voice calls. I personally hate them.
She has left iDMobile and this evening has her old mobile number back.

Incidentally I'd only just seen the email related to my review this evening. I appreciate you need to ensure legitimacy of reviews, so have had to edit the initial one as the 3 day deadline passed. I cannot recall seeing any time limited information on the review form as was frustrated and annoyed at the time.

18 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi John,

Thank you for taking the time to leave your review. We're very sorry to hear about the difficulties you've experienced while trying to get your mother's mobile service restored after her phone went missing, and we appreciate how frustrating and concerning this situation must have been.

We understand how important it is for your mother to have a working service, particularly when she currently has no other means of making or receiving calls. We're also sorry to hear about the difficulties you experienced when trying to get the support you needed.

We'd like the opportunity to look into what has happened and see how we can assist. However, we're unable to identify the relevant account from the information available in your review, so we've requested some additional information from you to allow us to get in touch and investigate your concerns further.

Once we receive the requested details, we'll be happy to review the situation and see what we can do to help.

Regards,

Gemma M
The iD Mobile Social Media Team

Rated 4 out of 5 stars

Love the company love the signals are…

Love the company love the signals are always good the phone I got with my package was a refurbed phone and sometimes completely freezes o have to turn it off then back on after waiting five minutes other wise great service from ID

18 September 2026
Rated 1 out of 5 stars

They carried on billing me without letting me access my account.

I've been trying to login to my account for nearly a month via the mobile app and desktop and get a "Sorry, you've been blocked" cloudflare error. I was unable to change my plan (contract finished) and they billed me £40. I contacted their customer support and they tell me I need to speak to cloudflare and there's nothing they can do. They offered me a £5 refund.

I tell them the amount is unacceptable and then they respond that they cannot refund me more because the service was not unavailable because I could have used the mobile app. I provided screenshots demonstrating the cloudflare error on my mobile and they keep repeating I should have used the mobile app followed by me repeating that the mobile app was unavailable and referring them back to the image I uploaded.

I told them I would refer it to the communications ombudsman and they offered me £20 credit to settle the complaint. I accepted because I didn't want to waste anymore hours on this. I look forward to changing network imminently.

18 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Kal,

We're very sorry to read about your experience, and we sincerely apologise for the frustration and time you've spent trying to access your account and resolve the issue.

We completely understand how frustrating it must have been to repeatedly receive a Cloudflare error when trying to access your account through both the app and website, particularly when this prevented you from managing your plan after your contract had ended. We're also sorry that you felt your concerns weren't properly acknowledged when you provided screenshots showing the access issue.

We understand that you ultimately accepted the £20 credit simply because you wanted to bring the matter to an end after spending so much time trying to resolve it. We're sorry that your experience left you feeling this way.

We did try to contact you to discuss your concerns in more detail and obtain some further information, but unfortunately, we reached your voicemail.

We've also sent you an email so that we can continue assisting you and investigate your concerns further if required. Please reply to the email when you're able to, and we'll be happy to assist.

We apologise again for the experience you've had and appreciate you taking the time to share your feedback with us.

Kind regards,

Owethu

The iD Mobile Team

Rated 5 out of 5 stars

Zinathi was very helpful and… Excellent help with SIM activation.

Zinathi was very helpful and professional. I contacted iD Mobile because I needed help activating my physical SIM card. She checked my details, activated the SIM for me, and clearly explained that it could take up to an hour. The SIM was activated successfully shortly afterwards. Thank you for the clear and efficient support.

18 September 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very pleased and happy my data allowance

Very pleased and happy with my data allowance

5 June 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi J E,

We are so pleased to hear you are happy with your data allowance. Thank you for sharing your positive feedback!

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 5 out of 5 stars

Really good connection with phone and…

Really good connection with phone and data , good price on monthly tariff ,going for a upgrade soon .

11 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Graham,

Thanks for taking the time to share your review. It’s great to hear that you're having such a positive experience with our network and pricing, and that you're considering an upgrade with us.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 5 out of 5 stars

Great Price, Great Service

Great price, very good coverage.

Recommended

11 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Bill,

Thanks for taking the time to share your review. We're delighted to hear that you're happy with the great price and coverage.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 2 out of 5 stars

Your signal in Chatteris is very bad

Your signal in Chatteris is very bad, when I'm walking around the town I live in I'm having problems connecting to a signal.
The signal needs to be improved in this area.

18 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Paul,

Thank you for taking the time to leave a review.

We're sorry to hear that you've been experiencing signal issues in Chatteris, and we understand how frustrating it can be when you're unable to stay connected while out.

We'd like to reassure you that we're keen to get this looked into for you and help find a resolution. We recently tried to give you a call but were unfortunately unable to reach you. We've also sent you an email and are currently awaiting your response so that we can investigate the issue further and provide the support you need.

Once we hear back from you, we'll do everything we can to ensure your concerns are fully reviewed and addressed as quickly as possible.

Thank you for your patience and understanding, and for giving us the opportunity to help.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 1 out of 5 stars

Do not get a phone through ID

Under no circumstances should you get a phone through ID. After you have paid off the phone they will either try to get you to upgrade or lock you into a very long and expensive mobile plan. You aren't able to select a cheap plan after your contract ends and there is a significant fee for trying to cancel early. It's an absolute scam.

18 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Hamilcar,

Thank you for your review.

