www.splashdirect.com Reviews 1,189

TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

When we were refurbishing our house in 2016, Splash gave us great advice and support on bathroom and shower room furniture, now 6 years later and we have a small issue with a worn out valve on a ciste... See more

Rated 5 out of 5 stars

Have bought several showers in this range (albeit 1400 instead of 1500) and always look stunning when finished. A shame the 1400 is no longer available but so far this one should do. As well as looks... See more

Rated 5 out of 5 stars

I ordered my white metal corner cupboard. The site said that it would not be available until the end of March. It arrived earlier, I am not disappointed. The unit is of excellent quality, comes with a... See more

Rated 4 out of 5 stars

I have bought online from Splashdiredct on two occasions. On the first, a basin arrived slightly damaged - not very well packaged - but was replaced without quibble the next day. More recently, I... See more

Company details

  1. Bathroom Renovator

About www.splashdirect.com

Information provided by various external sources

Established in December 2001, Splashdirect is the UK's fastest growing online bathroom retailer.

They offer over 3000 bathroom products, encompassing their own label line and leading industry brands, to provide everything from novelty toilet seats to freestanding baths.

Their business philosophy is simple: Give consumers and businesses what they want, when they want it.

They have a dedicated UK-based customer service team, made up of individuals with expert product knowledge. They are on-hand to assist you with any problems you may have, no matter how small.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Not received goods

I took out standard delivery thinking it should be fine since I had 2 weeks before my plumbing works started. However over 2 weeks later I have not received my goods. Splash direct are ucontactable by phone and they do not respond to their email service.
They debited my account immediately, yet here I am still waiting for my goods. I have made repeated attempts to request a refund but they are ignoring those also.
VERY disappointed by this service. Thought their prices were too good to be true and now I know why.
DO NOT USE THIS COMPANY!

1 April 2015
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Bathroom cabinet

Order came quickly and well packed.but opened it and part of glass was broken.contacted them and asked to send photo .still waiting for answer.emailed them 4 times now .....still waiting

1 April 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid Avoid Avoid

I am owed several hundred pounds by Splash Direct. They made excuse after excuse and now no contact at all. It is very likely that they are about to declare bankruptcy.
I have reported Splash Direct to Trading Standards as they have been, and still seem to be taking money dispite not intending to honour the sale.
This is a very serious situation that could lead to criminal proceedings against specific individuals.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

SHOCKING- More of the same!!!

Ordered a wall hung toilet frame in January. Toilet frame fitted into wall, bathroom wall up and plastered and then bathroom fully tiled. Went to fit the flushing plate and found no plush rods had been sent with item ( need specific ones that fit this frame) so rang up splash direct who advised me no problem parts will be with me within 4-5 days. 4 phone calls and a month later and still no flush rods! Now no reply to e-mails, no reply to calls! I now have a gaping unsightly hole in my brand new bathroom wall with Myself and my family having to put our hand into the wall to flush our toilet. Shocking, I hope they have gone under!

31 March 2015
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from start to finish

The original order was damaged, the courier informed Splashdirect who immediately sent a replacement. Splashdirect emailed me to inform me it had been dispatched by which time it was delivered. Top rate service excellent product delivered.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor company.

I have been in the construction industry for forty years and will never use this company,or recommend them ever again. You cannot get in touch never answer emails. Only received part of my order and could not get in touch to rectify the problem despite several emails, and even reporting them to Trading Standards local to them. I am now trying to get my money back of my greed it card company. Luckily this order was for me and not a customer, I would have been well out of pocket. I will bring this to the attention on Twitter etc.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

NEVER USE SPLASHDIRECT

I made the mistake of ignoring the other reviews and ordered from Splashdirect because their prices were good and their website showed the items I needed as "in stock".
The first warning should have been no phone number, but the automated message assured me that emails would be replied in 24h...
I ordered, followed up with an email kindly asking that if any items are likely to be delayed or actually out of stock, Pls can they let me know so I can make alternate arrangements.. I was assured that all would be delivered that Friday. the delivery arrvied with less than half the items, the courier company told me they had no more items from Splashdirect but also told me the company is called EBaths.. Then I did some digging and discovered that EBaths/ Splashdirect and its directors have been setting up and renaming their company many times.. i emailed them after checking the company address (in North London, close to me), to let them know that as their customer services are unable to reply, I'm happy to speak with the directors .. Was told that the courier company lied to me and actually had lost the other pallet of goods , and it was being moved to another courier for delivery in two days time. That was last week. No reply from the company (10 emails sent plus linked in contact made to their directors) and I'm now contacting my credit card company to withhold payment.
Absolute sham. Save your time and money and don't be tempted by low prices. There's a massive catch !! You Won't receive your goods !! Oh and within the order that did actually arrive , one item was wrong but they insisted it was merely a rename . It was totally different from the picture online . Good luck to them . Hopefully my letter to Rogue Traders and Trading Standards will result in others not being taken for a ride like so many others have been. You've been warned !!

31 March 2015
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Sad Ending

Splash direct were really good in the begging. they were really responsive and there email to a query i had was quick and polite. i received the order and an item was missing.

The invoice says 3 items the delivery note only says 2.

