MBT Europe 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Despite the sandals being really comfy for long periods standing (like at a music festival) and my legs and back didn’t get so tired, the soles crumbled away. I pinched my mum’s ones as she hadn’t bee... See more

Rated 3 out of 5 stars

The product and its delivery were OK. I gave MBT 3 stars only because of having to give my National Insurance Number to be able to pay in its website. First time I see this. That feels like anothe... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent value no fuss purchase - my first since the UK left the EU (what a stupid decision, but nothing I can about it now). Turns out what I paid online was exactly as promised, no extras. And i... See more

Rated 1 out of 5 stars

I have now had 2 pairs of MBTs - most recently the Chelsea boot. On both occasions I’ve been disappointed. The first pair were shoes/trainers (can’t recall the name), but the ankle wore out and I com... See more

Company details

  1. Exercise Equipment Shop

Written by the company

MBT® (MasaiBarefootTechnology) was established in 1996, when we discovered that natural instability has incredible health benefits. We discovered this while observing the extraordinarily agile Masai community walk barefoot on natural and uneven terrain. Seeing this community in action made us realise that the human body just isn’t designed to walk or stand on the flat, hard surfaces which surround us in modern society. We therefore decided to develop a new style of footwear that imitates the process of walking on soft and uneven terrain. The results have been both incredible and revolutionary. Today, MBT® footwear is sold in more than 35 countries around the world, and happy users have confirmed that wearing MBT® footwear has notably increased their wellbeing.


Contact info

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

How in the world do you offer a 2 year…

How in the world do you offer a 2 year warranty on a shoe ? Any single problem is always attributed to "normal wear and tear" and the blame is always pointed to the customer. These asshats never ever replace a pair of shoes and it's just a marketing scheme.

2 September 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Used to be a sturdy and durable…

Used to be a sturdy and durable footwear, now they fall apart after a few weeks of use.
My shoes were still under the two year warranty. As a matter of fact, I had used them for less than 8 weeks. So I contacted Customer Service, who asked for pictures of the damage and “after review” (🤣🤣🤣) said they cannot replace them because “It’S NoT a MaNUfActURe iSsUe”, and gave a discount code instead.
As if I’m EVER going to waste my money on this scam again!
They will NEVER admit it’s their fault and yet they fail to see that the majority of people are leaving bad reviews. They just keep answering with the same copied and pasted comment, it’s a miracle they’re still running business.
Don’t buy.
This company doesn't deserve your money

16 August 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:

First of all, thank you for taking the time to write to us and tell us what you think about our brand.
We realise that both the strength and the weakness of our shoes is the sole. The material used for the sole is very sensitive to its environment and behaves differently depending on the weather and how it is used.
The composition of that material is one of the features that make MBTs a unique product, endorsed by different studies which have confirmed that extended use of our shoes is of real benefit to people with a range of physical problems (see the benefits in our FAQ). We can say that the material used in our technology - the famous Masai sensor – is smooth, porous and has to be looked after in a particular way (see product care guidance). As noted, it behaves differently depending on how it is used and on its weather environment. Extreme weather can lead to material from the environment penetrating the sensor and affecting its durability.
In addition, as with all polymers, being used helps polyurethane to retain its elasticity, which it may lose if it is not used frequently.

Thanks to advances in textiles, new MBT models with the Masai sensor are more rugged, but it´s not possible to guarantee that the shoes will be long-lived. That´s why as a brand we give a 2-year* warranty, so that our customers can be sure that if they buy our shoes, MBT will take care of any problems caused abnormal wear in the warranty period.
*If the shoes are within the 2-year warranty period offered by MBT, you should take them to the shop or point of sale where you bought them with your receipt for them to send the shoes back to us for review. Once the warranty period has expired, shoes cannot be reviewed Technical Services Department.

Rated 1 out of 5 stars

Buy vintage, not new!