We're genuinely sorry to hear that you feel disappointed with your experience, and we understand how frustrating concerns around contracts, upgrades, and account changes can be.

We want all of our customers to feel informed and supported throughout their time with us, so we're sorry that this has not been your experience. We appreciate you bringing your concerns to our attention and would like the opportunity to review them fully.

We've requested some additional details from you privately. Once we receive these, we'll be able to contact you directly, look into what has happened, and work on resolving the issue as quickly as possible. Our aim is to ensure your concerns are properly investigated and that you receive the support you need.

Thank you for your patience and understanding. We appreciate the opportunity to look into this for you and work towards putting things right

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 5 out of 5 stars
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Peter,

Thanks for taking the time to share your positive feedback. We're delighted to hear that you experienced good service and found our engineer to be friendly.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 5 out of 5 stars

Great value

Great value for money with a good coverage on the latest phones.

9 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi there,

Thanks for taking the time to share your review. We're really pleased to hear that you're happy with the value and coverage we provide for the latest phones.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs

Avoid at all costs.
Fraudulent e-sim swap. Accessed bank accounts and set up fraudulent money laundering accounts in my name.
Police involved.
Run for the hills if you are thinking of signing up.

Thank you for the response although it has taken 21 days. Looking forward to hearing the outcome within the 48 hours.

27 August 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Gail,

Thank you for taking the time to share your feedback. I'm very sorry to hear about what you've experienced, please know we take matters like this extremely seriously.

I'm glad we had the opportunity to speak today. As discussed during our call, your complaint remains under review, and I've updated it with the details of our conversation. Our team will be in touch within 48 hours.

We understand how distressing this situation has been, and we want to reassure you that we're committed to seeing this through properly. We'll remain in contact with you directly as the investigation progresses.

Thank you for giving us the opportunity to make things right.

Thanks,
Marquerita
The iD Mobile Team

Rated 1 out of 5 stars

Utter rubbish mobile customer service…

Utter rubbish mobile customer service no phone number to contact them. So glad I'm off the crap now would never recommend to anyone. One I'm on now far better service and so much cheaper and more Internet data

17 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Andy,

We're sorry to hear that you feel this way and apologise for any frustration caused.

We've tried to contact you by phone to discuss your concerns, but unfortunately we weren't able to get hold of you. We have also sent you an email regarding this matter.

When it's convenient for you, please reply to the email and we'll be happy to assist further. We're keen to understand what went wrong and address any concerns you may have.

Thank you for your feedback, and we're sorry that your experience hasn't met your expectations.

Thank you,

Zandile

Rated 5 out of 5 stars

My advisor was excellent

My advisor was excellent, very helpful and patient! Made the whole process easy and stress free.

17 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Alexandra,

Thanks for your review and for sharing your feedback. We're so happy to hear that your advisor was helpful and patient, making the process easy and stress-free for you.

Thanks,

Kwanele
The iD Mobile Team

Rated 3 out of 5 stars

I have only given you 3 stars because…

I have o ly given you 3 stars because network coverage isn’t as stable or consistent as many other providers - if you got this right I’d go up to 5 stars!

16 September 2026
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi IG,

Thank you for your review, please accept my apologies for the inconvenience caused to you in relation to the coverage issues you are facing.

I have tried to call you to discuss this however the line went to voicemail. I have now sent an email to the registered email address to discuss this further. Please reply to this when you have the time to do so as I would be more than happy to look into this and assist you.

Thanks,
Jeryck
The iD Mobile Team

Rated 1 out of 5 stars

Decided to try iD Mobile but it failed me.

I decided to try iD Mobile in my dual SIM phone briefly, as I wanted to see what the Three network was in my area after leaving it just over three months ago when I was with Smarty. If it was any good, I would port my number over to them. Its signal is still really poor, barely working in my area, where I used to get 70-80 Mbps speeds on 4G. Even Lebara on Vodafone is slow but still allows me to go online, which makes me wonder if Vodafone and Three are capping speeds on Three in my area, as my brother on Lebara has seen an improvement. Also, I did not realise that by signing up for a £7-a-month contract, because they use direct debit, my credit score would drop a lot more than when I switched banks a few years ago. Finally, when I decided to leave, I thought that, like most MVNOs, my contract would stop after the next payment; however, they took an additional £3.91 as well as the £7 I paid for the first month. By the time the SIM card arrived, it told me I only had 25 days on my monthly contract, whereas others activate the 30 days only when the SIM card arrives and you insert it. If I were ever to go back to the Three network, it would be with one of the other MVNOs or with Three directly. My main SIM is on the EE network through an MVNO, and I often get speeds of up to 180 Mbps in my area with constant 5G.

17 September 2026
Unprompted review
iD Mobile logo

Reply from iD Mobile

Hi Rich,

Thank you for taking the time to leave your review. We're sorry to hear that your experience hasn't met your expectations, particularly regarding the network coverage you've experienced, the billing following your decision to leave, and your concerns surrounding your credit score.

We'd like the opportunity to look into the points you've raised and better understand what has happened. However, we're unable to identify your account from the information available in your review.

We've therefore requested some additional information from you so that we can locate your account, get in touch, and investigate your concerns in more detail.

Once we receive the requested details, we'll be happy to review the matter and see how we can assist.

Regards,

Gemma M
The iD Mobile Social Media Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look