Rotimatic Reviews 1,949

TrustScore 3 out of 5

2.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 493 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many customers express significant dissatisfaction with the product's quality, frequently reporting issues with the machine's functionality and its inability to consistently produce properly cooked items. There is also a strong consensus among users regarding the poor response times from customer service, with many experiencing long delays and a lack of communication. Conversely, some people were satisfied with the staff, highlighting instances where specific customer service representatives provided excellent support, patiently troubleshooting issues and resolving problems effectively. However, the overall sentiment regarding customer service remains ambiguous, with many reviewers reporting unhelpful interactions and a general lack of support.

What people talk about most

Product

People report ambiguous experiences with the product. Many customers express significant frustration and... See more

Customer service

Consumers find customer service experiences to be ambiguous. Many reviewers express significant... See more

Response time

Users describe negative interactions with response times. Many customers report a complete lack of response... See more

Quality

Customers consistently express significant disappointment with product quality. Many reviewers report... See more

Staff

Reviewers highlight ambiguous aspects of staff. Many customers praise the support staff, citing specific... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

Originally I was really unhappy with the machine because it has no settings and has constant issues. After finding more information about the machine I learned that it is very dependen... See more

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely pathetic customer service. I ordered it on 10 Jan 2026 but still not delivered to date (12Apr2026). Tried to follow up via email, online support chat etc. many times but no response. The we... See more

Rated 1 out of 5 stars

The product just is so frustrating. It keeps messing up and dough and we have wasted half our flour bag in just wasted doughs but it’s not able to adjust the settings. There is no way to update the... See more


Company details

  1. Appliance shop

Written by the company

Rotimatic is the world's first fully integrated solution that measures, mixes, kneads, flattens, cooks, puffs and delights. All in one! LOAD fresh Ingredients.


Contact info

2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 56% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Order Not Received & No Response to Repeated Inquiries

This experience is extremely frustrating. It feels like a scam because I can never reach a real human representative. I still haven’t received my order, and there have been no updates from the company.

26 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Indu, we are truly sorry about the experience you had with us so far. To get this right, please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your order ID and registered mail ID.

Rated 1 out of 5 stars

If I could give 0 stars

If I could give 0 stars; I would. Definitely a scam. I ordered last year and still waiting although I paid for expedited shipping. CS is pathetic. Despite numerous chats and assurances that it will be shipped, I still didn’t get anything. Whenever I contact them, i get told that someone will contact within 24-48 hours only to be told further that we are looking into logistics etc. I asked 100 times for my order to be cancelled and money refunded but again no answer. We are talking about 2000€ that they have scammed me out of. Just pathetic

25 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello, we’re truly sorry for the experience you’ve described and understand how frustrating this must be. Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail address and order ID, and we’ll review the status of your concern right away and take the necessary steps to get this resolved as soon as possible.

Rated 2 out of 5 stars

It doesn't justify $1500

It doesn't justify $1500 , no way.
I had multiple issues, pretty much every day , spending hours of chat with customer support ( which is slow ) .
I paid around $2000+
They need to improve a lot , I am wondering why there is no other competitor once there is, they are gone .

6 January 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello, we are truly sorry to hear about your experience and the frustration you have faced. We would like to review your case in detail and assist you properly. Please share your concerns along with your order details at brandteam@zimplistic.com so our team can look into this thoroughly and work toward a resolution.

Rated 1 out of 5 stars

Uncooked rotis

Uncooked rotis, tons of error messages, not worth the money I spent. Let other friends know this who were contemplating to buy the new rotimatic

15 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Reema, we are truly sorry about the hassle you faced. To assist you further with this, please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail ID and order ID.

Rated 5 out of 5 stars

Rotimatic Next is the best innovation

I used Rotimatic 03 years and after that I ordered this Rotimatic Next. This one is the best and team improved Rotimatic Next compared to earlier version. Our family is very happy with this product and Thanks for making service class life easy.

22 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Thanks a lot for your review and ratings, Rahul! We truly appreciate you for taking time to share this with us.

