Galaxy Stores 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I also was taken advantage of with these extremely tiny magnetic balls. Video on Facebook showed much larger balls. PayPal will not issue a refund unless I pay to send them back to China. I will ju... See more

Rated 1 out of 5 stars

Also got scammed...terrible company! Thankfully I was able to get ALL my money back through PayPal. The return shipping was $27.75! Crazy....thankfully PayPal will reimburse return shipping up to $30... See more

Rated 1 out of 5 stars

I too am part of the embarrassing magnet fake club. If I could give zero stars I would. How does PayPal still allow companies like this to use their services? The products I received were the size of... See more

Rated 1 out of 5 stars

Add another to the magnetic balls issue. Wife purchased as a gift for niece and nephew on Christmas after seeing the ad on Facebook. Actual items are less than a quarter the size of what was pictured... See more

Company details

  1. Events & Entertainment

About Galaxy Stores

Information provided by various external sources

Galaxy Stores are an online department store selling everything imaginable for the home and garden. We offer free delivery on every product, a 7 day returns policy, and really put an emphasis on offering excellent customer service before and after an order is placed with us. Please don't hesitate to get in touch with a member of our team if you have any questions about our products and services.

In the rare situation where you may have an issue or outstanding problem with an existing order, please get in touch with us before writing your review, to allow us to resolve any queries you have. We are always very quick to resolve any issues our customers have. Our contact details can be found on this page and on every page of our website. Thanks in advance.

Galaxy Stores has no affiliation or business with Trustpilot and holds no responsibility for the content or authenticity of remarks and feedback made on this website about our company.

Contact info

All reviews

(149)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Also got scammed...terrible company

Also got scammed...terrible company! Thankfully I was able to get ALL my money back through PayPal. The return shipping was $27.75! Crazy....thankfully PayPal will reimburse return shipping up to $30 so I got that money back as well!

9 February 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I also was taken advantage of with the magnetic balls

I also was taken advantage of with these extremely tiny magnetic balls. Video on Facebook showed much larger balls. PayPal will not issue a refund unless I pay to send them back to China. I will just cut my losses now and keep them. Not worth the money to ship back but I will never purchase another item from this company ever again!!!

5 February 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I too am part of the embarrassing…

I too am part of the embarrassing magnet fake club. If I could give zero stars I would. How does PayPal still allow companies like this to use their services? The products I received were the size of a sugar cube. Such a joke.

4 February 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Same

Same. Duped on the magnetic balls. Video shows a guy playing with what appears to be roughly 1/4" magnetic balls.

Laughed when I saw how bad I had been scammed. These tiny little magnets were not even the size of a BB. $40 gone on false advertising.

6 January 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Been trying to contact you for many…

Been trying to contact you for many days about my order #20601.
Called at least 20 + times. It goes busy and then disconnects..
Email numerous times and no reply.
I have been reading all the complaints and I feel like I am another one to add to the unhappy customers.

3 January 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Junky Chinese Crap

Yup, victim of the tiny magnetic balls too. I also thought it was a US company, I’ve been duped by these junky Chinese companies’ Instragram, FB and Amazon ads for the last year. Didn’t arrive in time for Christmas even though they were guaranteed to.

31 December 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The magnetic balls are a joke!

The magnetic balls are a joke!! I too got them for a niece and nephew. 3 orders worth combined do not even come to the size of a golf ball! Embarrassing to say what I paid for these things - I looked for their contact info before ordering and saw a United States area code.. I then fell for it. I’m suppose to pay shipment back to China, unused and in original packaging for them to review to decide about giving a refund or not! I had to open the packaging to find these tiny little balls. No way to win here! I refuse to pay so much more to return items and then not get refunded! As dishonest as their ad was I’m certain a refund wouldn’t happen! I too have an open dispute and will continue to email daily on this rip off!!