I love my mbts but in common with other customers am disappointed that new ones fall apart the first time you wear them. Old ones lasted for a couple of years even when being worn for nursing. Forget the excuse about weather conditions, my new ones didn't even make it out of the house, I left a trail of crumbling foam behind me and as I stepped over the threshold one of the soles came off altogether! I don't want an apology, an acknowledgement there is a manufacturing issue that is being addressed would be a start!

13 August 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Karen:

In general, all out products come with an original MBT® brand certificate. There is a 2 year warranty period from the date of purchase. Inappropriate use and/or care of MBT footwear will void the warranty. For more information regarding the use and care of your MBT footwear, see the “Frequently Asked Questions” section of this web page. If, due to a manufacturing defect, any of our products don’t meet our standards of quality, we will refund your money or exchange the footwear in question.

To begin the refund or exchange process due to defects, write an email to customerservice.uk@mbt.com and present the original sales receipt, the card payment slip, the web order number, the name the purchase was made under and a photo of the product. With this information we will assess your case and MBT will determine whether the item is defective or not. If we determine that an exchange or refund is appropriate, Customer Service will provide you with a return authorisation number, and will organise the collection and subsequent delivery of the new pair, as stipulated, or the refund for the amount, as agreed.

Rated 1 out of 5 stars

I have always been an advocate of MBT…

I have always been an advocate of MBT trainers, but in recent years there has been a significant decline in quality. They do not last as long as they used to. In fact I am still wearing a pair that I bought more than 5 years ago and the heel is still rock solid, whereas more recent purchases seem to have been manufactured with some kind of foam that splits and breaks - in fact you can pierce it with a fingernail - I can't do that with my older pairs. MBT does not address this in any of the responses on this site and falling back on 2 yr warranty, returns policy does not address the underlying issue that the product quality has declined and it is therefore not worth purchasing until MBT get their act together.

9 August 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear customer, thank you for sharing your opinion. At MBT we want to offer you a good shopping experience and we work to improve the quality of our products in each production.
We recommend that you enjoy the 2-year warranty that we offer on our products, by sending an email to customer service

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY -Poor quality MBT shoes, not as described,Bad customer service

Awful service, poor quality MBT shoes, website says UK, returns to be sent to Spain.
I ordered a pair of MBT white shoes where the size is small for a 4 which is what I usually order as I’ve been wearing MBT shoes for 17 years. There’s no rock, just a normal pair of trainers. The site says MBT UK. I had to return the shoes due to the poor quality, bad sizing and no rock as MBT shoes should be.
Almost 3 weeks on I have sent them the certificate of posting and they keep asking for a tracking no.
If I had to pay for international track it would be £25 and the shoes are £107.
It’s absolutely ridiculous that I should have to pay so much for postage as if it was a return within the UK they are mostly free.
Why advertise as MBT UK when it should say MBT Spain. I would have known not to have ordered the shoes if it was coming from Spain in case I needed to return.
They keep going on and on asking for a tracking number when I keep repeatedly saying it was posted by normal mail due to the high postage as it would have cost me 25 percent off the price of the shoes just to return an item.
This will be the last time I order from the MBT site. Please do not buy from MBT as they are a nightmare to deal with and will do anything not to refund once
They have received the goods back.
Absolute thieves. Buy MBT on Amazon if you’ll have to as there’s no problem retuning anything on Amazon.
I DO NOT RECOMMEND- Tamara order no 5000012973

27 July 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe


Hello Tamara:

The pair you have sent us has not arrived at our warehouse, so we cannot manage the refund of the amount paid.
As it is written in our policy of exchanges and returns, for the management of the guarantee it says the following:

In general, all out products come with an original MBT® brand certificate. There is a 2 year warranty period from the date of purchase. Inappropriate use and/or care of MBT footwear will void the warranty. For more information regarding the use and care of your MBT footwear, see the “Frequently Asked Questions” section of this web page. If, due to a manufacturing defect, any of our products don’t meet our standards of quality, we will refund your money or exchange the footwear in question.