Rated 1 out of 5 stars

Frustrated with Rotimatic Delivery Delays — Considering Cancellation

I ordered the device in November, with a delivery date of 2/8. For the past two weeks, I’ve been reaching out for updates but keep receiving the same standard response from Rotimatic saying that someone will contact me within 24–48 hours. Unfortunately, no one ever follows up, and there has been no update on my order.
At this point, I’m considering canceling the order. Has anyone here had experience with their cancellation process? I’d prefer not to start another round of chasing them just to complete the cancellation.

21 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Neeraj, we’re truly sorry for the experience you’ve described and understand how frustrating this must be. Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail address and order ID, and we’ll review the status of your concern right away and take the necessary steps to get this resolved as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Frustrating experience, would not recommend

I ordered the Rotimatic in December and have been waiting for months. The delivery date kept changing — first Feb 12, then Feb 15 — and now they can’t even give me a proper timeline. Customer support is a complete nightmare: every time I reach out, they say someone will contact me within 24–48 hours, but no one ever does.

On top of that, many of my friends who actually received the product say it’s not as good as advertised and has constant issues. Between the endless delays, poor communication, and questionable product quality, this has been an incredibly frustrating experience. I would strongly advise against buying Rotimatic — it’s not worth the hype or the money

19 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Siva, we’re truly sorry for the experience you’ve described and understand how frustrating this must be. Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail address and order ID, and we’ll review the status of your concern right away and take the necessary steps to get this resolved as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Frustrating experience.

Rotimatic next was delivered on 19th Dec and I initially contacted customer service department on December 29, 2025, concerning a malfunction with my new Rotimatic appliance. Waited for responses, explained and sent pictures and videos...the same thing to number of associates.
Following a Zoom consultation on January 21, I received an email requesting details such as the machine's specifics, order number, and confirmation regarding the availability of the original packaging. I was subsequently informed that a replacement machine would be dispatched, and instructions for returning the faulty unit would be provided via a separate email.
Despite these communications, I have yet to receive any further updates, and nearly a month has passed without resolution. My attempts to reach customer service have unfortunately been met with no response, or repeating myself, automated responses which has caused considerable frustration.
The appliance has been in my possession for approximately two months, and due to this persistent fault, I have been unable to utilize it. The lack of responsive customer support, contrary to what was advertised, is concerning and frustrating.

20 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Anuja, we sincerely regret the delay. Kindly reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail ID and order ID so that we can take right take a closer look into it and proceed with required actions to get your concern sorted.

Rated 1 out of 5 stars

FRAUD & SCAM - DO NOT BUY

This company is a SCAM. You may not even receive your order. If you search online, you will find many customers reporting that they never received their machine. The customer service is extremely poor, and getting a response is very difficult. I don’t even want to give this one star — I was forced to give a rating just to write this review. Do not buy this product. I regret not checking the reviews before placing my order.
My expected delivery date was 7 February, and I still haven’t received any update or communication about a delivery date. This kind of poor communication does not reflect a company that is growing or values its customers. Despite emailing the Roti Matic Team - Allan Jae, Romit Aggarwal, Dhruvv Romil Zaveri, Jebriel Cagas, Norman Mancao, Angelo Abueva, Rumzy Lee Orcullo - THERE'S NO RESPONSE AT ALL. I will be filing a formal complaint with the consumer protection agencies in California. WORST CUSTOMER SERVICE. I would not recommend it to anyone. The customer service was nonexistent. I have been emailing and messaging the company almost daily for the past two months, requesting assistance and a return. The customer service was nonexistent. I have been emailing and messaging the company almost daily for the past two months, requesting assistance and a return. Throughout this time, I remained polite, patient, and clear in my communication — yet I was repeatedly ignored or given NO RESPONSE with no real resolution. USELESS COMPANY.

17 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 4 out of 5 stars

Bumpy start, good landing

Our rotimatic next experience had a very bumpy start; shipping was delayed, dough balls were poorly formed, and customer service was hard to reach.