31 December 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Add another to the magnetic balls…

Add another to the magnetic balls issue. Wife purchased as a gift for niece and nephew on Christmas after seeing the ad on Facebook. Actual items are less than a quarter the size of what was pictured in ad and on website. Dispute open with Paypal, but they're trying to make me pay to ship the trash back before issuing a full refund. That is NOT a full refund then, so we're still disputing.

30 December 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ordered magnetic toys for Christmas

Ordered magnetic toys for Christmas. Ordered 11/27, items arrived on 12/17 (which you would think would be soon enough for Christmas. . . ) they are *nothing* like the pictures which show magnetic balls approximately 3-5 mm in diameter. The product that arrived is 1-2 mm in diameter. They are tiny. They look nothing like the pictures. And I have not had any response yet from Galaxy Store to any of my e-mails. I am opening a PayPal dispute and hope to get some of my money back. DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY!!!

18 December 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Abysmal

Abysmal. Keeps interrupting activities for no apparent reason. And no way to get rid of it? Avoid!!!!

30 October 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Useless Pussy company

F This company and its scammers, I ordered a jacket for $49.99 over a month and half now on Afterpay and I haven’t received it yet. I can’t call or email them. They also charged me for the late pay fees those mfs

4 September 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

FRAUD FRAUD FRAUD

I ordered a nike jacket over a month ago and it never came! When i emailed them or tried to track the number they provided there website just vanished and email address couldn't be found!. Low life scums who are taking people's money and not sending the orders. I will be taking this to police regarding the theft of my money. Never order from these fraudsters they are not legitimate!!!!!!

1 August 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I have not received my jacket

I have not received my jacket. And have paid for it. I am going to " Fair go Television New Zealand" if I don't get my refund or jacket..... Sheree Thomson, my order number is 3478. I am not happy.

29 July 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

WORST STORE

USELESS STORE!! I have been waiting for my order for over a month now and absolutely nothing, cant even email, cant even ring absolutely nothing.. how do i track my order they say download the 17TRACK app but they dont even give a tracking number...... the reviews on here are so bad i wish i read these before ordering anything..

25 July 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

DONT USE THEY ARE USELESS!!!!

what a complete nightmare company take you money then don't bother keep promising delivery ! Can't speak to anyone ever just email RUBBISH RUBBISH RUBBIISH been waiting weeks for a coffee table that said in stock next day ! Never reply useless! Don't bother pay the extra few pounds and actually get what you want!!

3 December 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

DO NOT USE THIS COMPANY

I made a purchase on the 12th June 2015 order number 100036714 for 4off Dining chairs for a sum of £247.00.

When I chased as to where my delivery was my online account that had previously stated out for delivery was updated to stated that the items were out of stock.

I chased this company via email - their only means of communication, and had an initial response offering alternative colour options. I responded that these were not acceptable and would require a full refund. Their response was that a further email would be received once the refund is processed.

No email or refund has bee received.

I have chased multiple times and this company has failed to respond to all emails.

My last email to them yesterday advised that I would be taking this matter further with the police and my debit card provided to take action on this fraudulent activity.

I received the following response:

"Many thanks for this email to us.
We are very sorry to advise that due to a number of factors out with our control, we have been forced to cease trading with immediate effect. We have tried our best over the recent weeks and months to continue trading successfully, but to no avail.
If you have not received a delivery from us which is still due, please contact your bank to request for a chargeback dispute to be raised to ensure you are refunded for your order.
We cannot apologise enough for any inconvenience that this may cause to you.
Kind regards,
The Customer Support Team
Galaxy Stores"

I find this response disgusting and looking at the other comments on this site that this same fraudulent activity has occurred to other customers.

I have contacted my card provided for assistance and I will be contacting trading standards and the police in relation to this fraud.

Very annoyed.

Thomas McD

22 July 2015
Galaxy Stores logo

Reply from Galaxy Stores

Hi Thomas,

I am sorry to hear of your complaint and that you weren't happy with the service received.

We accept and agree that the service here offered on your order is not acceptable and is not up to the high level of service we have been offering for previous years.

Since your order was placed with our company, we have recently ceased trading due to a number of factors. In the 3 years we traded, we delivered to over 40,000 customers in the UK, and the vast majority of our customer base were happy with the product and service received from us.