To begin the refund or exchange process due to defects, write an email to customerservice.uk@mbt.com and present the original sales receipt, the card payment slip, the web order number, the name the purchase was made under and a photo of the product. With this information we will assess your case and MBT will determine whether the item is defective or not. If we determine that an exchange or refund is appropriate, Customer Service will provide you with a return authorisation number, and will organise the collection and subsequent delivery of the new pair, as stipulated, or the refund for the amount, as agreed.

we are sorry for what happened

Regard

Rated 1 out of 5 stars

The original Swiss MBT shoes were…

The original Swiss MBT shoes were great. They were well made, comfortable and lasted. Now their shoes are made in China and the quality is very poor. They wear out very quickly, most commonly the sole separates from the upper portion. MBT USA is the only vendor in North America. Shopping from Canada makes these already pricey shoes even more so when exchange and shipping are factored in. Given how many pair of MBTs I own I hardly expect them to be garbage after 2 years of light wear. BTW my mother has had exactly the same experience.

19 July 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:

You should not buy in the USA if you live in Europe and so the shipping costs are 0. As regards the guarantee, it is two years and we will exchange or refund them

Rated 3 out of 5 stars

Internal systems

My wife has worn MBT shoes for years and had no problems. I ordered a pair of trainers and was told that the quality of the shoe did not come up to MTB's standards for that style. I received the refund about 6 days later. I was quite impressed with this action and ordered another pair of 6.5 trainers. The paperwork for the order confirmed a 6.5 size. When the trainers arrived , both the shoe and the accompanying paperwork were for a size 6.

I have now made contact at least 4 times requesting a return label, as I believe as the error is theirs why should I pay for return postage. Due to the lack of response from MBT (and concerned that if not returned on time that I would lose £109), I have now paid £17 to return the trainers.

Be aware that the address for the returns is not the adress on the invoice, e-mail or despatch note. Royal Mail's partner in Spain tried to deliver to that address and had to take the package away. However, I again contacted MBT (GB) based in Spain, and a very helpful lady in customer service (Sofia) has now located the returned package and will action the return.

However, the wrong size was sent and a number of e-mails were unanswered. As I have not be able to review the trainers, this review is based on my experience with the administration of the business.

My wife does like the shoes, but on this occassion has not have the opportunity to try them.

13 June 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear customer, we regret what happened, we have already managed your return and you will receive the payment of the amount paid as soon as possible

Rated 1 out of 5 stars

They sent me a size that I din'd order

They sent me a size that I din'd order.
To send the parcel back has been very complicated.
I contacted customer service to sort it out, they never replayed to my email!
I paid for something that I didn't order and that I cannot wear!
Assistance very bad!.
I'm still waiting for their reply.

BT

7 June 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear customer, have you sent the email to cuatomerservice.uk@mbt.com? If not, send it with your order number and when it was returned. If you have sent it to that email, then communicate your order number and we will verify your case

Rated 1 out of 5 stars

UTTER CRAP - DO NOT BUY.

My brand new MBT sandals...soles have disintegrated after only being worn 3 times for short periods of time.(No, I don't weigh a tonne!) I couldn't believe my eyes, I thought 'floor cleaner' but it's definitely not that. To say I am absolutely livid, never mind the disappointment would be a gross understatement. UPDATE: I quickly received a response from MBT Europe which was encouraging, they suggested I email MBT UK; however after several days I have heard nothing at all from them.

5 June 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:

In general, all out products come with an original MBT® brand certificate. There is a 2 year warranty period from the date of purchase. Inappropriate use and/or care of MBT footwear will void the warranty. For more information regarding the use and care of your MBT footwear, see the “Frequently Asked Questions” section of this web page. If, due to a manufacturing defect, any of our products don’t meet our standards of quality, we will refund your money or exchange the footwear in question.