I have emailed them 3-4 times now on different email address to different address on there website. Even got the standard will get back to you in 24hr email back and still haven't heard anything its been over a week now.

I have now asked my parter to email them separately to see if she can get anywhere.

I've paid for an item and can't seem to get it or hold of ANYONE…..AT ALL a splash direct.

The goods i received were in good quality and i would of like to recommend them elsewhere as initially they were really good which surprised me when they never come back.

I hope this is another way of hopefully them receiving a message so i can eventually get my unspotted plug…. :( or at least my money back. i thought maybe they were emailing my old work address as i recently moved but i called there and there still nothing i have given them my new address.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Dreadfull service

We paid for next day delivery.
Finally got it 6 days later.
But worse than that we could not speak to them however much we tried.
We waited and waited for their chat line to respond and had more than one go.
Then to add insult to injury when the chat line responded it thanked us for chatting and switch of.
And now we find that one of the little knobs will not fit the cabinet.
But in the light of experience we did not try to complain.
Splassdirect is run very badly.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Small prob with product - big problem with poor aftercare customer service

Ordered a shower screen - checked twice before ordering that the support bar was big enough for our needs - twice was assured that it was 1200mm and you cut to size. When it arrived - the screen looked great, but the support bar only 900mm.
We needed the screen installed that day as we run a B&B and guests were due to arrive in 2 days. I was unable to speak to anyone (they are trialling an email only service -bad idea!). Eventually spoke to "Molly" on Live Chat. She was unable to offer any help at all, except to send a replacement bar 4-5 working days later. Not good enough - given I had made all efforts to check first. She offered me no escalation process, and would not fasttrack the replacement delivery - even when I offered to pay for it. We have improvised our own support bar as the replacement has not come. Shame because the product is great - but the customer service is beyond poor. Would give zero stars if possible.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Missing item and no reply from them!

I ordered a shower valve from them and it was delivered no problem. HOWEVER the concealing rectangular plate was missing from the order...have been emailing them now for almost 2 weeks...sent about 5-6 emails...NO REPLY!

I tried calling but they have this automated message saying they are piloting an email only scheme where they will respond within an hour-24 hours of you emailing them...load of rubbish...

Do not use this company! They won't reply to your emails if you have a problem with your order!

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not Happy. Shocking customer service

I bought a basin online which arrived smashed in half. Emailed and received an instant response offering a refund or replacement. I asked for a replacement which was promised would be sent out. Took a day off work to receive the parcel but none arrived. Since then I've emailed numerous times but get no response. I've taken the matter up with my credit card company to get a refund. Poor customer service and a bad experience. Glad I'm only £35 out of pocket and not more. Avoid this company and look elsewhere. Wish I'd read the reviews first. Lesson learnt !

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Dreadful! Do not purchase from them!

Still awaiting missing item from my order. No reply to any communication. No phone lines for 3 weeks now. They say they are trialling an email only system for a week...er...longer more like!

I wish I had read the other reviews on here before I placed my order. I want to now pursue getting my money back. I have a bad feeling about this company. Said they would refund me some money a while ago but they haven't. Just don't buy from them. They are abysmal.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Was a nightmare enquiring for the missing items

I've sent an e-mail for several times enquiring for the undelivered items. Got no response up to this moment, they said they'll respond within 24 hrs, unfortunately, still got no e-mail from the company. This is so annoying as the amount has been deducted from my account with those two missing items worth £150. How will I get a refund if no one has been contacting me with my enquiry???

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Still waiting

Purchased 2 bath taps and 2 basin taps, order arrived quickly but there is one tap missing. Tried contacting them via their new email service since Thursday as they are not answering their phone at the moment assuring of a 24 hour reply. I am still waiting for a response and a tap that I have paid for!

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very poor service

I ordered a basin from SplashDirect which arrived ten days later smashed to pieces inside the box. I contacted SplashDirect immediately who Promised to send a replacement but, eight days later, it has still not arrived and I have heard nothing further. This is unacceptable service so I will not do any business with this firm again.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Good service

Received what I thought was my complete order within a relatively short space of time, however when I opened my package one of the items was missing, have been told courier forgot or lost this item but after a week still have not received final item.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

An awful experience

Sadly my experience was a great disappointment. I ordered, online one shower screen, they confirmed 2. I notified them of the error and got back a terse email. After that I was promised delivery on 4 separate days and on each occasion, no goods turned up. After 14 days I cancelled the order and the very next day, the goods turned up and I refused to accept them.
One star is "rude" I was not treated rudely but rather incompetently

31 March 2015
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Not fitted yet but hopefully another stunning buy.

Have bought several showers in this range (albeit 1400 instead of 1500) and always look stunning when finished. A shame the 1400 is no longer available but so far this one should do. As well as looks they perform well, are reasonably easy to install and you are informed regarding delivery before they arrive, often not the case and you are left wondering when it will arrive and having to wait in. (One of the biggest time wasters going) Definitely order from here again.

31 March 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

KEEP AWAY!!!

Absolute nightmare! They are more than happy to take my money, but fail to deliver goods as promised. No telephone contact, email only and they don't even reply. I've now passed matter over to my credit card company to fight on my behalf, although I am now hearing that they have ceased trading.

31 March 2015
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look