However once we got to customer service, the shipping was expedited, they were able to remotely fix / tune the rotimatic. Now, we can dependent on the rotimatic for our daily routine (instead of last minute surprises).

Looking forward for the updated recepies to be available.

16 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hey Neelesh, thank you for sharing your positive experience.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible

I don't want to even give this one star.i was forced to give so that i can write this. Don't buy this, this is horrible product. It can't make basic rotis properly. Forget about jowar roti and other options. I was asked to return my machine for better replacement with jowar roti option but i havent got in in more than a month. Pls don't waste your time on this product

23 January 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 1 out of 5 stars

Got Rotimatic next delivered after 2…

Got Rotimatic next delivered after 2 months
. As soon as I started get a message the pans cannot heat, call customer support. Took another 1 month to get an appointment for customer support to look at it. Finally alarmed to ship the product back. After another 2 weeks no information where is my order. Pathetic customer service.

16 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 1 out of 5 stars

My experience with rotimatic customer…

My experience with rotimatic customer care is extremely disappointed. They raised th replacement for my defective machine, it’s been close to 1 month now I am surviving without machine, where they are not replying me to know the ETA when would I get my replacement. I tried to reach the out from phone, wats app, email , application , but no luck. I have spend $2000 including warranty but I am not getting any reply

15 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 1 out of 5 stars

The company is scam

The company is scam . You will not receive your order. You can Google it and many people have not received the machine. The customer service is very poor and you don't get a response. Even the quality of the machine is very bad

15 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 5 out of 5 stars

The representative stayed online…

The representative stayed online throughout while I was trying his recommendations . The rep was very patient and thoroughly looked at the different issues. My Rotimatic made roti after a month now, very happy .

14 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hey Sonia, thank you for sharing your positive experience.

Rated 1 out of 5 stars

I would have given zero stars if I…

I would have given zero stars if I could. I was a happy user for several years of rotimatic before it broke down. I ordered rotimatic next with 8-10 weeks delivery timeline. While it felt a lot of wait time, I thought it would be worth it. After 10 weeks the machine did not arrive. I contacted customer support and chat several times and there is no response to multiple messages of mine. It feels almost like a fraud where you pay over £1200 and not even receive a response. Thankfully I had paid with a credit card and would raise it with them to see if I can secure a refund.

7 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

We’re sorry to hear about your experience, and this is not the service standard we aim to provide. We’d like the opportunity to review this and assist you properly.
Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com so we can help you further. Kindly ensure to share your registered email ID and Order ID associated with your purchase for further checks and assistance.

Rated 1 out of 5 stars

Pls avoid - not worth the post purchase grievance

Edited: 18 Feb
For one I believed something was going to get done when their team replied below ( which by the way is the second time now! ) that send us an email and we will action it ...
Its another 7 days to that action and here we are STILL NOTHING.

The only reason I am forced to chronical the engagement here is for people who havent bought to REALLY know what tehy are getting into and for this "team " who says they sorry to DO SOMETHING ABOUT IT!!

10 Feb :
If only I had seen the experience of some of the guests here!
1) The quality of the parts - disaster . We have now run through 3 dough cups in less than 5 months and the convenient answer - this is not our issue! The machine only ran without a problem for the first year and downhill after that
2) Whats worse - the delivery of the product itself - it has been over 1 month now and there is no sign of the latest delivery. NOTHING - you cant find anything on UPS
3) Customer Support - Well the less said the better .. Try finding a customer care colleague to speak to and assuming u reach one the response" give me time to review I am handling multiple requests!!" I gave up after waiting for 45 mins

It is such a shame that for a product which could serve such a huge demand has been thoroughly let down by its experience..

So if u have not bought it - dont , its not worth the subsequent heart ache

10 February 2026
Unprompted review
Rotimatic logo

Reply from Rotimatic

Hello Saurabh, we’re truly sorry for the experience you’ve described and understand how frustrating this must be. Please reach out to us at brandteam@zimplistic.com with your registered mail address and order ID, and we’ll review the status of your concern right away and take the necessary steps to get this resolved as soon as possible.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look