To begin the refund or exchange process due to defects, write an email to customerservice.uk@mbt.com and present the original sales receipt, the card payment slip, the web order number, the name the purchase was made under and a photo of the product. With this information we will assess your case and MBT will determine whether the item is defective or not. If we determine that an exchange or refund is appropriate, Customer Service will provide you with a return authorisation number, and will organise the collection and subsequent delivery of the new pair, as stipulated, or the refund for the amount, as agreed.

regards

Rated 2 out of 5 stars

MBT Geneva -not fulfilling MBT warranty

MBT Geneva

I bought a pair of MBT walking shoes in the Geneva store (329chf). They really helped me with the Plantar fasciitis. Unfortunately, they did not last 10 months (wearing max 1-2 hours per day) as the material at the back of the shoe disintegrated and now rubs my ankles giving blisters. The shop was very unhelpful. Did I see someone mention that they should be covered by a 2-year warranty??

Update to this. After MBT advised below that my warranty was still valid, I have contacted the MBT shop in Geneva twice with pictures and receipt and they have not responded. Very disappointing.

9 May 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:

MBT footwear has a two-year guarantee, you must take them to the store where you bought them accompanied by the purchase receipt and they will manage the guarantee.

Rated 2 out of 5 stars

Very sad to see MBT quality drop so drastically.

I've had half a dozen pairs of MBTs over the years. Early ones lasted me a couple of years and many miles before I wore through the soles.
But the last 2 pairs I bought disintegrated inside the sole long before any wear was visible and after only a few hours of wear.
The first time it happened, I wrote it off as a duff pair/old stock. But now my latest pair have done the same, I have to admit that MBTs are now basically rubbish.

1 May 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:

MBT footwear has a two-year guarantee, you must take them to the store where you bought them accompanied by the purchase receipt and they will manage the guarantee.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs !

After spending a lot of money on these, and wore about 30 times, the whole of the sole come off and all the foam inside the heal disintigrated and fell apart and was crumbling away. It looks like the inside is made of some sort of memory foam . I have had many trainers in the past, and many have lasted me 15 years, even have vintage ones. But these are the worst and only lasted 2 years 5 months !!

23 April 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer:
We realise that both the strength and the weakness of our shoes is the sole. The material used for the sole is very sensitive to its environment and behaves differently depending on the weather and how it is used.
The composition of that material is one of the features that make MBTs a unique product, endorsed by different studies which have confirmed that extended use of our shoes is of real benefit to people with a range of physical problems (see the benefits in our FAQ). We can say that the material used in our technology - the famous Masai sensor – is smooth, porous and has to be looked after in a particular way (see product care guidance). As noted, it behaves differently depending on how it is used and on its weather environment. Extreme weather can lead to material from the environment penetrating the sensor and affecting its durability.
In addition, as with all polymers, being used helps polyurethane to retain its elasticity, which it may lose if it is not used frequently.

Rated 1 out of 5 stars

UK returns have to be sent to Spain

I bought from the MBT UK site. It said that you had to pay for returns, but be aware that the return has to be to Spain, which I did not realise, as it clearly said ‘MBT UK’. It cost me almost £20 to return a pair of shoes, and I also had to fill in customs forms. I will never use this company again.
Update: the item was sent back several weeks ago, and I have still not received a refund.

17 February 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

We do thank you for your comments. Our customer's feedback is always welcome as it allows us to improve our service and our customer's satisfaction.
We are aware of your disappointment, which is also ours, and a consequence of the new Brexit rules making it very difficult for European companies to offer the usual high standard service to UK customers, due to new protracted custom procedures and taxes applied to goods.
That’s why, in every UK website page footer, and in the Return Policy section, it clearly states that the company is based in Barcelona (Spain), and that the return of the goods is at our customer’s expense. Unfortunately, MBT is not responsible for customers placing an order accepting the Sales Conditions without reading them in advance.
Nevertheless, we would really like to have you as a customer again in the near future and have the opportunity to make it a better experience for you.
We therefore kindly ask if you would like to contact our customer assistance at customerservice.uk@mbt.com so we can help to resolve this.
Kindest regards,
MBT Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed!

