Favorite Chicken & Ribs Reviews 

87
•
TrustScore 2 out of 5

2.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

We waited far too long for this order, and when it finally arrived the food was cold. There was no fork, no salt, no ketchup and no mayonnaise included. For an order costing over £15 including deliver... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Have only been to High Wycombe branch so can't comment on any others but only had decent food from here. Good value, always fresh, and the staff I've been served by on Fri/sat/sun evenings have always... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Placed an order for delivery, waited 90 minutes then phoned them, got told another half hour waited and phoned again asked for a refund. No refund no food. Won't be using it again. I advise anyone w... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I posted on here on 14/6 regarding packaging that fell apart with our food ending up in the foot well of our car on the drive home . As it was full of cooking oil which had not been drained . They con... See more

Company details

  1. Fast food restaurant
  2. also in
  3. Fried chicken takeaway

Information provided by various external sources

The home of Favorite Chicken and Ribs. Britain's Tastiest Chicken!


Contact info

2.2

Poor

TrustScore 2 out of 5

87 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 75% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.2

All reviews

(87)

7 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Favourite Chicken in Rayleigh avoid at…

Favourite Chicken in Rayleigh avoid at all cost they don't like it if you phone up and say very politely that something is missing from your order, i did this Oh My Goodness did i pay for it or what. The next lot of orders i placed, the Food was either over cooked or lukewarm not matter what time of day i ordered. I know that people would be thinking well if they are that bad why continue to order, well the reason being is you usually like to give people the benefit of the doubt. Then you start making excuses for why it's bad, like they were really busy or the usual person was on holiday. Then when it comes to the third order after the incident, that makes you feel physically sick, then it time to call it day. Yet before this incident happened everything was great, i'm never ordering from favourite chicken again i'm done with you and i used to rave about you. YOUR A BIG FAT DISAPPOINTMENT NOW

30 October 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello Legally Blonde,
We would like to know more about your ‘physically sick’ comment as we take any claims of illness due to our food very seriously and would like to know more so we can investigate. We have spoken with the Store Owners who know you and value you as a regular customer. The recent roadworks in Rayleigh may have added to the delivery time meaning the food may not have been as hot when it reaches you. Everything was cooked fresh to order. Please email our Customer Service Team on feedback@favorite.co.uk to tell us more about your comments and so we can assist. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

I placed a order with just eat we got a…

I placed a order with just eat we got a call from delivery driver a(girl) asking for directions my son told her how to get to our address food still didn’t arrive after 8 phone calls to her number all we got was unable to answer calls money is pending in my bank account waiting to see if it’s taken from my account I will never order from favourite chicken again Susan parker dissatisfied customer

16 September 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

ALWAYS AWFUL

ALWAYS AWFUL! Delivery always takes the most ridiculous amount of time. (pizza shop next door to them takes half the time) There food is greasy, most of the time it's cold, people are rude as and tbh I can't believe how many times I've ordered and now everything shows up. Don't bother ordering! I wish I hadnt bothered ordering

12 August 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello TBR Lewis, could you please email our Customer Service team on feedback@favorite.co.uk with your Order Number and also inform us which Favorite store your review is in regards to, so we can investigate the contents of your review with the store directly? Thank you. Favorite HQ

Rated 5 out of 5 stars

Have been going in every two weeks…

Have been going in every two weeks Monday with my son and we always have a chicken burger meal each. And every time it is perfectly cooked and hot and the customer service is polite. No problems but I cannot speak for the other items on the menu.

7 August 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello Simon, we're pleased that you and your son enjoy our food and we appreciate your custom and look forward to your next visit. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Really disgusted to find out that their…

Really disgusted to find out that their ribs are pork. Yes they have it on their FAQ’s, but when the place is advertised as ‘halal’ and no where in the menu it states pork ribs, u have confused Muslims to consume Pork which is against the their religion. Even when purchasing, not one person serving states its pork. Absolutely disgusted.

18 June 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

At Favorite, we offer two options to franchisees when they open a store. A ‘Favorite Chicken’ store or a ‘Favorite Chicken & Ribs’ store. The ‘Favorite Chicken’ stores do not sell ribs and is an option available to franchisees who do not want to sell our approved pork ribs.
Our chicken is from a halal supplier but as we sell pork ribs within our franchise, we do not claim to be a halal brand. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

The chicken nuggets are hard I almost…

The chicken nuggets are hard I almost broke my tooth I HATE YOUR STORE ITS HORRENDOUS
#TAKEDOWNFAVOURITECHICKENANDRIBS

23 April 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello Ilsyd, we appreciate you taking time to post your review. Please address your complaint to our Customer Service Team on feedback@favorite.co.uk with details of which store you ordered from, your Order Number or proof of purchase so they can assist. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

love this shop it's probably the best…

love this shop it's probably the best fast food i've ever had but they need to fix up their gravy icl because it's watery and i was straight up drinking it like putting chips in my mouth and having it like it's a cuppa tea

9 February 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Thanks for your review Ray. We appreciate your custom. If you can email our Customer Service Team on feedback@favorite.co.uk to let us know which of our stores you are referring to, we can ensure our gravy meets our standards. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

Great staff and delicious chicken at…

Great staff and delicious chicken at the Felixstowe branch

30 January 2023
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Thank you Darren for your great review. We will ensure the whole store team sees it. Look forward to serving you again in the future. Thanks.

Rated 1 out of 5 stars

Food poisoning

I have a pretty strong stomach but last night I went in and had a two piece chicken and chips. The chicken must have been contaminated because I haven’t stopped being sick and going to the toilet all day to the point it’s caused muscle strains in my stomach and a few days off

12 December 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello Tommo, we take any claims of illness very seriously. Please contact our Customer Service Team on feedback@favorite.co.uk with details of the store you ordered from and your Order Number or proof of purchase so they can assist you. Thank you.