The main factor that caused us to go out of business was our company's merchant bank we used to process payments on our website increasing the settlement delay on funds to our company from sales made.

So essentially from when a customer placed an order on our website, it took 17 working days for the funds to clear into our company's account, rather than the industry standard of 3 working days. With the incredibly tight constraints we were already working within, this tipped our company's cashflow over into an incredibly negative situation beyond repair by any means.

This was the main single factor, but there were other large factors too. We struggled to find any courier in the UK that could succesfully deliver furniture items quickly and intact without damage.

We tried to continue trading through for as long as possible, but available cash to pay bills simply ran out and we were not able to keep going any longer. We stopped taking new orders in June 2015.

We actively tried to fulfil as many orders as possible that has already been taken before ceasing to trade, and endeavoured to refund as many customer's as possible that had made us aware that they had not received their delivery.

Shortly before going out of business, our merchant bank refused to release any of our company's funds to us, which prevented us from refunding the final customer's that were due. After taking legal advice, we then instructed these customers to seek a refund from their bank directly through the chargeback process so the funds would be taken from the large figure that our merchant bank we previously used were holding on to and refusing to release to us.

Our company's email address for help and assistance is still active, and is monitored and responded to daily.

If you require any further assistance at all with any aspect of your order, or are outstanding a refund still, please email customersupport@galaxystores.co.uk including your full name and order details.

Again, please accept my apologies for the poor service you received and for any inconvenience that may have been caused to you.

Kind regards,

Blair

Galaxy Stores

Rated 1 out of 5 stars

Ignores email requests to refund my money

DO NOT DEAL WITH THIS COMPANY - they have persistently ignored my email requests to refund my money, I have no alternative now but to report this matter to Leith Police and Trading Standards as a deliberate fraudulent action - they knowingly took my money for goods they claimed were in stock and could be delivered in 1-2 days, this was as it turns out to be a complete untruth - they have now held £570 of my money for 2 months.

16 July 2015
Galaxy Stores logo

Reply from Galaxy Stores

Hi Richard,

I am sorry to hear of your complaint and that you weren't happy with the service received.

We accept and agree that the service here offered on your order is not acceptable and is not up to the high level of service we have been offering for previous years.

Since your order was placed with our company, we have recently ceased trading due to a number of factors. In the 3 years we traded, we delivered to over 40,000 customers in the UK, and the vast majority of our customer base were happy with the product and service received from us.

The main factor that caused us to go out of business was our company's merchant bank we used to process payments on our website increasing the settlement delay on funds to our company from sales made.

So essentially from when a customer placed an order on our website, it took 17 working days for the funds to clear into our company's account, rather than the industry standard of 3 working days. With the incredibly tight constraints we were already working within, this tipped our company's cashflow over into an incredibly negative situation beyond repair by any means.

This was the main single factor, but there were other large factors too. We struggled to find any courier in the UK that could succesfully deliver furniture items quickly and intact without damage.

We tried to continue trading through for as long as possible, but available cash to pay bills simply ran out and we were not able to keep going any longer. We stopped taking new orders in June 2015.

We actively tried to fulfil as many orders as possible that has already been taken before ceasing to trade, and endeavoured to refund as many customer's as possible that had made us aware that they had not received their delivery.

Shortly before going out of business, our merchant bank refused to release any of our company's funds to us, which prevented us from refunding the final customer's that were due. After taking legal advice, we then instructed these customers to seek a refund from their bank directly through the chargeback process so the funds would be taken from the large figure that our merchant bank we previously used were holding on to and refusing to release to us.

Our company's email address for help and assistance is still active, and is monitored and responded to daily.

If you require any further assistance at all with any aspect of your order, or are outstanding a refund still, please email customersupport@galaxystores.co.uk including your full name and order details.

Again, please accept my apologies for the poor service you received and for any inconvenience that may have been caused to you.

Kind regards,

Blair

Galaxy Stores

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look