My sister bought MBT's years ago in the UK and hardly worn them. Yesterday she decided to use them again, came home with wet socks and the sole had completely fallen off! As she lives in Germany, I contacted customer service in the UK for her as the German Customer Service couldn't help as they were bought in the UK!
Customer Service here only asked for proof of purchase and as warranty (obviously) had run out they couldn't help either.
I know the shoes are old but still, the sole shouldn't come off! Obviously, there is a problem with the manufacturer.

27 January 2021
Unprompted review
MBT Europe logo

Reply from MBT Europe

Dear Customer, First of all, thank you for taking the time to write to us and tell us what you think about our brand.
We realise that both the strength and the weakness of our shoes is the sole. The material used for the sole is very sensitive to its environment and behaves differently depending on the weather and how it is used.
The composition of that material is one of the features that make MBTs a unique product, endorsed by different studies which have confirmed that extended use of our shoes is of real benefit to people with a range of physical problems (see the benefits in our FAQ). We can say that the material used in our technology - the famous Masai sensor – is smooth, porous and has to be looked after in a particular way (see product care guidance). As noted, it behaves differently depending on how it is used and on its weather environment. Extreme weather can lead to material from the environment penetrating the sensor and affecting its durability.
In addition, as with all polymers, being used helps polyurethane to retain its elasticity, which it may lose if it is not used frequently.

Thanks to advances in textiles, new MBT models with the Masai sensor are more rugged, but it´s not possible to guarantee that the shoes will be long-lived. That´s why as a brand we give a 2-year* warranty, so that our customers can be sure that if they buy our shoes, MBT will take care of any problems caused abnormal wear in the warranty period.

Rated 1 out of 5 stars

MBTs used to be great, but are now rubbish

MBTs used to be great, and really helped me with back, knee and hip pain. Now they are absolutely useless. As others have noted - the soles just crumble into nothing with minimal wear. Or rather the bit between the actual sole and the shoe that has all the MBT technology in.

Funny how the versions I had from 10 years ago lasted for years before the sole wore through at about the time the upper was falling apart (I used them a lot), but anything bought in the last 5-6 years just falls apart with hardly any sign of wear on the sole that touches the ground. Interestingly this drop in quality came at about the time it became possible to buy MBTs in sales and special offers, rather than always having to pay full price for a very high quality product.

I would have to say do not buy them any more - my last 3 pairs have fell apart with the same problem. I won't waste any more money on this rubbish.

1 January 2021
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I am finding it impossible to get a…

Update: I received a reply and an apology for being late, it was my first time dealing with them so now I'm happy enough. As for MBT, they are the only shoes I can stand in and walk in, they did change production some years back which caused problems in sizing and lost some of their really great models but for those of us who literally have regained the ability to walk in them they are necessary.

old review: I am finding it impossible to get a reply from customer service to return the shoes that are too small, the Hodari 6.5 are smaller than the Mens Sport 3 same size 6.5, they cannot be worn and I'm unable to get any acknowledgement for a number or address to return them to. Then I see so many people with a terrible experience it has me very worried.

14 July 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unhappy with Customer Service

I ordered MBT shoes from the official website for the UK to be delivered from MASAI BAREFOOT TECHNOLOGY SPAIN, SL
Address: 275 Aribau Street
08021 Barcelona Spain.
The shoes are a bit tight and so I want to exchange for a bigger size.
I have emailed the customer services several times and also send messages via their website requesting a Return Authorisation Number (I cant return without this) and nobody has got back to me so far. There is no phone number to contact them on their website so i can't call them. So I am giving the customer service 1 star and would appreciate any advise from anybody who has had the same experience.

13 July 2020
Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs

I had to give one star because you cannot give zero. The information about sizes on their web page is all out of date. They seem to have changed all the sizes but do not want to inform the customers. If you try to exchange the shoes and the model you have bought is not available in the size you need you have to accept any other model.

10 July 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Good!

Good price! Good shoes! Good service!
Sorry! I’m spanish but I used english.

29 April 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look