Rated 2 out of 5 stars

LARGE CHIPS, YOUR HAVING A LAUGH

A number of times I got home with missing items, too expensive and large chips were very small! If it wasn't the only one I would defo go elsewhere make me miss Thornton heath and Norbury.... lol

25 October 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi Stacey, thanks for your feedback. We will pass this to the Store Owner to ensure our standards are met. Thank you.

Rated 2 out of 5 stars

Regular customer who has had enough

I’m sad to write this as the Ruislip Manor branch never used to disappoint.

But, in the last 6-months, the standard of server quality in the branch has dropped significantly.

Christy, who used to run the place, has now unfortunately left or is away for personal reasons and sadly the guy who is serving on a regular basis cannot fulfill the simplest of requests.

I have given plenty of opportunity to this guy (as he was new to begin with) to do his best to adhere to my requests and called him out when he failed to try his best to fulfill them.

Tonight he couldn’t even make sure that I had 6 of the 6-wings I ordered.

I returned home to 5.

This branch will no longer receive my repeat business as a result of the incompetence of this individual.

22 October 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi, if you can email our Customer Service team on feedback@favorite.co.uk with your Order Number or Proof of Purchase and details of the item missing, we will investigate for you. Thank you.

Rated 2 out of 5 stars

Used to be very testing always I buy…

Used to be very testing always I buy from favourite chicken even know any shop around me I go far away to get it but now they change oil and disgusting test

3 July 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

We appreciate you taking time to post your review. We have not changed any of our suppliers so our Favorite taste should be the same as ever. Please email us on feedback@favorite.co.uk to let us know which of our stores you visited so we can ensure our standards are being met. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

My husband has just bought 2 piece meal…

My husband has just bought 2 piece meal and a separate purchase for my self of one piece of chicken ! And charged £3.99 , when I open the box it was the smallest drumstick not even a good size of chicken breast , I think this is disgusting to charge nearly £4 , when my husband complained in the store he was told that it was the correct price , in the past we have been regular customers but will definitely not go back again 😡

20 May 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Favourite chicken in the Brow Garston….

Favourite chicken in the Brow Garston….
AVOID AVOID AVOID!!!
Sick as a dog… the chicken stunk!!! 🤮🤮🤮

15 May 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi Lisa, we take any claim like this very seriously. Please email us on feedback@favorite.co.uk with your Order Number and details of the items ordered so we can fully investigate. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

HEMEL HEMPSTEAD (APSLEY) FAVORITE CHICKEN POOR SERVICE…

HEMEL HEMPSTEAD (APSLEY) favorite chicken are not a a great franchise, I've been meaning to WARN other people about this branch......anyway I've NOT ordered from this franchise/ branch for a few months simply as they can't be trusted, my last order was for about £40, anyway the meal arrived with bits missing, this happens regularly with this company, and has happened to me many times, I contacted the branch as soon as the missing food was " not discovered" and they told me the usual response ( the guy on the phone speaks TERRIBLE English and hard to understand) the response was the usual we'll bring you the missing items immediately, which which meant waiting for just under an hour, so by the time the MISSING food arrives, the other food is either cold or has been eaten ! I was getting sick to death of this repeating pattern, so contacted the head office via email, THAT was ignored, so I tried again AND again and finally contacted somebody, and explained the situation to them, they responded with an insulting £10 refund offer, which was an joke considering how many times this has happened, just to let you know WHEN the food does arrive its very tasty, BUT and its a BIG butt, you can never be sure of getting everything you've PAID for.....

6 May 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi Scott/Jerry, we have spoken to you regarding your orders and apologised for the missing items, which were delivered as soon as it was possible to organise. We know you asked to be refunded for all of your meals (£200) which was not necessary as you did receive everything you paid for. If you choose not to use the voucher code we offered as a gesture of goodwill, that's your choice. The Area Manager has spoken to the store staff to ensure orders are correct before sending out and that our Favorite standards are met. We appreciate the feedback on our tasty food. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Missing wings and chicken!

I ordered two chicken burger plus meals and the wings and chicken pieces were not in the bag. I rang the Dunstable branch to query this as it was on my online receipt and they were adamant they put it in my bag. I said they clearly hadn't and must have put it in someone else's and they said mention it on my next order and they will put extra in!!!! We will see if there is a next order. A real shame as the rest of the food was excellent.

10 April 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi Lisa, we're pleased you enjoyed your food. If you can email our Customer Service team on feedback@favorite.co.uk with your Order Number and details of the items missing, we will ensure the Dunstable store know to help you on your next order. Thanks.

Rated 1 out of 5 stars

Long wait

We called at 5.39, told there was a 40 to 1 hour wait. Finally arrived 19.20. No apology, just confrontational. Not great at all.

28 February 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hello Wendy, so that we can investigate this with our team and delivery partners, please email us at feedback@favorite.co.uk with your Order Number and the store location you ordered from. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

30 mins to get no chicken

Favorite chicken stevenage high street.
Call in. Stand there for 20 mins being ignored. Numerous delivery drivers come and go. You start an order and delivery driver says something so they drop you and attend to them. You try to order get told there is no chicken.
It's consistently a waste of time visiting as this is not the first time.
Chicken shop with no chicken and not even bothering to tell you and save half an hour of your life to get nothing.

15 February 2022
Unprompted review
Favorite Chicken & Ribs logo

Reply from Favorite Chicken & Ribs

Hi Andrew, we will address your feedback with the Store Owner in order to ensure our Favorite standards are being met for our customers. Thank you, Favorite Head Office.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look